loading...
بخوانیدمیلیاردر شوید
سایت تفریحی

علی بازدید : 56 پنجشنبه 23 آذر 1391 نظرات (0)
مهندسان الکترونیک موسسه فناوری کالیفرنیا با مشارکت یک مهندس ایرانی اقدام به تولید ریزتراشه های سیلیکونی کم هزینه و کوچکی کرده اند که کاربردهای مختلفی از تشخیص محتوای داخل یک جعبه روی تلفنهای هوشمند دارد.


به گزارش زلال نیوز ، ریزتراشه ها امواج الکترومغناطیسی با فرکانس بالا تولید کرده و متشعشع می کنند که امواج تراهرتز نامیده می شوند و در طیف الکترومغناطیس هایی قرار می گیرند که کمتر به آن توجه شده است ( جایی بین امواج مایکرو و تشعشع مادون قرمز دور) و می تواند بدون صدمه یونیزه کردن اشعه های ایکس در مواد مختلفی نفوذ کند.این ریزتراشه های جدید وقتی که با دستگاه های دستی ادغام می شوند دامنه وسیعی از کاربردها را در زمینه های مختلفی از امنیت داخلی تا ارتباطات بی سیم، بهداشت و سلامت و حتی بازیهای بدون نیاز به لمس خواهد داشت.در آینده این فناوری ممکن است درمیان کاربردهای دیگر به تشخیص سرطان غیر تهاجمی نیز کمک کند.علی حاجی میری و توماس جی میرز استاد مهندسی برق موسسه فناوری کالیفرنیا اظهار داشتند که ما با استفاده از فناوری کم هزینه IC که امروز برای ساخت این ریز تراشه ها در تلفنهای همراه به کار می رود یک تراشه سیلیکونی ساختیم که می تواند 300 برابر سرعت تراشه های امروزی عمل کند.

آنها افزودند که این تراشه ها نسل جدیدی از حسگرهای چند بعدی را فعال می کنند.حاجی میری و کاشیک سنگوپتا محقق پست دکترا نتایج این تحقیق را در مجله  " مدارهای نیمه هادی" IEEE به طور مشروح منتشر کرده اند.محققان همواره پتانسیل دامنه فرکانس تراهرتز از 0.3 تا 3 تراهرتز را برای اسکن کردن و تصویربرداری مورد توجه داشتند. چنین امواج الکترومغناطیسی به سادگی می توانند به مواد مختلف نفوذ کرده و تصویری با جزئیات و وضوح بالا ارائه کند و حتی می تواند اثر مواد شیمیایی داروهای سلاحهای بیولوژیکی یا مواد مخدر و یا منفجره را تشخیص دهد.اکثر سیستمهای تراهرتز دربرگیرنده تنظیمات لیزری پرهزینه و حجیم است که گاهی نیازمند دمای فوق بسیار پایین است پتانسیل تصویربرداری و اسکن کردن تراهرتز تاکنون بدون بهره برداری مانده بود و علت آن فقدان فناوری کم هزینه ای بوده که بتواند در این برد فرکانسی عمل کند.حاجی میری و سنگوپتا که درنهایت ویژگهای امواج تراهرتز را تشخیص دادند از نیمه هادی CMOS یعنی همان فناوری که معمولا برای تولید ریز تراشه در دستگاه های الکترونیکی روزمره به کار می رود استفاده کردند تا این تراشه های سیلیکونی را طراحی کردند که دارای قابلیتهای جامعی است و در فرکانسهای تراهرتز عمل می کند و روی یک نوک انگشت جای می گیرد.ارس روساکیس رئیس بخش مهندسی و علوم کاربردی موسسه فناوری کالیفرنیا اظهار داشت: این سطح فوق العاده از خلاقیت که تصویربرداری را در برد فرکانس تراهرتز میسر می کند با نوآوری این موسسه در عرصه فناوری CMOS هم راستا است. مهندسان موسسه فناوری کالیفرنیا چون علی حاجی میری با استفاده از شیوه های میان رشته ای مرزهای امکان پذیر بودن را کنار می زنند.تراشه های کنونی سیگنالهای را یک هزار برابر قوی تر از تراشه های کنونی ارتقا می دهد و سیگنالهای تراهرتز جامع می توانند به طور دینامیک برای اشاره به یک جهت خاص برنامه ریزی شده تا نخستین دستگاه اسکن جامع تراهرتز به دست آید.محققان با استفاده از این اسکنر توانستند یک تیغ تیز پنهان شده در یک تکه پلاستیک را شناسایی کرده و همچنین از این فناوری استفاده کردند تا بافت چربی مرغ را تشخیص دهند.حاجی میری در این رابطه گفت: ما تنها درباره یک امکان بالقوه صحبت نمی کنیم بلکه ما به واقع این امر را نشان دادیم و زمانی که برای اولین بار تصاویر را مشاهده می کردیم، نفس خود را حبس کرده بودیم.حاجی میری و سنگوپتا برای تبدیل کردن فناوری CMOS به تراشه های تراهرتز کاربردی باید بر موانع بسیاری غلبه می کردند که در آن میان می توان به این حقیقت اشاره کرد که تراشه های سیلیکونی صرفا برای عمل کردن در فرکانسهای تراهرز طراحی نشده اند. در حقیقت هر ترانزیستوری دارای یک فرکانس است و هیچ ترانزیستور استانداردی نمی تواند سیگنالها را در برد تراهرتز تقویت کند.محققان برای غلبه بر مشکل فرکانس قدرت ترانزیستورهای بسیاری را که با هماهنگی عمل می کردند را تحت تسلط در آورند. اگر چندین عامل در یک زمان مناسب در فرکانسهای مناسب عمل کند، قدرت آنها ترکیب می شوند و قدرت سیگنال کلی ارتقا پیدا می کند.محققان همجنین چگونگی متشعشع شدن یا انتقال سیگنال تراهرتز را پس از تولید دریافتند. در چنین فرکانسهای بالایی نمی توان از یک سیم استفاده کرد و آنتها و اندازه ریزتراشه های عادی مناسب نیستند. در نتیجه آنها راهی برای تبدیل کردن کل تراشه سیلیکونی به یک آنتن پیدا کردند.

 

 

 

مهر

علی بازدید : 30 پنجشنبه 23 آذر 1391 نظرات (0)

خوش تیپ ترین مرد دنیا و همسرش در سال 2012 + عکس www.taknaz.ir
 

تاتوم که در سال ۲۰۰۹ با یک هنرپیشه زن با نام جنا دوان ازدواج کرد می گوید:”وقتی این خبر را شنیدم اول فکر کردم با من شوخی می کنند .”

مجله پیپل، تاتوم چانینگ که یک بازیگر و تهیه کننده آمریکایی است را به عنوان جذابترین مرد در سال ۲۰۱۲ انتخاب کرد.

خوش تیپ ترین مرد دنیا و همسرش در سال 2012 + عکس www.taknaz.ir

به گزارش تکناز تاتوم که در سال ۲۰۰۹ با یک هنرپیشه زن با نام جنا دوان ازدواج کرد می گوید:”وقتی این خبر را شنیدم اول فکر کردم با من شوخی می کنند .”

همسر ۳۱ ساله او می گوید:” مردم او را به جذابیت و شوخ طبعی می شناسند اما نمی دانند که او چقدر با احساس است و روحش چقدر بزرگ است. او بی نهایت مهربان است.”

 

علی بازدید : 49 چهارشنبه 22 آذر 1391 نظرات (0)

«آدینه» دختری که دچار مشکل «فراجنسیتی» است (یعنی از نظر ظاهری مونث است ولی از نظر شخصیتی مذکر) به طور اتفاقی با «رعنا» که زنی ساده و خانه‌دار است و به دلیل مشکلات مالی همسرش مسافرکشی کند آشنا می شود...
 



مجله سیب سبز: «آینه‌های روبه‌رو» نخستین فیلم بلند «نگار آذربایجانی» است که ماه گذشته در برخی سینماهای کشور به نمایش درآمد. این فیلم داستان زندگی 2 زن با نام‌های «رعنا» و «آدینه» را به طور موازی دنبال می‌کند و تلاش دارد تا با نمایش موقعیت متفاوت این 2 زن در قصه، بحران‌ها و آسیب‌های ناشی از زندگی در جامعه‌ای که کمترین شناخت را از یک  اختلال جنسیتی دارد، به تصویر بکشد.

داستان دختری که پسر بود!
«آدینه» دختری که دچار مشکل «فراجنسیتی» است (یعنی فردی است که از نظر ظاهری مونث است ولی از نظر شخصیتی مذکر) به طور اتفاقی با «رعنا» که زنی ساده و خانه‌دار است  و به دلیل مشکلات مالی همسرش مجبور است مخارج زندگی‌اش را با مسافرکشی تامین کند، آشنا می‌شود و به این ترتیب، آشنایی این 2 فراز و فرودهای بسیاری را برای قصه فراهم می‌کند؛ موقعیت‌هایی که زوایای تاریک و تلخ شخصیت دوجنسی قصه، یعنی «آدینه» را به خوبی برای مخاطب به تصویر می‌کشد.  فیلم «آینه‌های روبه‌رو» با تهیه‌کنندگی «فرشته طائر‌پور» و کارگردانی «نگار آذربایجانی» با سوژه‌ای جسورانه است که با همکاری «دکتر حسین خطیبی» روانپزشک و پژوهشگر اجتماعی به عنوان مشاور فیلم نگاشته شده است. موضوع «ترنس»ها طبیعتا موضوعی حساس است و فیلمی درباره آنها ساختن به مراتب حساس‌تر و دشوارتر. اینکه چرا فرشته طائرپور و نگار آذربایجانی سراغ این موضوع رفته‌اند و اینکه فیلم تا چه حد توانسته این مشکل را به درستی به تصویر بکشد، موضوع این گفتگو با تهیه‌کننده، کارگردان و مشاور این فیلم است.

 خاطره‌ای قدیمی، سوژه فیلم شد

فرشته طائر‌پور، تهیه‌کننده و فیلمنامه‌نویس


وقتی به عنوان فیلمساز راجع به موضوعی اجتماعی فیلم می‌سازید الزاما به این معنا نیست که خودتان یا خانواده‌تان به آن مسئله مبتلا بوده‌اید. واقعیت این است که برخی اتفاقات ممکن است به ذهن شما ورود پیدا کنند و سال‌ها در خاطره و حافظه شما باقی بمانند و به نوعی ایجاد دغدغه کنند و در یک بزنگاه زمانی یا مکانی مناسب تبدیل به یک سوژه برای گفتن، نوشتن و یا ساختن فیلم شوند. درباره داستان زندگی «آدینه» شخصیت ترنس فیلم «آینه‌های روبه‌رو» هم همین اتفاق افتاد. این بخش از قصه بر اساس مشاهدات خانم آذربایجانی در دوران نوجوانی، در ذهن ایشان شکل گرفت و سال‌ها به عنوان یک خاطره محفوظ مانده بود تا روزی که در خلال یک گفت و گو و کار کردن روی فیلم‌نامه‌ای دیگر، به عنوان یک شخصیت ویژه و جذاب داستانی جان گرفت و به خوبی در دل قصه دیگری که من تعریف می‌کردم (قصه رعنا) نشست.

داستان دختری که پسر بود!
در طرح قصه من یک زن ساده و خانه نشین وجود داشت که به دلیل مشکلات همسر پنهانی مسافرکشی می‌کرد و زنان گوناگونی را در شهر جابه جا می‌کرد. ماجراهای فیلم من در جایی بحرانی می‌شد که یکی از مسافران که زنی حامله بود برای رعنا دردسر ساز می‌شد. با زنده شدن خاطره همسایه دوران نوجوانی خانم آذربایجانی، تصمیم گرفتیم شخصیت ترنس (آدینه) را به جای زن حامله در قصه قرار دهیم و این شد که قصه آینه‌های روبه‌رو شکل گرفت. به این ترتیب ما مشغول نوشتن فیلم‌نامه شدیم تا در فرصتی مناسب برای ساخت آن اقدام کنیم.



ترنس‌ها در جهان تنهایند

نگار آذربایجانی، فیلمنامه‌نویس وکارگردان


البته داستان زندگی فردی که من از دوران نوجوانی می‌شناختم با آنچه مخاطب در فیلم درباره «آدینه» دختری که فراجنسیتی است می‌بیند، متفاوت بود. اما او علاوه بر دگرجنسگونه بودن، یك شباهت دیگر هم با آدینه داشت و آن مهربانی و انسانیت اوبود. او آدم خوبی بود كه در تقابل با آدم‌های اطرافش كه آنها هم از دید من خوب بودند، به شدت دچار مشكل بود و عدم پذیرفته شدنش از سوی اجتماع اطراف، او را به ناچار به سمت تنهایی و انزوا سوق می داد. به شدت تنها و منزوی بود. در واقع این طور به نظر می آمد كه اطرافیان او بلد نبودند با فردی که به این اختلال جنسی مبتلاست چگونه رفتار کنند. چون آموزش‌های لازم در این زمینه را ندیده بودند و اطلاعات درست و كافی هم در این مورد نداشتند. به هر حال خاطره او و مشكلاتش در ذهن من ماند و مابقی ماجرا هم بر اساس مطالعات و کسب تجربه و تحصیلاتم به‌دست آمد.

