loading...
بخوانیدمیلیاردر شوید
سایت تفریحی

علی بازدید : 53 پنجشنبه 23 آذر 1391 نظرات (0)
مهندسان الکترونیک موسسه فناوری کالیفرنیا با مشارکت یک مهندس ایرانی اقدام به تولید ریزتراشه های سیلیکونی کم هزینه و کوچکی کرده اند که کاربردهای مختلفی از تشخیص محتوای داخل یک جعبه روی تلفنهای هوشمند دارد.


به گزارش زلال نیوز ، ریزتراشه ها امواج الکترومغناطیسی با فرکانس بالا تولید کرده و متشعشع می کنند که امواج تراهرتز نامیده می شوند و در طیف الکترومغناطیس هایی قرار می گیرند که کمتر به آن توجه شده است ( جایی بین امواج مایکرو و تشعشع مادون قرمز دور) و می تواند بدون صدمه یونیزه کردن اشعه های ایکس در مواد مختلفی نفوذ کند.این ریزتراشه های جدید وقتی که با دستگاه های دستی ادغام می شوند دامنه وسیعی از کاربردها را در زمینه های مختلفی از امنیت داخلی تا ارتباطات بی سیم، بهداشت و سلامت و حتی بازیهای بدون نیاز به لمس خواهد داشت.در آینده این فناوری ممکن است درمیان کاربردهای دیگر به تشخیص سرطان غیر تهاجمی نیز کمک کند.علی حاجی میری و توماس جی میرز استاد مهندسی برق موسسه فناوری کالیفرنیا اظهار داشتند که ما با استفاده از فناوری کم هزینه IC که امروز برای ساخت این ریز تراشه ها در تلفنهای همراه به کار می رود یک تراشه سیلیکونی ساختیم که می تواند 300 برابر سرعت تراشه های امروزی عمل کند.