در این مدت فیلم‌های زیادی درباره ترنس‌سکشوال‌ها که در سراسر جهان ساخته شده دیدم و به این مسئله پی بردم که معضلات و مشکلات ترنس‌سکشوال‌ها یک مسئله جهانی است. و فقط مربوط به جامعه و فرهنگ ما نمی‌شود. در روند تحقیقات برایم مشخص شد که اگر چه ما به لحاظ فرهنگی تفاوت‌هایی با کشورهای اروپایی و غربی داریم با وجود این مشکلات و معضلات جامعه ترنس‌ها در این جوامع نیز مشابه مشکلات این گروه در ایران است. و همین مسئله موجب شد تا سوژه ترنس‌ها برای من جذاب‌تر و حساس‌تر شود و تمایل من برای آنكه روزی فیلمی در این مورد بسازم، بیشتر شود.



داستان دختری که پسر بود!
 از پرداختن به تغییر جنسیت ترس داشتیم

فرشته طائرپور

زمانی که متوجه شدیم انتخاب شخصیت ترنس که تصمیم    به تغییر جنسیت دارد جذاب‌تر است، هنوز تحقیقات میدانی و کتابخانه‌ای را در این زمینه شروع نکرده بودیم. در ابتدای راه کمی تردید داشتیم و خانم آذربایجانی نگرانی‌هایی داشت که آیااصلا می‌شود در سینمای ایران روی چنین شخصیت‌هایی کار کرد و من هم در وهله اول فکر نمی‌کردم که شخصیت ترنس «آدینه» آنقدر در فیلمنامه پررنگ شود و به عنوان شخصیت اول یا یکی از 2 شخصیت اول در قصه جای گیرد. اما مدت زیادی نگذشت که قلاب سوژه ترنس‌سکشوالیسم به ما بند شد و در پرداخت ماجراها و حاشیه‌های فیلم‌نامه جای خود را پیدا کرد و حتی لزوم جدی گرفتن مقوله تحقیق را ایجاب کرد.

بخش عمده تحقیقات برعهده خانم آذربایجانی بود و ایشان در یک ترکیب خوب از تحقیقات و خلاقیت به پرداخت شخصیت آدینه مشغول شدند. به مرور با پیش رفتن پروژه به این نتیجه رسیدیم که این شخصیت علاوه بر گیرایی، ابعاد اجتماعی، عاطفی و حقوقی قابل اعتنایی دارد. ابعادی که خود ما هم با آن آشنا نبودیم و به مرور متوجه اهمیت و چگونگی آن می‌شدیم. هر چه جلو می‌رفتیم بیشتر احساس می‌کردیم که در کنار روایت یک قصه سینمایی، یک رسالت اجتماعی را هم داریم به دوش می‌کشیم. آینه‌های روبرو داشت به موضوعی می‌پرداخت که می‌توانست یک تحول فرهنگی در جامعه ایجاد کند و در نوع نگاه مردم عادی به افراد ترنس تغییراتی به وجود بیاورد.



بدبینی جامعه به ترنس‌ها مشکل‌ساز بود

نگار آذربایجانی


شاید یکی از دلایلی که موجب شده کمتر کسی به موضوع ترنس‌ها و مشکلات آنها بپردازد، چگونگی پرداختن به این موضوع است. موضوعی که نه به لحاظ قانونی بلکه به لحاظ فرهنگ و عرف جامعه در گروه خط‌‌قرمز‌ها و تابوها جای می‌گیرد. از نظر من سخت‌ترین قسمت آینه‌های رو‌به‌رو نوشتن فیلمنامه‌اش برای من بود. ما باید دنبال راهی می‌گشتیم تا با مخاطب ارتباط برقرار کنیم. مخاطبی که می‌دانستیم که درباره این سوژه با پیش‌داوری و حتی بدبینی به سینما می‌آید یا به طور کلی نسبت به موضوع ترنس‌ها بی‌اطلاع است.

داستان دختری که پسر بود!
دست کم برایمان مشخص بود که تعداد مخاطبانی که با دید مثبت برای تماشای آینه‌های روبه‌رو می‌آیند، اندک است. به همین دلیل به دنبال راه‌‌هایی بودیم که بتوانیم مخاطب را در طول نمایش فیلم در سالن نگه‌داریم و او را با فیلم همراه کنیم  و مهم‌تر از این موضوع برایمان خیلی اهمیت داشت که بتوانیم در دیدگاه مخاطب نسبت به ترنس‌ها و افرادی که به این اختلال مبتلا هستند تغییر ایجاد کنیم و در عین حال زیبایی فیلم و دراماتیک بودن آن را نیز حفظ کنیم.



آشنایی مردم با اختلال ترنس سکشوال اندک است

نگار آذربایجانی


بخشی از تحقیقات ما در روند نوشتن فیلمنامه، تحقیقات میدانی بود که در آن مرحله با گروهی از دختران و پسران ترنس گفت و گو و معاشرت کردیم تا بتوانیم از نزدیک با آنها و مشکلاتشان آشنا شویم. اکثریت قریب به اتفاق آنها، از قضاوت غلط خانواده و جامعه نسبت به خودشان گله‌مند بودند و احساس بی‌پناهی و تنهایی داشتند و بزرگ‌ترین مشکلشان عدم پذیرش از سوی خانواده‌هایشان بود که نمی‌توانستند شرایط جسمی و روحی آنها را درک کنند. و تصور می‌کنند که بچه‌شان دچار توهم شده و مشکلش یک مسئله واقعی نیست!. در فیلم هم بارها توسط پدر آدینه که نقش آن را «همایون ارشادی» بازی می‌کند به این موضوع اشاره می‌شود که رفتارهای «آدینه» سراسر توهم است. خیلی از افراد ترنسی که با آنها گفت‌و‌گو کردیم یا بعد از تماشای فیلم با ما تماس می‌گیرند و پیام می‌گذارند، می‌گویند دقیقا مشکلات آدینه که در فیلم مطرح شده مشکل آنها در جامعه است و هیچ درکی از سوی جامعه برای پذیرش یک فرد ترنس که خودش تاثیری بر آنچه که هست نداشته، وجود ندارد.

داستان دختری که پسر بود!
یکی از عجیب ترین سوژه‌هایی که در تحقیقاتم با او ملاقات داشتم زنی بود که عمل تغییر جنسیت را انجام داده بود و در حال حاضر به عنوان یک مرد که مهندس است و امروز زندگی موفقی دارد مشغول به زندگی بود. او برای انجام عمل تغییر جنسیت با خانواده‌اش مشکلات زیادی داشت و با مخالفت شدید مادرش که از قضا یک روانشناس هم بود رو به رو شده بود. او عمل را انجام داده بود اما ارتباطش به طور کلی با پدر و مادر و خانواده‌اش قطع شده بود، زیرا مادرش تصور می‌کرد دخترش را از دست داده و او فرد جدیدی است که خانواده نمی‌تواند پذیرای او باشد.

موقعیت خانواده افراد ترنس تلخ است

نگار آذربایجانی


 اینکه ما پیکان تقصیر را به سمت خانواده به ویژه پدر و مادرها بگیریم درست نیست. چیزی که من درک کردم این بود که موقعیت پدر و مادرها در شرایطی که متوجه می‌شوند فرزند آنها ابتلا به اختلال ترنس‌سکشوال است بسیار دشوار است. این موقعیت سختی است که مادری یا پدری متوجه می‌شود که فرزند دختری یا پسری‌اش می‌خواهد جنسیت خود را تغییر بدهد.

اگرچه معتقدم که والدین باید از فرزندانی که در این موقعیت قرار دارند، حمایت کنند و زورگویی یا انکار مسئله راه‌حل نیست و نخواهد بود. اما در عین حال باید مراقب باشیم که خانواده‌هایی که دچار این وضعیت هستند را با بی‌رحمی قضاوت نکنیم و قبول کنیم که آنها هم برای هضم و بعد کنار آمدن و پذیرفتن این مسئله، نیاز به زمان و آگاهی دارند که باید از راه‌های گوناگون به آنها داده شود.

ترنس‌سکشوال یا اختلال جنسی چیست؟

دکتر حسین خطیبی، روانپزشک و مشاور فیلم


 ترانس سکشوالیسم یک اختلال است و جزو اختلالات هویت جنسی طبقه‌بندی می‌شود. وقتی کسی به این نوع از اختلال مبتلاست از سنی که آگاهی پیدا می‌کند نسبت به این اختلال به یک اجبار بیمارگونه دچار می‌شود که از جنس خودش نباشد و به جنس دیگری تعلق دارد و به‌مرور از وضعیتی که دارد انزجاز پیدا می‌کند، یعنی اگر پسر است از اینکه لباس پسرانه بپوشد انزجار پیدا می‌کند و اگر دختر است از اینکه مثل دخترها لباس بپوشد و رفتارهای دخترانه داشته باشد، گریزان است. اولین چیزی که در این افراد بروز می‌کند این است که رفتار آنها شبیه رفتارهای کلاسیک جنس مخالف می‌شود. این رفتار البته در کشورهای مختلف  به دلیل تفاوت‌های فرهنگی، اجتماعی و اعتقادی فرق می‌کند. اما در ایران یک جور است و در کشورهای اسکاندیناوی طور دیگر است و خلاصه در اقلیم‌های مختلف با یکدیگر تفاوت می‌کند.

این افراد در طول زندگی هم وقتی به مرحله زندگی اجتماعی که در مدرسه است، می‌رسند مشکلاتشان بیشتر نمایان می‌شود. آنها در ابتدا می‌خواهند بازی‌های جنس مخالف را انجام دهند و حتی لباس‌های جنس مخالف را بپوشند که این مسئله  در جمع همسالانشان مشکلات زیادی را برایشان به وجود می‌آورد. به‌خصوص در کشورهای اسلامی که پوشش خانم‌ها با مردها بسیار متفاوت است و حجاب وجود دارد و رعایت این پوشش برای ترنس‌ها بسیار دشوار و مشکل است تا حدی که برخی اوقات مجبور می‌شوند تحصیلاتشان را به‌دلیل این موضوع ترک کنند و گاهی این بحران‌ها به حدی زیاد می‌شود که آنها تصمیم به خودکشی می‌گیرند.

داستان دختری که پسر بود!
فرد ترنس 3 مرحله مهم را باید پشت سر بگذارد

دکتر حسین خطیبی


همانطور که در فیلم «آینه‌های روبه‌رو» نیز اشاره شده فرد مبتلا به ترنس سکشوال در طول زندگی چند مرحله را پشت سر می‌گذارد؛ که اولین مرحله آن لحظه آگاهی است. او از لحظه‌ای متوجه شرایط ویژه‌اش می‌شود که می‌فهمد به این جنسیت تعلق ندارد. دگرباشی‌جنسی عمیق‌ترین نوع دگرباشی است، زیرا اولین هویتی که در بشر اتفاق می‌افتد، هویت جنسی است.

قبل از آنکه یک نفر نام داشته باشد، هویت جنسی او مشخص است؛ یعنی برچسب دختر یا پسر بودن به او می‌زنند. پس اگر کسی بخواهد علیه این برچسب صحبت کند یا رفتار کند یعنی  به صورت ریشه‌ای دچار بحران و اختلال شده است. مرحله بعد از آگاهی، مرحله‌ای است که فرد می‌خواهد با این شرایط کنار بیایید و در مرحله بعد از آن تصمیم می‌گیرد که جنسیت خود را تغییر دهد و البته بعد از این مرحله، پله دیگری وجود دارد که مرحله بعد از عمل و تغییر جنسیت است، زیرا زندگی بعد از عمل نیز بحران‌هایی دارد چون این  افراد نمی‌توانند بچه‌دار شوند و حتی پیش از آن برای انتخاب همسرشان نیز مشکلاتی دارند.

فتوای شرعی، تغییر جنسیت

دکتر خطیبی


کسی که دچار اختلال جنسی ترنس‌سکشوال است چالش‌های ذهنی متعددی دارد از طرفی خانواده و اطرافیان او نیز بحران‌های زیادی را پیش‌رو دارند. وقتی فرد بزرگ می‌شود و تصمیم می‌گیرد عمل تغییر جنسیت بدهد با وجود آنکه در کشور اسلامی ما فتوای شرعی درباره این عمل وجود دارد و برای آن وام در نظر گرفته می‌شود، باز هم شاهد دل‌نگرانی‌ها و بحران‌هایی هستیم که در خانواده افراد ترنس به وجود می آید.

وقتی فردی تصمیم می‌گیرد عمل کند باید مراحل قانونی و مختلفی را پشت‌سر بگذارد و خانواده‌اش را نیز به لحاظ روحی آماده کند و در عین حال ترس خود را از عمل و دنیایی که بعد از عمل وجود دارد، کنترل کند. او از خود می‌پرسد آیا بعد از عمل که جنس دیگری پیدا می‌کنم خانواده و جامعه مرا می‌پذیرد! آیا بعدها کسی پیدا می‌شود که زن من شود، زن کسی که امروز مرد است و در گذشته زن بوده است. این از جمله چالش‌های بسیار جدی برای افراد ترنس است که دوگانگی‌ها و فشارهای روانی زیادی را قبل و بعد از عمل بعد تجربه می‌کنند.

داستان دختری که پسر بود!
فکر می کنند فرزندشان را از دست می‌دهند

دکتر خطیبی


خانواده افراد ترنس بحران‌های عاطفی زیادی را پشت سر می‌گذارند. برای آنها بسیار سخت است که تا امروز پسر کاکل‌زری یا دختر دردانه‌ای كه داشتند، در عرض مدت کوتاهی متوجه می‌شوند که دیگر او را ندارند و   جنسیت او دستخوش تغییر قرار گرفته است. این وضعیت موجب می‌شود تا خانواده‌ها دچار خشم، ترس و غم شوند. از آینده ترس داشته باشند و شرایطی را که در آن قرار دارند باور نکنند. آنها تصور می‌کنند با انجام عمل جراحی فرزندشان را از دست می‌دهند.

همانطور که در فیلم «آینه‌های روبه‌رو» مشاهده می‌کنید پدر «آدینه» به شدت غمگین است. جاهایی خشن می‌شود و عصبانیتش را به نمایش‌ می‌گذارد و حالات و رفتارهایی دارد که نشان دهنده نگرانی و اضطراب اوست كه برای آینده دخترش است و از طرفی او دل‌نگران آبروی خانوادگی است و نمی‌داند با انجام این عمل بعد از این چه نگاهی متوجه او و خانواده‌اش است. او خیلی زیر فشار است چون هیچ راهکاری برای مقابله با بچه‌اش ندارد، چون چاره‌ای ندارد و راه دیگری بلد نیست.

بحران‌های بعد از تغییر جنسیت را بشناسیم

دکتر خطیبی


یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که نباید به‌سادگی از کنار آن گذشت وجود بحران‌های بعد از تغییر جنسیت برای فرد و خانواده است، زیرا اجتماع و خانواده خیلی سخت می‌توانند فرد را بعد از تغییر جنسیت بپذیرند. حتی اگر آنها به روی خودشان نیاورند که فردی قبلا دختر بوده و حالا پسر شده یا برعکس، حس کنجکاوی، ترحم، دلسوزی و برخی اوقات تمسخر موجب آزار فردی می‌شود که جراحی را پشت سر گذاشته است. این فشار روانی هم از سوی خانواده و هم جامعه وجود دارد.

همگی ما بلدیم با معلولین چگونه رفتار کنیم اما آموزش ندیدیم که با این افراد چگونه هم صحبت شویم و در جامعه کنار آنها زندگی کنیم. ما باید بدانیم اگر در خانواده ما چنین فرزندی متولد شد با او چگونه برخورد کنیم. باید بدانیم اگر در همسایگی ما یک فرد ترنس زندگی می‌کند چگونه با او برخورد کنیم و چه واکنش‌هایی نشان دهیم.

اختلال ترنس‌ سکشوال انحراف جنسی نیست

فرشته طائرپور


یکی از باورهای رایج در مورد افراد ترنس این است که بسیاری از مردم آنها را منحرف می‌دانند. هنوز مرز بین ترنس‌ها و افرادی که دارای گرایش‌های جنسی به هم‌جنسان خود هستند برای مردم عادی در جامعه ما روشن نیست. این بدترین و جدی‌ترین سوءتفاهمی است که افراد ترنس از آن آزار می‌بینند. مردم باید بتوانند تشخیص دهند که میان هم‌جنس‌بازها و افراد ترنس تفاوت‌های عمده‌ای وجود دارد. یک فرد هم‌جنس باز در سالهای پس از بلوغ دارد به یک تمایل غیر متعارف جنسی جواب می‌دهد در حالی‌که ترنس‌ها با نوعی از اختلال جنسی متولد می‌شوند و هیچ حق انتخابی در این زمینه ندارند. بنابراین خانواده‌ها و جامعه باید آگاهی بیشتری در این زمینه کسب کنند و بر رفتار خود با این گروه که در اکثر موارد انسان‌هایی مهربان، باهوش و حساس هستند تجدید نظر کنند. امیدواریم با اکران این فیلم بتوانیم بخشی از این آگاهی را در جامعه ایجاد کنیم و نگاه و قضاوت و رفتارشان را نسبت به افراد ترنس تغییر دهیم.

در جلسه پرسش و پاسخ فیلم در اصفهان یکی از مخاطبان که ترنس بود، به قول خودش برای اولین‌بار با شهامت و اعتماد به‌نفس در جمع حاضرین ایستاد و در حضور جمع با معرفی خودش به‌عنوان یک ترنس درباره «آینه‌های روبه‌رو» و تاثیرات آن بر خود و خانواده‌اش صحبت کرد. او طی 4 روز، 4 بار «آینه‌های روبه‌رو» را دیده بود و گریسته‌بود و در آخرین بار خانواده‌اش را نیز به تماشای آن برده بود. خانواده تحصیل کرده‌ای که به ‌رغم تعلق به جامعه پزشکی، هنوز با جراحی فرزندشان برای تغییر جنسیت کنار نیامده بودند.

علی بازدید : 36 چهارشنبه 22 آذر 1391 نظرات (0)
پخش سریال پرطرفدار حریم سلطان که به بررسی زندگی سلطان عثمانی در قرن های گذشته می پردازد، در صورت تصویب در پارلمان ترکیه دیگر پخش نخواهد شد.
افکار نیوز: معاون حزب حاکم عدالت و توسعه گفته است: درخواستی به مجلس ارائه شده است که در صورت تصویب آن پخش سریال "حریم سلطان" از سال ۲۰۱۳ در این کشور ممنوع خواهد شد. اوکتای سارال در یک برنامه زنده تلویزیونی از بررسی این طرح در مجلس ترکیه در سال ۲۰۱۳ خبر داد.

به گزارش حریت، او در این برنامه تلویزیونی تاکید کرد :"پخش حریم سلطان از سال ۲۰۱۳ متوقف خواهد شد."

چندی پیش رجب طیب اردوغا انتقادات فراوانی نسبت به چهره ترسیم شده از زندگی سلطان سلیمان عثمانی کرد وی گفته بود:" ما به سازندگان این سریال هشدار می دهیم و منتظر اتخاذ تصمیمات قضایی می مانیم." انتقادات اردوغان از این سریال بازتاب فراوانی در رسانه ها و همچنین انتقادات حزب مخالف یعنی حزب جمهوری خواه در ترکیه را به دنبال داشت.

حریم سلطان دیگر پخش نمی شود!
طبق گفته اوکتای سارال، ممنوعیت پخش سریال حریم سلطان هیچ ربطی به اظهارات اردوغان ندارد و این تصمیمی است که از مدت ها پیش اتخاذ شده بود. "ما این پیشنهاد را به خاطر اظارات اردوغان ارائه نکرده ایم؛ این موضوع به خاطر شکایات مردمی در دستور کار ما قرار گرفت."

وی همچنین گفت که این طرح در حزب مخالف، یعنی حزب ملی ترکیه طرفدارنی دارد. به گفته سارال مطابق این قانون، راه به فیلمسازان ترکی برای ساخت سریال ها مطابق با ساختار خانواده ها و ارزش های اخلاقی نشان داده خواهد شد. به گزارش افکار نیوز به نقل از حریت، ترکیش ایرالاین، پخش سریال حریم سلطان را بعد از اظهارات اردوغان متوقف کرده اند.

یکی از مسئولان هواپیمایی ترکیه گفت:" ما سریال حریم سلطان را نمایش می دادیم تا اینکه نظرمان بعد از اظهارات انتقاداتی اردوغان تغییر کرد." با این حال این سریال یک صفحه از آگهی های مجله پروازی ترکیه را تشکیل می دهد. این مسئول ترکیش ایرلاین در ان مورد گفت:"این مجله قبل از اظهارات اردوغان پخش شده بود."

سریال حریم سلطان، به بررسی زندگی شخصی سلطان سلیمان و عشق او به یک زن به اسم خرم سلطان می پردازد. در این سریال زندگی شخصی سلطان سلیمان و حریم او به نمایش درآمده است که منتقدان معتقدند این سریال با نشان داده چهره ای مسخره از زندگی سلطان سلیمان تاریخ ترکیه را منحرف کرده اند.

علی بازدید : 30 سه شنبه 21 آذر 1391 نظرات (0)

موشک های فجر 5 باعث کاهش قیمت آپارتمان های تل آویو شده است.
شفاف نیوز:  موشک های فجر 5 باعث کاهش قیمت آپارتمان های تل آویو شده است.

به گزارش روزنامه صهیونیستی معاریف، منابع اسرائیلی گفته اند موشک های فجر 5 که در جنگ اخیر غزه از سوی گروه های مقاومت فلسطینی به سمت تل آویو شلیک شدند باعث کاهش شدید قیمت واحدهای آپارتمانی تل آویو شده اند.

گروه های فلسطینی و برخی از مقامات تهران ، گفته اند موشک های فجر 5 ساخت ایران هستند که در اختیار گروه های مقاومت در غزه قرار گرفتند.

به گفته اسرائیلی ها، موشک هایی که از غزه شلیک شدند و در تل آویو و به ویژه منطقه رشون لتسیون فرود آمدند علاوه بر بروز ترس و رعب در میان اسرائیلی ها به کاهش قیمت واحدهای آپارتمان و کاهش متقاضیان برای خرید آنها منجر شده اند.

روزنامه معاریف به نقل از مدیر یکی از بنگاه های مسکن در تل آویو نوشت: از هنگامی که شهر تل آویو به منطقه هدف موشک های گروه های فلسطینی وارد شده قیمت واحدهای آپارتمانی در این شهر به صورت ملموس، سیر نزولی پیدا کرده است .

وی افزود: مردم تنها به دنبال خانه هایی هستند که در برابر حملات موشکی، ایمن باشند. من با افرادی روبه رو شدم که حاضر بودند مبالغ کلانی را بپردازند تا خانه ای ایمن در برابر موشک های فلسطینی بخرند.

این فعال بخش مسکن در تل آویو اضافه کرد: در مقابل ، فروش خانه هایی که پناهگاه ایمن ندارند، غیرممکن است.

به نوشته این روزنامه صهیونیستی، اسرائیلی ها پس از حملات موشکی علیه تل آویو، خرید خانه های بدون اتاق های پناهگاه را رد می کنند.

بالا بودن قیمت مسکن در اسرائیل همیشه یکی از موضوعات مورد اعتراض مردم ساکن این رژیم بوده است. همچنین بارها تظاهرات معترضین اسرائیلی در برابر مقر کابینه علیه گرانی مسکن به راه افتاده است.

گروه های مقاومت فلسطین در جنگ اخیر غزه، توانستند برای نخستین بار در 20 سال اخیر،  شهر تل آویو پایتخت تجاری اسرائل را مورد هدف حملات موشکی خود قرار داده و آژیرهای خطر این شهر را به صدا درآورند.

تل آویو دومین شهر پرجمعیت اسرائیل واقع درساحل دریای مدیترانه و با جمعیت سه و نیم میلیون نفری در فاصله 75 کیلومتری منطقه غزه قرار دارد.

علی بازدید : 34 سه شنبه 21 آذر 1391 نظرات (0)
جله لایف در نوامبر 1999 عکسی از یک مرد جوان دچار ایدز به نام دیوید کیربی منتشر کرد که بدنش به علت بیماری تحلیل رفته و نگاهش گویی به چیزی در ماورای این جهان دوخته شده بود- و اعضای گریان خانواده‌اش شاهد لحظات احتضارش بودند.
همشهری آنلاین: مجله لایف در نوامبر 1999 عکسی از یک مرد جوان دچار ایدز به نام دیوید کیربی منتشر کرد که بدنش به علت بیماری تحلیل رفته و نگاهش گویی به چیزی در ماورای این جهان دوخته شده بود- و اعضای گریان خانواده‌اش شاهد لحظات احتضارش بودند.

 این عکس که بوسیله یک دانشجوی روزنامه‌نگاری به نام ترسا فرر گرفته شده بود، به سرعت به یکی از تاثیرگذارترین تصاویر از همه‌گیری HIV/ایدز بدل شد که اکنون میلیون‌ها نفر را در جهان (بدون اینکه بسیاری‌ها از آنها بدانند) گرفتار خود کرده است.

علی بازدید : 44 سه شنبه 21 آذر 1391 نظرات (0)

محققان دانشگاه پورتوریکو از یک کاتالوگ جدید خبر دادند که قرار است تمام سیارات شناخته شده در کهکشان با احتمال برخورداری از حیات را که در حال حاضر هفت مورد بوده و انتظار می‌رود افزایش یابند، فهرست کند.
خبرگزاری ایسنا:  محققان دانشگاه پورتوریکو از یک کاتالوگ جدید خبر دادند که قرار است تمام سیارات شناخته شده در کهکشان با احتمال برخورداری از حیات را که در حال حاضر هفت مورد بوده و انتظار می‌رود افزایش یابند، فهرست کند.

ین فهرست‌بندی آنلاین موسوم به «کاتالوگ سیارات فراخورشیدی قابل سکونت» این هفته اولین سالگرد خود را جشن می‌گیرد.

هنگامی که این لیست در سال گذشته برای اولین بار منتشر شد، تنها دو سیاره با احتمال برخورداری از حیات در آن وجود داشت اما تا پایان سال پنج سیاره جدید به این فهرست اضافه شد که ورای انتظار محققان بود.

به گفته محققان، خبرهای زیادی در مورد کشف سیارات قابل سکونت منتشر شده که برای افراد عادی گیج‌کننده است از این رو داشتن یک کاتالوگ از سیارات موجود در حال حاضر بسیار سودمند خواهد بود.


در حال حاضر 27 سیاره کاندیدای دیگر در صف انتظار برای ورود به بخش قابل سکونت این لیست قرار دارند. در همین حین، ابزار هارپس(جستجوگر بسیار دقیق سرعت شعاعی سیاره) در شیلی و تلسکوپ فضایی کپلر هر ماه در حال کشف سیارات فراخورشیدی جدید هستند.

این محققان اصولا احتمال برخورداری یک سیاره از امکان حیات را با استفاده از سه معیار ارزیابی می‌کنند: تنوع انرژی دریافتی ستاره از ستاره میزبان، جرم سیاره و اندازه آن. به شکل ساده‌تر اینکه سیارات غول‌پیکر گازی در اطراف ستاره‌های متغیر از احتمال کمتری در میزبانی حیات نسبت به سیارات سنگی کوچکتر در اطراف ستارگان ثابت برخورداند.