آنها افزودند که این تراشه ها نسل جدیدی از حسگرهای چند بعدی را فعال می کنند.حاجی میری و کاشیک سنگوپتا محقق پست دکترا نتایج این تحقیق را در مجله  " مدارهای نیمه هادی" IEEE به طور مشروح منتشر کرده اند.محققان همواره پتانسیل دامنه فرکانس تراهرتز از 0.3 تا 3 تراهرتز را برای اسکن کردن و تصویربرداری مورد توجه داشتند. چنین امواج الکترومغناطیسی به سادگی می توانند به مواد مختلف نفوذ کرده و تصویری با جزئیات و وضوح بالا ارائه کند و حتی می تواند اثر مواد شیمیایی داروهای سلاحهای بیولوژیکی یا مواد مخدر و یا منفجره را تشخیص دهد.اکثر سیستمهای تراهرتز دربرگیرنده تنظیمات لیزری پرهزینه و حجیم است که گاهی نیازمند دمای فوق بسیار پایین است پتانسیل تصویربرداری و اسکن کردن تراهرتز تاکنون بدون بهره برداری مانده بود و علت آن فقدان فناوری کم هزینه ای بوده که بتواند در این برد فرکانسی عمل کند.حاجی میری و سنگوپتا که درنهایت ویژگهای امواج تراهرتز را تشخیص دادند از نیمه هادی CMOS یعنی همان فناوری که معمولا برای تولید ریز تراشه در دستگاه های الکترونیکی روزمره به کار می رود استفاده کردند تا این تراشه های سیلیکونی را طراحی کردند که دارای قابلیتهای جامعی است و در فرکانسهای تراهرتز عمل می کند و روی یک نوک انگشت جای می گیرد.ارس روساکیس رئیس بخش مهندسی و علوم کاربردی موسسه فناوری کالیفرنیا اظهار داشت: این سطح فوق العاده از خلاقیت که تصویربرداری را در برد فرکانس تراهرتز میسر می کند با نوآوری این موسسه در عرصه فناوری CMOS هم راستا است. مهندسان موسسه فناوری کالیفرنیا چون علی حاجی میری با استفاده از شیوه های میان رشته ای مرزهای امکان پذیر بودن را کنار می زنند.تراشه های کنونی سیگنالهای را یک هزار برابر قوی تر از تراشه های کنونی ارتقا می دهد و سیگنالهای تراهرتز جامع می توانند به طور دینامیک برای اشاره به یک جهت خاص برنامه ریزی شده تا نخستین دستگاه اسکن جامع تراهرتز به دست آید.محققان با استفاده از این اسکنر توانستند یک تیغ تیز پنهان شده در یک تکه پلاستیک را شناسایی کرده و همچنین از این فناوری استفاده کردند تا بافت چربی مرغ را تشخیص دهند.حاجی میری در این رابطه گفت: ما تنها درباره یک امکان بالقوه صحبت نمی کنیم بلکه ما به واقع این امر را نشان دادیم و زمانی که برای اولین بار تصاویر را مشاهده می کردیم، نفس خود را حبس کرده بودیم.حاجی میری و سنگوپتا برای تبدیل کردن فناوری CMOS به تراشه های تراهرتز کاربردی باید بر موانع بسیاری غلبه می کردند که در آن میان می توان به این حقیقت اشاره کرد که تراشه های سیلیکونی صرفا برای عمل کردن در فرکانسهای تراهرز طراحی نشده اند. در حقیقت هر ترانزیستوری دارای یک فرکانس است و هیچ ترانزیستور استانداردی نمی تواند سیگنالها را در برد تراهرتز تقویت کند.محققان برای غلبه بر مشکل فرکانس قدرت ترانزیستورهای بسیاری را که با هماهنگی عمل می کردند را تحت تسلط در آورند. اگر چندین عامل در یک زمان مناسب در فرکانسهای مناسب عمل کند، قدرت آنها ترکیب می شوند و قدرت سیگنال کلی ارتقا پیدا می کند.محققان همجنین چگونگی متشعشع شدن یا انتقال سیگنال تراهرتز را پس از تولید دریافتند. در چنین فرکانسهای بالایی نمی توان از یک سیم استفاده کرد و آنتها و اندازه ریزتراشه های عادی مناسب نیستند. در نتیجه آنها راهی برای تبدیل کردن کل تراشه سیلیکونی به یک آنتن پیدا کردند.

 

 

 

مهر

علی بازدید : 41 سه شنبه 21 آذر 1391 نظرات (0)

هجدهمین نمایشگاه الکامپ (الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک) روز گذشته و درست زمانی که وزیر برکنار شده‌اش در مراسم تودیع و معارفه کلید وزارتخانه متبوعش را به علی نیکزاد وزیر راه و شهرسازی می‌سپارد، با حضور محمد نهاوندیان رییس اتاق بازرگانی کشور افتتاح شد.
دنیای اقتصاد: هجدهمین نمایشگاه الکامپ (الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک) روز گذشته و درست زمانی که وزیر برکنار شده‌اش در مراسم تودیع و معارفه کلید وزارتخانه متبوعش را به علی نیکزاد وزیر راه و شهرسازی می‌سپارد، با حضور محمد نهاوندیان رییس اتاق بازرگانی کشور افتتاح شد.

نمایشگاهی که همیشه حاشیه‌هایش بر متن آن می‌چربد. امسال نیز مانند سال گذشته برگزاری آن به سازمان نظام صنفی رایانه‌ای نرسید و یک مجمع تازه وارد یعنی مجمع تشکل‌هاي فناوري اطلاعات به‌عنوان مجري اين نمايشگاه معرفی شد.

الکامپ 18 ساله همچون دوره‌های گذشته با مشکلات همیشگی همچون: بدقولی نمایشگاه بین‌المللی در خصوص مسائل ارزی- ریالی، ثبت نام و جانمایی شرکت‌ها در نمایشگاه و... قبل از برگزاری خود دست و پنجه نرم کرد. نمایشگاهی که زمانی قرار بود به جیتکس دوم منطقه تبدیل شود حالا به دلیل کشمکش‌های همیشگی بین صنف آی‌تی با کمرنگ شدن حضور شرکت‌های خصوصی هر سال با بی‌رونقی بیشتری همراه می‌شود.