البته این داده‌ها اکنون بسیار ابتدایی هستند. تاکنون تمام دانش بشری نسبت به سیارات فراخورشیدی از ارزیابی‌های فیزیکی ساده بدست آمده و هنوز آگاهی کمی در مورد داده‌های شیمیایی و زیستی آنها در دست است.

همچنین در برخی موارد ممکن است که سیاره‌ای شناسایی شده اما توسط مشاهدات دیگر قابل تائید نباشد. یک مثال برای این مورد سیاره گلیزه 581g بود که توسط یک تیم از ستاره‌شناسان کشف شد اما با ابزار دیگر توسط تیمهای دیگر قابل شناسایی نبود.

علی بازدید : 41 سه شنبه 21 آذر 1391 نظرات (0)
بعد از عمل جراحی بینی، اعمال جراحی صورت از جمله پیشانی و لیپوساکشن سینه و شکم از دیگر جراحی‌های رایج در کشور است.
خبرگزاری ایرنا: رییس مرکز فوق تخصصی جراحی پلاستیک 15 خرداد تهران با بيان اينكه جراحی بینی در کشور همچنان در صدر جراحی‌های زیبایی قرار دارد، افزود: بعد از عمل جراحی بینی، اعمال جراحی صورت از جمله پیشانی و لیپوساکشن سینه و شکم از دیگر جراحی‌های رایج در کشور است.

عبدالجلیل کلانتر هرمزی در مورد رتبه ایران در جراحی پلاستیک در بین کشورهای منطقه گفت: ایران در برخی از اعمال جراحی در خاورمیانه جزو رتبه‌های برتر و در دنیا جزو کشورهای مطرح است.

وي، فراغت از کار و شغل، فراغت از تحصیل و همچنین مسافرت ایرانیان مقیم کشورهای دیگر و ورود خارجیان از کشورهای حاشیه خلیج فارس به ایران را از دلایل افزایش آمار جراحی زیبایی در تابستان برشمرد و گفت: با توجه به رشد جمعیت، افزایش امکانات جراحی، بیهوشی و بیمارستانی و همچنین روش‌های جدید و متعدد در جراحی زیبایی و از سوی دیگر افزایش ضریب اطمینان سلامتی در جراحی‌ها و انجام برخی از جراحی‌های زیبایی در سنین بالا و در سنین پایین منجر به افزایش جراحی‌های زیبایی در کشور شده است.

علی بازدید : 31 سه شنبه 21 آذر 1391 نظرات (0)
در طول تاریخ، افراد زیادی ادعا کرده‌اند که در فلان تاریخ جهان به پایان می‌رسد. آخرین آن‌ها هم شایعه بی‌اساس پایان جهان در 21 دسامبر 2012 است. در این‌جا مروری می‌کنیم بر مشهورترین موارد پیش‌گویی آخرالزمان طی نیم‌قرن اخیر.
خبرآنلاین: در طول تاریخ، افراد زیادی ادعا کرده‌اند که در فلان تاریخ جهان به پایان می‌رسد. آخرین آن‌ها هم شایعه بی‌اساس پایان جهان در 21 دسامبر 2012 است. در این‌جا مروری می‌کنیم بر مشهورترین موارد پیش‌گویی آخرالزمان طی نیم‌قرن اخیر.

چند سالی است که شایع شده جهان در 21 دسامبر 2012 / 30 دی 1391 به پایان می‌رسد. در همین خبرآنلاین هم مطالب متعددی در رد این شایعه نوشته‌ایم؛ اما از آن‌جا که برخی هنوز اصرار دارند این واقعه قطعی است، در اینجا مروری می‌کنیم بر چند مورد مشهور از پیش‌گویی‌های آخرالزمانی که در همین نیم قرن اخیر اتفاق افتاده است.
 
2012/1391 : پیش‌گویی مایاها

مایاها تقویم بسیار پیچیده‌ای دارند که بر خلاف تقویم‌های شمسی و میلادی (و قمری یا هر تقویم شناخته شده دیگری) با پایان یک سال تمام نمی‌شود، بلکه دوره‌ای چند هزار ساله دارد که از قضای روزگار در 21 دسامبر 2012 به پایان می‌رسد. چنین شایع شده که پیشینیان مایاها این زمان را تاریخ قطعی پایان دنیا پیش‌بینی کرده بودند که با مجموعه‌ای از بلایای طبیعی طومار عمر بشر را در هم خواهند پیچید، اما بازماندگان این قوم نظر دیگری دارند و این تاریخ را تنها پایان دوره فعلی تقویم مایا می‌دانند که با فرا رسیدن آن، طولانی‌ترین تقویم بشری یک دوره خود را به پایان خواهد رساند و دوره دیگری آغاز خواهد شد.

کل این دوره تقویم مایا که «تقویم طویل» نامیده می شود، 5126 سال طول می‌کشد. دوره فعلی این تقویم در 11 آگوست 3114 پیش از میلاد آغاز شده و در روز 21 دسامبر 2012 به پایان می‌رسد. ولی نکته جالب اینجاست که خود دانشمندان مایا بر سر اینکه در این تاریخ تقویمشان به پایان می‌رسد، تفاهم ندارند. نظر اکثریت این است که پایان این دوره تقویم در روز 13.0.0.0 است که مقارن با همان 21 دسامبر 2012 است، اما اقلیتی هم بر این باورند که این دوره در تاریخ 20.0.0.0 به پایان می‌رسد که در حوالی سال 8000 میلادی خواهد بود. بنابراین اگر 22 دسامبر / اول دی‌ماه از خواب بیدار شدید و دیدید هیچ اتفاقی نیفتاده، می‌توانید تا سال 8هزار میلادی منتظر بمانید.
 
2011/1390 : سیاه‌چاله شتاب‌دهنده بزرگ هادرونی

برخی از منتقدین شتاب‌دهنده بزرگ هادرونی واقع در سرن (آزمایشگاه هسته‌ای اروپا در مرز سوئیس و فرانسه) پیش از راه‌اندازی این شتاب‌دهنده از این می‌ترسیدند که شروع به کار آن عوارض ناشناخته‌ای برای بشریت داشته باشد. از جمله آن عوارض، تشکیل یک سیاه‌چاله بود که می‌توانست کل کره زمین را ببلعد و در خود فرو ببرد. فعلا که چند سال از شروع به کار این شتاب‌دهنده می‌گذرد و هیچ چیزی در داخل محوطه این شتاب‌دهنده گم نشده است! تا ببینیم فردا چه خواهد شد.
 
2003/1382 و 2012/1391: برخورد با سیاره نیبیرو

نیبیرو سیاره‌ای است فرضی که پیش‌بینی شده بود در سال 2003/1382 با برخورد به زمین آخرالزمان را رقم می‌زند. وقتی این اتفاق نیفتاد، نظریه‌پردازان ایده‌های آخرالزمانی خیلی ساده این زمان را با سال 2012/1391 و پایان تاریخ سومری ترکیب کردند و به انتظار نشسته‌اند که در دسامبر 2012/1391 و همزمان با انقلاب زمستانی، نیبیروی خیالی به زمین نزدیک شود و این پیش‌بینی به واقعیت بپیوندد.

کتیبه‌های باستانی سومری از مردمان سیاره دیگری در منظومه شمسی به نام نیبیرو حکایت می‌کنند که به روی زمین آمده و نسل بشر را بر روی زمین بنیان نهادند. مشکل اینجاست که هیچ اخترشناسی تاکنون چنین سیاره‌ای را نه در منظومه شمسی و نه در ستارگان نزدیک خورشید ندیده است. یک بار در می 2003/اردیبهشت 1382 قرار بود این سیاره فرضی به زمین برخورد کند، اما گویا تنها کسی که باید این پیش‌بینی را جدی می‌گرفت، صدام حاکم وقت سرزمین سومر بود که در آن سال با حمله امریکایی‌ها، طومار حکومتش درهم پیچید.

نکته مثبت در مورد طرفداران نیبیرو این است که آن‌ها بسیار انعطاف‌پذیر و امیدوارند. بار اول گفتند که پایان دنیا بین 2003/1382 و 2011/1390 خواهد بود و اکنون از فاصله زمانی 2011/1390 تا 2015/1394 حرف می‌زنند. در سال 2015/1394 هم بالاخره می‌شود یک زمان دیگر را اعلام کرد. به قول معروف دیر یا زود دارد، اما سوخت و سوز ندارد.

2000/1379 و ماجرای Y2K

در سال 1999/1378 دنیا که تازه چند سال بود که وارد عصر کامپیوتر شده بود، با مشکلی کاملا جدی مواجه شد. با سال 2000 چه باید کرد؟ مشکل اینجا بود که بیشتر برنامه‌های کامپیوتری آن دوران برای نمایش سال فقط از دو رقم استفاده می‌کردند، به این ترتیب سال 1999 با دو رقم 99 و سال 2000 با 00 نشان داده می‌شد. ترس از این بود که کامپیوترها با رسیدن به این تاریخ دچار مشکل منطقی شوند و با عقب رفتن ناگهانی تقویم (یعنی از 31/12/99 به 1/1/00) خروجی پیش‌بینی نشده‌ای داشته باشند. شاید برای یک کامپیوتر عادی نتیجه این اختلال چندان مهم نباشد، اما وقتی بدانیم که کامپیوترهای کنترل کننده موشک‌های بالستیک و تسلیحات اتمی امریکا و روسیه هم دچار همین مشکلات بودند، قضیه جدی‌تر می‌شود. به هر حال این تاریخ هم گذشت و مشکلی پیش نیامد.

2000/1379 و بازگشت مسیح

گروهی از مسیحیان نیز در این بین از دید دیگری به سال 2000/1379 می‌نگریستند. آن‌ها با تکیه بر متون مذهبی تاریخی مسیحیت، اعتقاد داشتند که پس از سپری شدن دو هزاره، دوره فرمانروایی مسیح بار دیگر فرا رسیده و در این سال مسیح یک بار دیگر ظهور خواهد کرد. مسیح نیامد اما در ایالات متحده، یک متعصب مذهبی مسیحی به نام جرج بوش پسر، با تقلب در انتخابات ایالت فلوریدا رئیس‌جمهور شد و به کمک یک متعصب مذهبی دیگر به نام اسامه بن لادن، با خوانش غلط از کتب مذهبی، به مدت بیش از یک دهه دنیا را درگیر جنگ و کشتار بی‌گناهان کرد.
 
1992/1371 و بازهم بازگشت مسیح

در دوم نوامبر 1992/ 11 آبان 1371، کلیسای «میسیون روزهای پیش‌روی» در کره جنوبی منحل شد. دلیلش هم این بود که لی جانگ ریم موسس این گروه، چند ماه قبل از آن پیش‌بینی کرده بود که در روز 28 اکتبر همان سال مسیح بازخواهد گشت. صدها و شاید هم هزاران نفر اموال خود را فروختند، خانواده‌های خود را ترک کردند، کار خود را رها کردند و حتی از ارتش فرار کردند. مسیح را که می‌دانیم در این تاریخ هم نیامد، اما چه بر سر آقای کشیش آمد؟ او به زندان رفت، ولی نه به خاطر پیش‌بینی اشتباهش، بلکه برای کلاه‌برداری. آقای ریم، 4 میلیون دلار از پول‌های خیریه را به جیب زده بود؛ اما وقتی قضیه جالب‌تر می‌شود که بدانید که این کشیش متقلب380 هزار دلار از این مبلغ را در جایی سرمایه‌گذاری کرده بود که تا 6 ماه پس از زمان ادعایی بازگشت مسیح به باردهی نمی‌رسید.
 
1990/1369: آخرالزمان اتمی

الیزابت کلیرپرافت، یک رهبر مذهبی مسیحی بود که در اواخر دهه 1980/1360 به پیروان خود گفت که خود را برای آخر الزمان آماده کنند. آخرالزمان اختراعی وی قرار بود در سال 1990/1369 و با یک جنگ اتمی رخ دهد، ولی از آنجا که مسئولین کنترل جنگ‌افزارهای اتمی پنج قدرت اتمی آن روز جهان (ایالات متحده، اتحاد جماهیر شوروی، انگلیس، فرانسه و چین)، از او و پیروانش عاقل‌تر بودند، امروز همه ما زنده هستیم و در حال خواندن این مطلب.
 
1982/1361: رویای یک کشیش

پت رابرتسن، کشیش نامداری است که جمع کثیری از مسیحیان متعصب آمریکا چشم به دهان او دارند. او در روز 9 ژوئن 1982/18 خرداد 1361 به شنوندگان شبکه سخن‌پراکنی مسیحی (CBN) که خودش تاسیس کرده بود، گفت که آرماگدون (نبرد نهایی خیر و شر در داستان‌های مسیحی) نزدیک است و همه شرایط ان فراهم شده است. صدالبته مسیح نیامد ولی رابرتسن به کار خود ادامه داد.
 
1955/1334: پیش‌بینی‌های بانوی خانه‌دار

در سال 1954/1333، یک بانوی خانه‌دار امریکایی 54 ساله به نام دوروتی مارتین با ادعای ارتباط با فضای بیرون، پیش‌بینی‌های وحشتناکی در مورد آینده مطرح کرد که بدترین آن‌ها، زیر و رو شدن زمین در سال 1955/1334 بود. سال 1955 رسید و نه زمین‌لرزه بزرگی در آمریکا رخ داد و نه آتشفشانی فوران کرد. نتیجه امر، بستری شدن دوروتی در یک کلینیک روانی بود تا از اتهام ترویج اغتشاش در امان بماند؛ اما نه به خاطر این مورد! دلیل بستری شدن دوروتی مارتین، پیش‌بینی دیگری بود مبنی بر این‌که در شب سال نو 1955/1333، فضایی‌ها او و همسایگانش را با خود به آسمان خواهند برد تا از مصیبت در امان بمانند. نتیجه این پیش‌بینی، ازدحام جمعیت زودباور در اطراف خانه وی در آن شب بود. فضایی‌ها آن شب نیامدند؛ شاید به این دلیل که دیدند فضاپیمایشان جای کافی برای این همه آدم را ندارد و به کل از نابودی زمین منصرف شدند!
 
و اما رکورددار جهانی آخرالزمان: هارولد کمپینگ

هارولد کمپینگ، یکی دیگر از کشیشان صاحب‌نام امریکاست که او هم مانند رابرتسن طرفداران زیادی در بین معتقدان مذهبی مسیحی این کشور دارد. آقای کمپینگ اما رکوردی دارد که در نوع خود بی‌نظیر است: او تا همین امروز سه مرتبه پایان دنیا را پیش‌بینی کرده است:‌ اولین بار در سال 1994/1373 که قرار بود در تاریخ 6 سپتامبر آن سال دنیا به پایان برسد. اما نه عمر دنیا تمام شد و نه روی هارولد کمپینگ. البته 18 سال طول کشید تا یک بار دیگر او جرات کند و چنین ادعایی را مطرح کند.

 این بار قرار شد که درروز 21 می 2011/ 1 خرداد 1390 دنیا تمام شود و 200 میلیون مسیحی به آسمان رفته و با خداوند دیدار کنند و بعد از این صعود بزرگ، زمین به گوی عظیمی از آتش تبدیل شده و با نابود کردن باقی جمعیت زمین، خود نابود شود. آن تاریخ هم ‌گذشت و دنیا نابود نشد، اما هارولد با گذشت چند روز دوباره وارد صحنه شد و با اعتماد به نفس مخصوص به خود اعلام کرد که پایان دنیا قطعی است، فقط در تاریخ اشتباه شده و به جای 21 می، در روز 21 اکتبر 2011 / 1 آبان 1390 دنیا تمام می‌شود. صدالبته که آن تاریخ هم گذشت و ...

علی بازدید : 32 سه شنبه 21 آذر 1391 نظرات (0)

دانشمندان با استفاده از فناوری نانو توانسته‌اند مواد مرطوب گزینشی را تولید کنند که برای نوشتن پیام‌های طولانی‌مدت با استفاده از آب قابل استفاده هستند.
خبرگزاری ایسنا: دانشمندان با استفاده از فناوری نانو توانسته‌اند مواد مرطوب گزینشی را تولید کنند که برای نوشتن پیام‌های طولانی‌مدت با استفاده از آب قابل استفاده هستند.

 این محققان اخیرا با تیمی از دانش‌آموزان و استادان دبیرستان مریماک، مفهوم موسوم به «hydroglyphics» را بصورت یک نسخه نمایشی آموزشی درآورده‌اند.

این نسخه به مردم در تجسم تفاوت میان سطوح دافع آب یا خیس شده کمک می‌کند. اصل اساسی این نسخه که به معنی «خط هیروگلیف آبی» بوده، این است که با تغییر ویژگیهای یک سطح می‌توان با استفاده از آب از چاپهای دلخواه برخوردار شد.


برای این کار به برچسبهای اسفنجی، یک فنر اصلاح شده تسلا و یک ظرف آزمایشگاهی نیاز است. در این نمایش هر فرد یک برچسب را در انتهای ظرف آزمایشگاهی قرار داده و در زیر مارپیچ تسلا قرار می‌گیرد که این کاغذ را از بین می‌برد.

در این زمان یک جرقه بنفش رنگ با صدای بلند ایجاد می‌شود. سپس به این ظرف آب افزوده شده و تمام بخشهای ظرف بجز محل چسب را پر می‌کند. این کار باعث نوعی حکاکی شده که تا یک ماه باقی می‌ماند.


ظروف آزمایشگاهی در اصل از یک ساختار پلاستیکی برخوردارند که دافع آب است. هنگامی که با فنر تسلا مورد درمان قرار می‌گیرند، هوا به شکل رسانا درآمده و اکسیژن با پلاستیک ترکیب می‌شود که باعث جذب آن توسط سطح این ماده خواهد شد.

با این حال ناحیه زیر برچسب از هوا مصون بوده از این رو هنوز آب را از خود دفع می‌کند. آب درون ظرف به بخشهای جاذب چسبیده و بخش پیام را خشک نگه می‌دارد.

علی بازدید : 59 سه شنبه 21 آذر 1391 نظرات (0)

مراسم تشییع پیکر دانش آموز متوفی پیرانشهری در حادثه آتش سوزی صبح امروز دوشنبه برگزار شد.
خبرگزاری مهر: مراسم تشییع پیکر دانش آموز متوفی پیرانشهری در حادثه آتش سوزی صبح امروز دوشنبه برگزار شد.
















علی بازدید : 23 سه شنبه 21 آذر 1391 نظرات (0)
"مرد نورانی"در مسجد النبی+عکس
به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "عبدالواحد الحطاب" مدیر روابط عمومی ریاست مسجد النبی تأکید کرد: همه مسائل مطرح شده چیزی جز مونتاژ تصاویر نیست.


این درحالی است که روزنامه سعودی "عکاظ" به نقل از "سعد العوفی" مدیر مرکز تلویزیون مدینه اعلام کرد: در این واقعه نور بر یکی از افراد منعکس شده؛ و دوربین ها این ماجرا را هنگام نماز جمعه در مسجد النبی ثبت کردند.
"شیخ دکتر غازی المطیری" استاد هیأت امربه معروف و نهی از منکر در دانشگاه اسلامی مدینه نیز دراینباره گفت: نباید با عجله و شتابزدگی، درباره این رویداد تصویری اظهار نظر کرد.
المطیری افزود: نخست اینکه افراد متخصص باید درباره این نور اظهار نظر کنند؛ و دوم اینکه قبل از توصیف موضوعی درخصوص عالم غیب باید تحقیق کرد.
روزنامه عکاظ تأکید کرد: با آغاز خطبه جمعه شیخ عبد المحسن القاسم در ساعت 14 و 30 دقیقه ظهر، این رویداد باعث ترس برخی از حاضران شد، برخی از افراد نیز تصور کردند که آن فرد موجودی غیر از انسان است.

علی بازدید : 36 سه شنبه 21 آذر 1391 نظرات (0)
دنیا در انتظار یک کریسمس جنجالی
 
 
 
 
 برترین ها: مسیحیان جهان در جای جای این کره خاکی در حال آماده سازی خود برای استقبال از عید کریسمس و آغاز سال 2013 میلادی هستند.

عکس: دنیا به استقبال کریسمس می رود

عکس: دنیا به استقبال کریسمس می رود
پاریس

عکس: دنیا به استقبال کریسمس می رود
واشنگتن

عکس: دنیا به استقبال کریسمس می رود
لندن

عکس: دنیا به استقبال کریسمس می رود
پراگ

عکس: دنیا به استقبال کریسمس می رود

عکس: دنیا به استقبال کریسمس می رود
باراک اوباما رئیس جمهور ایالات متحده به همراه خانواده اش در مقابل درخت ملی کریسمس در کاخ سفید

عکس: دنیا به استقبال کریسمس می رود
باراک اوباما و دو دخترش "مایلا" و "ساشا"

عکس: دنیا به استقبال کریسمس می رود
حمل درخت کرسمس 36 متری با یک کشتی در استکهلم سوئد

عکس: دنیا به استقبال کریسمس می رود
سربازان آلمانی در کنار درخت کریسمس خود در پایگاه نظامی ای در شمال افغانستان

عکس: دنیا به استقبال کریسمس می رود

عکس: دنیا به استقبال کریسمس می رود

عکس: دنیا به استقبال کریسمس می رود


عکس: دنیا به استقبال کریسمس می رود

عکس: دنیا به استقبال کریسمس می رود

عکس: دنیا به استقبال کریسمس می رود

عکس: دنیا به استقبال کریسمس می رود

عکس: دنیا به استقبال کریسمس می رود

عکس: دنیا به استقبال کریسمس می رود

عکس: دنیا به استقبال کریسمس می رود

عکس: دنیا به استقبال کریسمس می رود

عکس: دنیا به استقبال کریسمس می رود

علی بازدید : 43 دوشنبه 20 آذر 1391 نظرات (0)

سردار جزایری در گفتگو با العالم اعلام کرد
معاون ستاد کل نیروهای مسلح، با تشريح اهمیت و ابعاد شکار دومین پهپاد آمریکایی توسط نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران گفت: ادعای عربستان سعودی در مورد پرواز پهپادهای ایرانی بر فراز مناطق ساحلی آنها نادرست است و منتظریم که اين کشور، قرائن و شواهد منطقی خود را ارائه کند.
به گزارش حوزه دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، سردار سید مسعود جزایری معاون ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با العالم، ضمن اشاره به سردرگمی آمریکایی‌ها در مواجهه با قدرت دفاعی و پدافندی ایران اظهار داشت: مدتی از شکار پهپاد جدید آمریکایی توسط نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران می‌گذرد و نکته قابل توجه این است که ایران از دو منظر، یکی به لحاظ قدرت دفاعی و دیگری از مباحث علمی و فناوری در وضعیت خوبی قرار دارد.

وي افزود: از طرفی قادریم دشمن و هر هواپیمایی که بخواهد وارد مرزهای ایران شود شناسایی و رصد کنیم. گاهی اخطار می‌دهیم که وارد منطقه ما شده‌اند و مطابق با قوانین بین‌المللی باید خارج شوند. از لحاظ علمی هم دانشمندان ما در مرحله‌ای هستند که می‌توانند فناوری‌های مخلتفی را در امور مختلف، مخصوصا امور دفاعی و نظامی برای دفاع از تمامیت ارضی کشور از خود بروز دهند. ما در گذشته آرکیو 170 را داشتیم و امروز پهپادهای دیگر آمریکا در دام پدافندی ایران گرفتار می‌شوند. به نظرم آمریکایی‌ها باید متوجه باشند که ما توان لازم برای اقدامات پدافندی را دارا هستیم و توصیه می‌کنیم برای خود و دیگران بی جهت ایجاد زحمت نکنند.

علت تناقض در اظهارات آمریکا

سردار جزایری در ادامه و در پاسخ به پرسشی مبني بر علل تناقض‌گویی مقامات آمریکایی پس از انتشار این خبر گفت: آمریکا سه مشکل عمده دارد و به همین دلیل گاهی مواضعش دچار تناقض می‌شود. یکی مشکلاتی است که حزب حاکم با سایر احزاب ذی‌نفوذ دارد و به تعبیر بهتر در مسائل داخلی، هیات حاکمه با مشکل روبرو است و تشریح این مشکلات نیاز به بحث مستقل دارد. مشکل دیگر که موجب تناقض‌گویی آنها می‌شود، سیاست خارجی آمریکا است؛ از یک طرف با دوستان و هم‌پیمانان خود و از طرف دیگر با اوضاع منطقه به خصوص غرب آسیا دارای مشکلات، تناقضات و ناهنجاری‌هایی  است. مشکل سوم اختلاف نظر بین سیاسیون و نظامی‌های آمریکا است. به همین دلیل گاهی مشاهده می‌کنیم در هیات حاکمه آمریکا تناقضاتی بروز می‌کند. اما مبدا پرواز مشخص است و خودشان هم اعتراف کردند که پهپاد شکار شده، آمریکایی بوده است.

وي ادامه داد: نکته مهمی که باید بگویم این است که ما به لحاظ علمی و فناوری از مرحله این گونه پهپادها عبور کرده‌ایم؛ البته مساله پهپاد قبلی حایز اهمیت بود و خوشبختان دانشمندان ما توانستند استفاده‌های قابل توجهی از آن داشته باشند اما در مورد هواپیماها و پهپادهایی در کلاس اسکن ایگل، از این مرحله عبور کرده‌ایم. البته بدیهی است که هر محصول و فراورده‌ای قابل استفاده است و ما استفاده لازم را از آن خواهیم داشت.

خروج بیگانگان، لازمۀ امنیت منطقه

جزایری در ادامه تصریح کرد: این گونه کشفیات توسط مدافعین ایران خود به نوعی بیانگر متجاوز بودن آمریکایی‌ها است. ما بارها اعلام کرده‌ایم منطقه خلیج فارس و خاورمیانه و غرب آسیا مناطقی که پیرامون همسایه‌های ما است در صورتی روی آرامش و امنیت پایدار را به خود خواهد دید که آمریکایی‌ها و کلیه نیروهای متجاوز از این منطقه خارج شوند.متاسفانه ما به کرات شاهد تجاوزگری آمریکایی‌ها در عرصه‌های زمین دریا چه در سطح شناورها و چه در زیر سطح و چه از طریق زمین و یا در فضا هستیم. این گونه اعلام‌های آمریکایی حاکی از خوی زیاده‌خواهی و تجاوزگری آمریکایی‌ها است. به نظرم باید همه کشورهای منطقه دست به دست هم بدهند و  با وحدت، نیروی بیگانه را از منطقه خارج  کنند. اگر همه کشورهای منطقه تصمیم بگیرند، آمریکا قادر نخواهد بود این تجاوزات را ادامه دهد. در عین حال ما تلاش می‌کنیم  از مرزهای خود حراست کنیم و امیدواریم این خوی شیطانی آمریکایی‌ها کنار گذاشته شود و اجازه دهد مردم منطقه و ملت‌ها و کشورها در امنیت به سر ببرند.

پیشرفت سریع ایران در ساخت انواع پهپاد

سردار جزایری با اشاره به پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف فناوری و نظامی گفت: به لحاظ دانش، خوشبختانه در حد متوسط به بالا هستیم و شما آمار جهانی در مورد ایران را ببینید. ایران به لحاظ دانش دارای سرعت بسیار بالایی است، به خصوص در تجهیزات دفاعی در زمینه دانش این تجهیزات در مرحله خوبی هستیم. همین مساله به ما کمک کرده که تجهیزات متناسب با شرایط و اوضاع امروز جهان را برای خود تامین کنیم. در مورد هواپیماها و پهپادها همه نیروهای ما و همه سازمان‌های نیروهای مسلح ایران به این سلاح مجهز هستند در کلاس‌های مختلف و نوع دفاع. بخش‌های زمینی، دریایی و هوایی ما از این سلاح استفاده می‌کنند و ما فکر می‌کنیم هرچقدر توان دفاعی ایران و قدرت ما در این زمینه ارتقا یابد به امر بازدارندگی کمک می‌کند. متاسفانه روحیه حاکمان آمریکایی به گونه‌ای است که چنانچه در برابرشان قدرت قابل ملاحظه‌ای نباشد، دست به زیاده‌خواهی می‌زنند، لذا ما چاره‌ای نداریم جز این که قدرت دفاعی خود را بالا ببریم. به نظر می‌رسد این امر هم به نفع ایران و هم مجموعه کشورهای همسایه و برادران ما چه در بخش عربی و چه غیر عربی منطقه است.

سردار جزايري يادآور شد: این امر باعث بازدارندگی شیطنت‌های آمریکا می‌شود و ما امیدواریم سرعت دانش آماده‌سازی تجهیزات نظامی، هر روز بالاتر رود و فکر می‌کنیم یکی از راه‌های تامین امنیت و آرامش در منطقه این است که ایران قدرت تام بازدارندگی در برابر کشورهایی مثل آمریکا را پید اکند. ادعای عربستان سعودی در مورد پرواز پهپادهای ایرانی بر فراز مناطق ساحلی آنها نیز نادرست است و چنین برنامه‌ای در دکترین و رفتار نظامی ما جایی ندارد. لذا منتظریم که عربستان سعودی قرائن و شواهد منطقی خود را ارائه کند.

ابعاد و آثار شکست رژیم صهیونیستی در غزه

معاون ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه به شکست صهیونیست‌ها در حمله به غزه اشاره و تصریح کرد: با این شکست، دو اتفاق بزرگ در منطقه شکل گرفت؛ یکی برملا شدن دروغ بزرگ اسراییل مبنی بر قدرتمند بودن و قدرت مطلق منطقه بودن، چرا که جنگ 33 روزه، جنگ 22 روزه و جنگ اخیر غزه بیانگر شکست‌های فاحش رژیم صهیونیستی و ضعف مفرط نظامی این رژیم است، به نظر من بعد از شکست اخیر در غزه اسراییلی‌های غاصب قادر نخواهند بود از طریق تبلیغات و عملیات روانی این دروغ بزرگ را بیش از این ترویج کنند.

وي افزود: دوم، خودباوری در میان مردم منطقه به ویژه در جریان مقاومت است، اتفاق بزرگی که در سال‌های اخیر در منطقه رخ داده است، حداقل در 60 سال گذشته بی‌نظیر بوده است. پیروزی حزب‌الله پیروزی بسیار بزرگی بود، پیروزی جنگ 22 روزه مبارزین فلسطینی در غزه در تاریخ بی‌نظیر است، و اتفاق نادری که اخیرا افتاد و صهیونیست‌ها بیش از یک هفته نتوانستند به جنگ تمام‌عیاری که آغاز کرده بودند، ادامه دهند، اینها واقعیت‌های بزرگی است. از یک طرف بسیار امیدوارکننده و خوشحال‌کننده است، آن هم نه فقط برای مردم منطقه بلکه برای همه آزادگان جهان. ما  شور و شعف و خوشحالی را در بسیاری از راهپیمایی‌هایی که در اقصی‌نقاط جهان بعد از پیروزی حماس و جهاد اسلامی در غزه رخ داد، مشاهده کردیم.

خودباوری آزادگان و ناامیدی تجاوزگران

جزایری در ادامه تاکید کرد: خودباوری بی‌نظیری در میان همه نهضت‌های آزادی‌بخش، ملت‌ها و مبارزان بعد از شکست اسراییلی ها در غزه به وجود آمده است. به نظر من این یک رویداد غیرمترقبه برای استکبار است، از این به بعد اسراییلی‌ها، در جناح شکست خورده هستند و مقاومت در اقصی‌نقاط جهان، (به خصوص مقاومت منطقه، مقاومت فلسطینی‌ها و حزب‌الله لبنان)، حرف اول را در معادلات سیاسی خواهد زد. این یک اتفاق و رویداد خارق‌العاده بود، و مردم و هم دولت‌ها باید از این اتفاق و رویداد درس و عبرت بگیرند. اگر عبرت‌های لازم را از این رویداد داشته باشیم می‌توانیم در برابر جبهه استکبار صف‌آرایی مناسبی داشته باشیم. طبل توخالی اسراییلی‌ها پاره شده است، بخش سیاسی، اقتصادی، نظامی، اجتماعی جامعه اسراییل غاصب ترَک برداشته است. به نظر من این ترَک‌ها ترمیم‌بردار نیست،  به تعبیر بسیاری از عقلا و کارشناسان عالی‌رتبه  باید با صدای بلند بگوییم که دوران، دوران زوال امپراطوری‌هایی مانند آمریکا، و قدرت‌های خشنی مانند رژیم صهیونیستی است. به تعبیر دیگر، باید اعلام کنیم صدای شکستن جامعه غاصب اسراییل در سرزمین‌های فلسطینی به وضوح شنیده می‌شود، و دیر نیست زمانی که این رژیم به نابودی کامل برسد.             

اعلام حمایت آشکار ایران از مقاومت فلسطین

معاون ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص پیام‌های اعلام حمایت تسلیحاتی ایران از مقاومت فلسطین اظهار داشت: موضوع فلسطین فقط متعلق به مسلمانان نیست حتی صرفا به منطقه نیز تعلق ندارد، بلکه مربوط به بشریت است. جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده که به همه مظلومان در هر نقطه جهان اگر بتواند کمک خواهد کرد و خوشبختانه ما این کار را در حد توان خود انجام دادیم. درباره برادرانمان در سرزمین‌های اشغالی فلسطین بارها اعلام کردیم که ما هر کمکی که بتوانیم نسبت به مردم مظلوم فلسطین و مقاومت منطقه انجام خواهیم داد، نکته حائز اهمیت درباره فلسطین آن است که خوشبختانه گروه‌های مبارز فلسطین از مراحل اولیه تجهیزاتی و دفاعی عبور کرده‌اند؛ به عبارت دیگر هم‌اکنون مقاومت منطقه در حدی از توانمندی تجهیزاتی، علمی و فناوری دست پیدا کرده که خود قادر به تولید و تجهیز خود است و عرصه‌های دفاعی قابل توجه و سامانه‌های متناسب با حمله را برای خود ایجاد کند. لذا از این حیث باید بگوییم خوشبختانه مقاومت منطقه مرحله اولیه تجهیز را پشت سر گذاشته، به مسائل علمی و فناوری دست پیدا کرده و البته جمهوری اسلامی ایران در این عرصه در هر بخشی از مقاومت که ضروری باشد، کمک‌های لازم را ارائه خواهد کرد.

ناتوانی مطلق صهیونیست‌ها در حمله به ایران


جزایری در ادامه افزود: با توجه به واقعیت‌های نظامی منطقه نه تنها رژیم صهیونیستی قادر به تهاجم نظامی به جمهوری اسلامی ایران نیست و اگر چنین اشتباه و خطایی از این رژیم سر زند مساوی با نابودی کیان این رژیم غاصب است؛ بلکه آمریکا نیز با همه توانش در شرایط امروز قادر به اقدام نظامی علیه جمهوری اسلامی ایران نیست. کارشناسان عالی‌رتبه سیاسی و نظامی جهان به خوبی قادر به درک این سخن هستند، بسیاری از منافع آمریکا در تیررس نیروهای مسلح جمهوری اسلامی است، اصولا ایران دارای یک پشتوانه استراتژیک در سراسر جهان است که خود مانع بزرگی برای هر واحد سیاسی و  کشوری است که قصد اقدام خصمانه و نظامی علیه جمهوری اسلامی ایران داشته باشد.

وي خاطرنشان كرد: دلایل بسیار زیادی وجود دارد که آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها قادر نیستند اقدام نظامی علیه ایران انجام دهند، البته باید ما اذعان داشته باشیم که بخش قابل توجهی از رسانه‌ها در اختیار صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها است، آنها از طریق عملیات روانی و تبلیغات دروغین تلاش می‌کنند خود را در همه عرصه‌ها غالب؛ و کشور مقابل و حریف را مغلوب جلوه دهند، لذا وانمود می‌کنند جمهوری اسلامی ایران هر لحظه در معرض یک اقدام و تهدید نظامی قرار دارد تا به این وسیله افکار عمومی را در جهت مورد نظرشان هدایت کرده و ایران را در افکار عمومی و رسانه‌ها یک کشور ضعیف نشان دهند، لذا آنچه مطرح می‌شود باید در راستای عملیات روانی به آن توجه کرد و به دور از واقعیت‌های صحنه امروز کشور ما و کشورهای مقابل است.

انتقاد از سکوت مجامع بین المللی در برابر تهدید به حمله


سردار جزایری با انتقاد از سازمان ملل و شورای امنیت به سبب سکوت در برابر تهدید یک کشور عضو این سازمان، گفت: رژیم‌ها و کشورهایی هستند که صراحتا اعلام می‌کنند که می‌خواهند به کشور دیگری حمله نظامی کنند، این سوال از جوامع بین‌المللی و شورای امنیت و سازمان ملل متحد مطرح است که چرا در برابر چنین اعلام های صریحی مبنی بر تجاوز یک کشور به کشور دیگر عضو سازمان ملل سکوت می‌کنند، این سوال بزرگ ما از مجامع بین‌المللی و مدافع حقوق بشر و سازمان‌های مردم‌نهاد، فرهیختگان، نخبگان، دانشجویان و اساتید و جامعه جهانی است؛ چرا علیه آمریکا و صهیونیست‌ها با وجود صراحت کلامی مبنی بر حمله نظامی به ایران، سکوت می‌کنند؟ زمان شکستن این سکوت، به خصوص توسط اندیشمندان، دانشمندان و فرهیختگان جهانی فرارسیده است. ما سازمان‌های ضد جنگ بسیاری در اقصی‌نقاط جهان داریم که باید به آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها به خاطر تهدید به اقدام نظامی علیه ایران اعتراض کنند. در عین حال من معتقدم با وجودی که این تهدیدها یک اقدام تبلیغاتی و عملیات روانی  است، اما این توقع به جایی است که بپرسیم چرا جامعه جهانی در برابر این خوی تجاوزگری سکوت کرده است؟

آمریکا و موشک قاره‌پیمای ایران

معاون ستاد کل نیروهای مسلح در واکنش به گزارش اخیر کنگرۀ آمریکا مبنی بر عدم انجام آزمایش موشک قاره‌پیما از سوی ایران در دو سال آینده، اظهار داشت: اختلاف نظر در سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا درباره جمهوری اسلامی ایران زیاد است، ما بی‌توجه به اظهار نظر آمریکایی ها به راه خود ادامه می دهیم. راه ما از مسیر علم، فناوری و دانش می‌گذرد. ما یک کشور مستقل هستیم، سیاست‌ها و منویات خاص خود را داریم و تلاش می‌کنیم در عرصه‌های مختلف از جمله در عرصه‌های دفاعی به بازدارندگی دست پیدا کنیم، بنابراین برای ما اهمیت ندارد که آمریکایی‌ها چه برداشتی نسبت به دستیابی ما به علوم و تبدیل آن به تجهیزات دفاعی و نظامی داشته باشد. ما به سرعت در حال پیمودن این مسیر هستیم و در عین حال آمریکایی‌ها گاهی با توجه به برخی رزمایش‌هایی که انجام می‌دهیم، به بعضی از توانمندی‌های ما پی می‌برند، و در آینده نیز برخی توانمندی‌های جدید جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های دفاعی را مشاهده خواهند کرد.

علی بازدید : 43 دوشنبه 20 آذر 1391 نظرات (0)
سردار احمد وحيدي، در پاسخ به پرسشي درباره دليل ارسال نامه ايران به سازمان ملل در اعتراض به تحركات نظامي امريكا در منطقه، اظهار كرد: ايران نسبت به كاركردهايي كه نيروهاي فرامنطقه‌يي در منطقه داشته باشند حساس است و هشدارهاي لازم را مي‌دهد.

به گزارش ايسنا وي افزود: نمونه‌يي از اين تحركات درنورديدن مرزهاست كه بالاخره مي‌تواند مشكل‌زا باشد، در چنين مواقعي ايران هشدارهايي مي‌دهد.

وزير دفاع در پاسخ به پرسش ديگري درباره ادعاهاي امريكايي‌ها درباره امريكايي نبودن پهپاد شكار شده توسط سپاه، گفت: اين موضوع صحت ندارد. آنها بعدا تاييد كردند كه هواپيما مال آنها بوده؛ بالاخره يك جوري اين هواپيما وارد ايران شده است. به طور مستقيم آنها تاييد كردند يعني مي‌توان گفت كه امريكايي‌ها عملا تاييد كردند كه پهپاد مال آنهاست.

وي در پاسخ به پرسش ديگري درباره اخبار شنيده شده درباره حضور پهپاد آذربايجان در ايران گفت: گزارشي در اين رابطه نداشته‌ايم. وحيدي درعين حال تاكيد كرد كه ما با آذربايجان رابطه خوبي داريم، مشكلي با آذربايجان نداريم و روابط دو كشور روابط خوبي است.

علی بازدید : 38 دوشنبه 20 آذر 1391 نظرات (0)
نگرانی ریاض از هم‌صدایی قاهره با تهران

اصطکاک ایران و عربستان به مصر رسید

عربستان در حال حاضر تصور می‌کند که رهبر جهان عرب است، به خصوص که در سوریه، لبنان، عراق و یمن در جنگ علیه ایران به سر می‌برد و در این میان بازگشت مصر به نقش اصلی منطقه‌ای‌اش به هیچ وجه برایش خوشایند نخواهد بود.

دیپلماسی ایرانی: یکی از رهبران بزرگ اخوان المسلمین در پاسخ به این سوال که: دلایل این که عربستان کمیته پیشنهادی محمد مرسی، رئیس جمهوری مصر برای حل بحران سوریه را رد کرد، چیست؟ گفت: «برای این که نمی خواهد مصر نقش عربی و اسلامی اش را بازیابد. برای این که خوب می داند که ایران به دنبال مصر اخوانی ای است که پس از تضعیف رئیس جمهوری فعلی به وجود می آید، که در نتیجه آن این مصر به صف رویارویی های عربی – ایرانی می پیوندد. به خصوص این که به شدت تلاش می کند هیمنه قومی و مذهبی ایران بر منطقه عربی را ناکام بگذارد. برای همین عربستانی ها به رد کمیته یا گروهی که "مصر قبض شده توسط اخوان" در آن عضویت داشته باشد، اصرار دارند. عربستان در حال حاضر تصور می کند که رهبر جهان عرب است، به خصوص که در سوریه، لبنان، عراق و یمن در جنگ علیه ایران به سر می برد و در این میان بازگشت مصر به نقش اصلی منطقه ای اش به هیچ وجه برایش خوشایند نخواهد بود. به خصوص که اوضاع داخلی اش نیز با سختی مواجه است و خانواده پادشاهی یا همان هرم قدرت با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می کند. در عین حال جریان های دینی اسلامی گوناگونی را از رحم وهابیت متولد کرده است که همگی آنها معتقد به خشونت، تکفیر، پافشاری در تندروی و رادیکالیسم هستند. علاوه بر آن همه می دانند که عربستان علاقه ای به اخوان المسلمین ندارد. ایران و عربستان در مصر سرمایه گذاری کرده اند که گروهی علیه دولت فعلی اخوان بسیج شوند. عربستان بعد از همان نشست اول کمیته چهار جانبه پیشنهادی از آن خارج شد. از آنها پرسیدیم آیا این کاری که اکنون در سوریه برای سوریه انجام می دهید بهتر نیست که ما نیز با شما انجام دهیم و ایران و ترکیه نیز وارد آن شوند و برای کمک به سوریه کمک کنند؟ و به آنها گفتیم: کاری که شما اکنون می کنید برای ویرانی سوریه است و باعث کشته شدن مردم می شود و تاثیری در رفتن استبداد ندارد. همین طور دروازه های سوریه را به روی آینده ای غامض می گشاید.»

به این مقام اخوانی بزرگ درباره مصر گفتم که هم پیمانی شما با سلفی ها باعث ایجاد شبهه نزد اسلام گرایان معتدل و شهروندان مسلمانی که اعتقاد به کشور مدنی و دموکراتیک دارند، می شود. همچنین به او گفتم که مصر مهد تمدن، هنر و نوآوری، بوده است البته منظورم ابتذال و بی بند و باری نیست، پرسیدم: آیا منکر هستی که شهروند مصری خوشحال، همانند هر شهروند مصری دیگر با رقص شرقی یا هر گونه شادی دیگر که مظاهر شادی در زندگی مدرن محسوب می شوند، ابراز شادی نمی کند؟ آیا واقعا مردم می ترسند که زندگی و آزادی شان از مسیحی مصری گرفته تا مسلمانان غیر اسلامی تحت تاثیر قرار بگیرد؟ گفت: «ما تاکید کرده ایم و همچنان هم تاکید می کنیم که ما کشور مدنی دموکراتیک را تایید می کنیم و ثابت خواهیم کرد که بر این تاکیدمان التزام داریم. گشایش ما به روی سلفی ها نیز برای ترساندن هر آن کسی که با ما همراه نیست، نیست یا این که بخواهیم ثابت کنیم که ما از آنها بهتریم. بلکه دلیل نزدیکی ما به آنها قضایای مختلف است. این کار به مصلحت کشور مدنی دموکراتیک است و همچنین به مصلحت تضعیف تندروهای تکفیری که در جبهه های مختلف طرف های خارجی مورد نظر و غیر مورد نظر را تغذیه می کنند. در این صورت کشور وارد یک فتنه داخلی بزرگ می شود که ما آن را نمی خواهیم. ما از طریق انتخابات دیکتاتوری جدیدی را بر مصر تحمیل نکرده ایم، به ویژه اگر در انتخابات قانون گذاری پیش رو برنده شویم و بتوانیم نسبت مهمی از کرسی های پارلمان را به دست آوریم، حتی در آن صورت هم به فکر تاسیس کشور دینی نخواهیم بود و هیچ تغییری در شیوه زندگی مصری ها به وجود نمی آوریم. ما همچنان بر تداول مسالمت آمیز قدرت بر اساس معیارهای قانونی اصرار خواهیم کرد و اگر از قدرت دور شدیم و بخواهیم دوباره به آن برگردیم تنها از این طریق خواهد بود کما این که قبول داریم مصری های دیگر سیاست های دیگری دارند. اما قطعا این به آن معنا نیست که ما اجازه می دهیم در مصر کشتار جمعی رخ دهد، قطعا به رغم اختلاف هایی که با یکدیگر داریم ملت ما این مساله را نمی پذیرد.»

حزب عدالت و توسعه اسلامی حاکم در ترکیه حداقل ریشه های آن اخوانی است. و شما اخوانی ها نیز اکنون به قدرت رسیده اید. تجربه اسلامی، مدرنیسم و دموکراتیک شان صد در صد است. گرایش به غرب دارند و معترف هستند که منطقه عربی اسلامی به سمت اسلام گرایی که بیش از همه شبیه به نظام اسلامی ترکیه باشد، تمایل دارد. آیا مصر متاثر از تجربه ترکیه خواهد شد؟ یا این که شما و دیگر اخوانی های عرب اخوان ترکیه را به عقب باز می گردانید؟ البته ببخشید که چنین چیزی را بیان می کنم. جواب داد: «ترکیه صاحب تجربه ای خاص و تاریخی است. آن چه آتاتورک از سکولاریسم در داخل و غرب گرایی ترکیه انجام داد، حذف دین اسلام نبود اما نقش به سزایی در مدرن کردن سیاست و اقتصاد داشت و توانست آن را به رتبه کشورهای پیشرفته برساند. او توانست چارچوب قبول افراد مخالف توسط یکدیگر را بنیان بگذارد. و این از پایه های اصلی دموکراسی است. این تجربه را هنوز اعراب تجربه نکرده اند ولی هر گونه تاثیرگذاری ترکیه و مصر بر روی یکدیگر برای آینده مان بهتر است.»

پرسیدم، اگر رقیب مرسی، احمد شفیق در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری مصر، برنده می شد، چه اتفاقی می افتاد؟ جواب داد: «ما را دوباره به زندان باز می گرداندند. در هر شیوه انتخاباتی در مصر اخوانی ها 30 تا 40 درصد کرسی ها را به دست می آورند. از این رو آنها می توانند چه در حکومت باشند چه در جمع مخالفان نقش خود را داشته باشند. حتی در سوریه پس از تحولات جاری اخوانی ها می توانند همه گونه نقشی داشته باشند.»  

نویسنده: سرکیس نعوم / منبع: النهار

علی بازدید : 44 دوشنبه 20 آذر 1391 نظرات (0)

نگاهی به جامعه شناسی شیعیان کویت

خاورمیانه - علی جنتی، سفیر سابق کشورمان در کویت، از جامعه شناسی شیعیان کویت می گوید.

علی جنتی، سفیر سابق کشورمان در کویت در گفتگویی با خبرآنلاین با موضوع بررسی نتایج انتخابات پارلمانی کویت که در آن شیعیان 16 کرسی بدست آوردند، در جامعه شناسی شیعیان این کشور گفت: در کویت شیعیان 30% جمعیت را تشکیل می دهند. اما شیعیان به گروههای مختلفی در سطح جامعۀ کویت تقسیم می شوند:
*بخشی از آنها به ایران نزدیک هستند و رسماً از امام و رهبری پیروی می کنند و در برخی از مساجد آنان رسماً تصاویر امام و رهبری را نصب کرده اند و ابائی ندارند از اینکه بگویند طرفدار ایران هستند و به صورت علنی از جمهوری اسلامی طرفداری می کنند.
*بخش دیگر گروهی هستند که به صورت علنی از ایران دفاع نمی کنند، اما در عین حال همۀ آنها با ایران به عنوان مرکز تشیع علائق خاصی دارند و در واقع شیعیانی که مخالف ایران باشند در کویت بسیار اندک اند، مگر برخی از نویسندگان و روشنفکران وابسته که سیاست های ایران را نمی پسندند.
جنتی افزود: از نظر جناح بندی سیاسی ، جناح های مختلفی در کویت فعالیت دارند؛ از جمله ائتلاف ملی-اسلامی که به ایران نزدیک هستند. گروه دیگر طرفداران مرحوم سید محمد شیرازی هستند که قبلاً از مراجع تقلید بوده است و در بین شیعیان کویت جایگاه و نفوذ خوبی دارد. برخی دیگر نیز طرفداران مرحوم سیدمحمد فضل الله، از مراجع گذشته لبنان هستند. دستۀ دیگر نیز گرایش سیاسی خاصی ندارند مانند مقلدان آیت الله سیستانی و یا شیعیان حساوی که اصالتا اهل احسا و قطیف عربستان هستند.
این کارشناس جهان عرب افزود: در انتخابات اخیر نکتۀ مهم اینست که این تعداد نمایندگان شیعه که هم اکنون در مجلس انتخاب شده اند، در تاریخ کویت بی سابقه است. در حوزه های انتخابیه کویت در گذشته معمولآً حداقل 4 نفر و حداکثر در یک دوره 9 نفر حضور داشتند. در یک دوره و آنهم بعد از آزادی کویت اتفاق افتاده که شیعیان 10 کرسی داشته اند. در واقع هیچگاه از این تعداد فراتر نرفته است و شیعیان به طور معمول بین 5 تا 6 نفر نماینده در مجلس داشته اند.
اما در این دوره با 16 کرسی که شیعیان بدست آورده اند، در واقع رکورد تاریخی حضور شیعیان در مجلس شکسته شد. ضمن اینکه حق طبیعی آنها نیز همین است، چرا که ثلث جمعیت کویت را تشکیل می دهند و باید به همین میزان نماینده در مجلس داشته باشند. در واقع از میان 50 نماینده، باید 15 نماینده متعلق به طیف شیعیان باشند. اما در گذشته دولت حوزه های انتخابیه را به گونه ای تقسیم بندی کرده است که شیعیان همواره تعداد اندکی از کرسیهای مجلس را اشغال کرده اند.

 

علی بازدید : 36 دوشنبه 20 آذر 1391 نظرات (0)

مرسی حکم خود را لغو کرد/ همه پرسی برگزار می شود

خاورمیانه - سرانجام پس از ده روز تنش و درگیری های خیابانی بر سر حکم جنجال برانگیز محمد مرسی رئیس جمهوری مصر که اختیارات او را به شدت افزایش می داد، این حکم لغو شد.

به گزارش بی بی سی، محمد مرسی حکم قانون اساسی خود را که سبب می شد تا زمان تشکیل پارلمان و برگزاری همه پرسی قانون اساسی همه دستورات او لازم الاتباع باشد و قوه قضائیه قادر به دخالت در تصمیم های او نباشد لغو کرده است.

با این همه یک مقام دولتی نزدیک به محمدمرسی گفته است که همه پرسی قانون اساسی در موعد مقرر یعنی روز پانزدهم دسامبر برگزار خواهد شد.

براساس این گزارش مقرر شده است که تصمیمات جدی تر پس از برگزاری همه پرسی قانون اساسی گرفته شود به این ترتیب که اگر همه پرسی پیش نویس قانون اساسی در روز 15 دسامبر توسط مردم رأی آورد که براساس آن کشور به پیش خواهد رفت اما اگر این پیش نویس رأی نیاورد آن وقت رئیس جمهور وظیفه دارد در یک دوره سه ماه با انتخاب مجلس موسسان قانون اساسی جدید که همگی باید با رأی مردم انتخاب شوند تکلیف قانون اساسی جدید را روشن نماید.

یکی از ایرادات اصلی مخالفان به پیش نویس قانون اساسی تهیه شده توسط مجلسس موسسان این بود که این قانون توسط نزدیکان مرسی و نمایندگانی که عمده انها اسلامگرا بودند نوشته شده است و در برگیرنده آراء و نظرات همه گروه های سیاسی موجود در مصر نیست.


علی بازدید : 29 دوشنبه 20 آذر 1391 نظرات (0)

بازی‌های غرب آسیا- کویت

نبرد بدون گل ایران و عربستان/ شعار «خلیج همیشه فارس» در کویت

تیم ملی ایران برابر عربستان با نتیجه تساوی بدون گل متوقف شد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

به گزارش  فارس، تیم ملی فوتبال ایران از ساعت 17:55 در کویت (میزبان بازی‌ها) و در چارچوب بازی‌های غرب آسیا به مصاف تیم عربستان رفت که بازی با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید.

تماشاگران حاضر در ورزشگاه بیشتر حامی ایران بودند.

از نکات جالب تشویق علی دایی از سوی این تماشاگران بود. تماشاگران ایرانی در اواخر مسابقه شعار «خلیج همیشه فارس ایران» سر دادند.

مهرداد اولادی در این بازی کاپیتان ایران بود که در دقیقه 82 تعویض شد و بازوبند به مهرداد پولادی رسید.

مینورتو داور ژاپنی به قاسم دهنوی، میلاد نوری، مهرداد پولادی محمد مهدی نظری از ایران و عبدالله اوطیف و بدرالخمیس از عربستان در نیمه اول کارت زرد نشان داد.

فرانک ریکارد از روی سکوها بازی را نظاره کرد و خالدالقرونی هدایت تیم دوم عربستان را برعهده داشت..

تیم ایران نیز با برترین بازیکنان لیگ برتر راهی مسابقات شده است؛ اما کی‌روش سرمربی ایران را برعهده دارد.

تیم ایران روز چهارشنبه در دومین بازی خود برابر بحرین بازی می‌کند و روز شنبه در آخرین بازی مرحله گروهی به مصاف تیم یمن می‌رود.

ترکیب تیم ملی ایران:

سوشا مکانی، قاسم دهنوی، شجاع خلیل‌زاده، محمدرضا خانزاده، پیام صادقیان( از دقیقه 60 امید ابراهیمی)، امید نظری، مهرداد پولادی، میلاد فخرالدینی، میلاد نوری، یعقوب کریمی( از دقیقه 72 احمد حسن‌زاده) و مهرداد اولادی( از دقیقه 82 محمد مهدی نظری)

سرمربی: کارلوس کی‌ روش

فارس

علی بازدید : 38 دوشنبه 20 آذر 1391 نظرات (0)

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

سقوط بمب‌افکن پس از 40 سال/ لیونل مسی رکورد گرد مولر را شکست

مهاجم آرژانتینی تیم فوتبال بارسلونا سرانجام رکورد گرد مولر افسانه‌ای را شکست.

به گزارش فارس، تیم‌های فوتبال بارسلونا و رئال بتیس در هفته پانزدهم لالیگا به میدان رفتند و ستاره آرژانتینی موفق شد رکورد گرد مولر افسانه‌ای را بشکند.

مسی که پیش از این دیدار حضورش در هاله‌ای از ابهام قرار داشت به طور ثابت در ترکیب کاتالان‌ها قرار گرفت و در همان دقایق ابتدایی 2 گل وارد دروازه بتیس کرد تا رکورد بمب‌افکن ژرمن‌‌ها را پس از 40 سال بشکند.

گرد مولر در سال 1972 با به ثمر رساندن 85 گل در طول یک‌سال بهترین گلزن جهان به شمار می‌رفت که مسی موفق شد با دو گلی که به ثمر رساند (86 گل) این رکورد را بشکند./فارس



علی بازدید : 40 یکشنبه 19 آذر 1391 نظرات (0)

همزمان با عملیات تلافی جویانه جوانان رزمنده نوار غزه علیه حملات کور ارتش رژیم صهیونیستی، فلسطینی های ساکن بیت المقدس نیز علیه اشغالگران دست به تظاهرات اعتراض آمیز زدند.

 شبکه ایران به نقل از منابع خبری، در ادامه اعتراضات فلسطینی های ساکن بیت المقدس، سربازان رژیم صهیونیستی به سرکوب زنان و دختران فلسطینی پرداختند و این در حالی است که جهان عرب اقدام مقتضی برای پایان دادن به تجاوزات اشغالگران اتخاذ نکرده است.

تصویر یکی از سربازان مسلح رژیم صهیونیستی را نشان می دهد که برای بازداشت و ضرب و شتم دختر فلسطینی وی را تعقیب می کند.

علی بازدید : 39 یکشنبه 19 آذر 1391 نظرات (0)
برای دومین بار در یک ماهه اخیر و پس از کشور ویتنام، این بار کشور قرقیزستان تغییراتی در پرچم جمهوری اسلامی ایران در اجلاس شانگهای در بیشکک ایجاد کرد.
خبرگزاری مهر: برای دومین بار در یک ماهه اخیر و پس از کشور ویتنام، این بار کشور قرقیزستان تغییراتی در پرچم جمهوری اسلامی ایران در اجلاس شانگهای در بیشکک ایجاد کرد.

در برنامه دیشب صرفا جهت اطلاع، بخشی از این برنامه به ایجاد تغییراتی در پرچم جمهوری اسلامی ایران در اجلاس شانگهای در قرقیزستان اختصاص داشت:" حضور ایران در این اجلاس قوی و قابل قبول بود اما نمی‌دانیم این تشریفات ریاست جمهوری که معمولا چند روز زودتر به این جور نشست‌ها میره آنجا مشغول چه کاری بود که پرچم ایران بازم اینجوری درآمد. اصلا معلومه تو این تشریفات چه خبره!"


در برنامه دیشب صرفا جهت اطلاع تصاویری نیز از این اقدام مبهم به صورت شفاف منتشر شد، ضمن اینکه تصاویری که پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری هم درباره اجلاس شانگهای منتشر کرده، به نوعی این موضوع را تائید می‌کند.

علی بازدید : 35 یکشنبه 19 آذر 1391 نظرات (0)
کیت میدلتون و شاهزاده ویلیام در 29 آوریل سال گذشته ازدواج کردند. کیت میدلتون که لقب تشریفاتی اش دوشس کمبریج است، یکی از خبرسازترین اعضای خانواده سلطنتی بریتانیا به شمار می رود.

تماشا: پس از انتشار این خبر که دوک و دوشس کمبریج در انتظار تولد فرزند خود هستند، کاربران بسیاری به سایت DukeanDuchessofCambridge.org مراجعه کردند. به گزارش ایتنا، تقاضاهای بسیار زیاد موجب شد وب سایت مزبور به طور غیرموقت از دسترس خارج شود. سایت DukeandDuchessofCambridge.org به تازگی برپا شده و فقط دو ماه از عمر آن می گذرد.

کیت میدلتون و شاهزاده ویلیام در 29 آوریل سال گذشته ازدواج کردند. کیت میدلتون که لقب تشریفاتی اش دوشس کمبریج است، یکی از خبرسازترین اعضای خانواده سلطنتی بریتانیا به شمار می رود. چندی پیش انتشار عکس های نیمه برهنه وی در برخی مطبوعات اروپا، جنجال و حواشی فراوانی به دنبال داشت.

کیت میدلتون بار دیگر خبرساز شد!
به گزارش دویچه وله، با انتشار خبر بارداری کیت میدلتون، موج پیام های تبریک از سراسر جهان برای این زوج جوان فرستاده شده است. دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس، باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا و همسرش میشل از جمله افراد سرشناسی بودند که پس از انتشار این خبر، به این زوج جوان تبریک گفتند.

علی بازدید : 38 یکشنبه 19 آذر 1391 نظرات (0)

رسانه های عربی از درخواست طلاق شاهزاده «موزه» همسر امیر قطر خبر دادند.
شیعه آنلاین:  رسانه های عربی از درخواست طلاق شاهزاده «موزه» همسر امیر قطر خبر دادند.

در همین حال الوعی نیوز نیز پس از اعلام این خبر افزود: «حمد بن جاسم آل ثانی» امیر قطر به تازگی یک ازدواج مجدد داشته و از همین رو بیشتر وقت خود را با همسر جدید خود می گذرانده است.

گویا این مسأله شاهزاده «موزه» را آزار میداده و از همین رو تصمیم گرفت برای مدت زمان طولانی به ایالات متحده آمریکا سفر کند و در یکی از کاخ شخصی خود در آمریکا اقامت کند.

به گفته این رسانه های عربی شاهزاده «موزه» پس از اینکه به آمریکا رسید و در کاخ خود مستقر شد، رسما از امیر قطر درخواست طلاق کرده است.

قابل ذکر است شاهزاده «موزه» به همراه خود 7 میلیارد دلار پول به آمریکا برده و قصد دارد در ایالت نیویورک یک مؤسسه تربیتی عظیم تأسیس کند.

گفتنی است شاهزاده حمد، بزرگ ترین و تنبل ترین فرزند پدرش بود از همین رو موفق نشد تحصیلات خود را تکمیل کند و مدرسه را رها کرد.

سپس پدرش او را به انگلیس فرستاد تا در کالج نظامی آموزش ببیند اما در آنجا هم تحصیلات خود را تکمیل نکرد و ناموفق به کشورش بازگشت و به ارتش پیوست.

او در سال 1971 فرمانده ارتش و ولیعهد قطر شد. اما در دهه های نود قرن گذشته میلادی، هنگامی که پدرش برای درمان به خارج از قطر سفر کرده بود، علیه او کودتا کرد و به قدرت رسید
.

علی بازدید : 69 شنبه 18 آذر 1391 نظرات (0)

کلینتون: معافیت 9 کشور از تحریم نفتی ایران 180 روز دیگر تمدید شد

وزیر خارجه آمریکا از تمدید معافیت چین، هند، مالزی، کره جنوبی، سنگاپور، آفریقای جنوبی، سریلانکا، ترکیه و تایوان از تحریم نفتی ایران به مدت 180 روز دیگر خبر داد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

اخبار - به گزارش فارس، «هیلاری کلینتون»، وزیر خارجه آمریکا طی بیانیه‌ای اعلام کرد: من اعلام می‌کنم که چین، هند، مالزی، کره جنوبی، سنگاپور، آفریقای جنوبی، سریلانکا، ترکیه و تایوان به مدت 180 روز دیگر از تحریم نفتی ایران معاف می شوند. من در این زمینه به کنگره گزارش خواهم کرد.

در این بیانیه‌ آمده است: آمریکا و جامعه بین‌الملل به ادامه فشارها بر رژیم ایران تا زمانی که این کشور به نگرانی‌ها در زمینه برنامه هسته‌ایش بپردازد متعهد است. به همین دلیل من خوشحالم که اعلام کنم که چین، هند، مالزی، کره جنوبی، سنگاپور، آفریقای جنوبی، سریلانکا، ترکیه و تایوان به دلیل کاهش های بیشتر در حجم خرید نفت خام از ایران، بار دیگر می‌توانند از تحریم‌های آمده در بند 1245 قانون اختیار دفاع ملی سال مالی 2012 معاف شوند.

این بیانیه می‌افزاید: من متعاقبا به کنگره گزارش خواهم کرد که معافیت از تحریم‌ها پیرو بند 1245 قانون اختیار دفاع ملی برای مبادلات مشخص و در خصوص نهادهای مالی در این کشورها برای یک دوره زمانی 180 روزه به کار گرفته خواهد شد.

پیشتر منابعی در دولت و کنگره آمریکا از احتمال تمدید معافیت این 9 کشور از تحریم نفتی ایران خبر داده بودند.

خبر تمدید معافیت های کشورهای چین و هند و هفت کشور دیگر از تحریم های نفتی ایران در حالی منتشر می‌شود که دولت آمریکا در فروردین ماه سال جاری، 11 کشور و اواخر خرداد ماه همین سال 7 کشور دیگر را از تحریم‌های مربوط به معاملات نفتی با ایران معاف کرده بود./فارس

درباره ما
این سایت باهدف کسب اطلاع از روش های کسب درامد ازاینترنت وسرگرمی راه اندازی شده باعضویت درسایت از اخرین اخبار سایت وبحث وگفتگودرسایت وهمچنین طرح هایی که بعدا"اعلام خواهد شد شرکت کنید اگر سوالی داشتید در قسمت تماس باما یا نظرات بیان کنید
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    ایا در این سایت مسابقه برگزار شود
    محتوای این سایت چقدر برای شما مفید بوده
    دسته بندی

    آمار سایت
  • کل مطالب : 631
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 6
  • آی پی امروز : 13
  • آی پی دیروز : 21
  • بازدید امروز : 19
  • باردید دیروز : 27
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 200
  • بازدید ماه : 523
  • بازدید سال : 12,925
  • بازدید کلی : 77,846
  • کدهای اختصاصی

    چت روم

    دیکشنری انلاین
    کسب درامد اینترنتی
    باکس 24

    کسب درامد اینترنتی
    باکس 24

    کسب درامد اینترنتی
    باکس 24

    کسب درامد اینترنتی

    باکس 24
    کسب درامد اینترنتی
    باکس 24

    کسب درامد اینترنتی
    باکس 24

    کسب درامد اینترنتی
    باکس 24

    کسب درامد اینترنتی
    باکس 24

    کسب درامد اینترنتی
    باکس 24

    کسب درامد اینترنتی
    باکس 24

    کسب درامد اینترنتی

    باکس 24