کاهش صادرات آی سی تی

محمد نهاوندیان، ‌رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران، در مراسم افتتاحیه الکامپ هجدهم با اشاره به کاهش صادرات حوزه آی سی تی گفت:‌ بر اساس آمارهای موجود سال گذشته 100 میلیون دلار صادرات ICT داشتیم اما اکنون براساس آمارهای اعلام شده در 6 ماه نخست سال‌جاری ما با کاهش صادرات روبه‌رو بوده‌ایم به طوری که طی این مدت تنها 50 میلیون دلار صادرات داشته‌ایم.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه ICT کمترین وابستگی را به خارج از کشور دارد این عدم رشد با سایر مولفه‌هاي موجود همخوانی ندارد که باید دلایل آن آسیب شناسی شود تا به این نکته که چرا رشد صادرات بخش ICT با سایر اقلام غیرنفتی متوازن نبوده است، برسیم.

سرپرست سازمان توسعه تجارت در پایان بیان کرد: امیدواریم که برگزاری این نمایشگاه بتواند به ارائه یک چارچوب اساسی برای ارائه راهکارهایی در رابطه با توسعه ICT و صادرات آن به سایر کشورها بینجامد.

اخوان دبیر شورای عالی فضای مجازی نیز از دیگر سخنرانان افتتاحیه هجدهمین نمایشگاه الکامپ بود. وی در این مراسم با اشاره به درآمد دولت از طریق بخش آی سی تی کشور گفت: درآمد حاصل از ICT سالانه 3 هزار میلیارد تومان است، اما این عدد سهم دولت مي‌شود و از این درآمد فعالان این عرصه کاملا بی‌بهره هستند و با چنین اوضاعی نباید انتظار تغییر و تحول عمده داشته باشیم.

آزاده داننده، رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، از دیگر سخنرانان مراسم افتتاحیه الکامپ هجدهم بود. وی با اشاره به مشکلات ارزی – ریالی الکامپ گفت: الکامپ نمی تواند رونق پیدا کند تا وقتی که مشکل ارزی – ریالی و قوانین و مقررات بازدارنده حل نشود. رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای گفت: عدم حضور دولتی‌ها در سالن خالی دولت الکترونیکی و محدودیت‌هايي که از سوی شرکت سهامی نمایشگاه‌ها تعریف شده از جمله مشکلاتی است که به صورت مستقیم بر رونق الکامپ تاثیرگذار است.

کاهش شرکت‌کننده، کاهش متراژ


در حالی که قبل از برگزاری هجدهمین دور از نمایشگاه الکامپ، در نشست خبری اعلام شد که این دور از نمایشگاه با استقبال خوبی از سوی شرکت‌های فعال در بخش آی‌تی کشور همراه است، اما براساس گزارش‌های منتشر شده و نگاهی به لیست شرکت‌های حاضر در این نمایشگاه می‌توان به حضور کمرنگ شرکت‌های قدیمی سخت‌افزاری این حوزه پی برد. براساس اظهارت برخی از فعالان بازار کامپیوتر مشکلات ارزی- ریالی، نوسانات بازار ارز، عدم شفافیت در نحوه برگزاری و... انگيزه‌هاي تجاري این گروه را براي حضور در الکامپ هجدهم ضعیف کرده است.

همچنین از نظر متراژ نیز الکامپ 18 ساله با کاهش فضا روبه رو است. این دور از نمایشگاه در فضایی بالغ بر 17 هزار مترمکعب برگزار می‌شود که در مقایسه با سال گذشته حدود 5 هزار مترمکعب کاهش داشته است. شرکت‌کنندگان این نمایشگاه تخصصی در حوزه کامپیوتر و الکترونیک را 298 شرکت خصوصی، 30 دستگاه دولتی تشکیل می‌دهند. همچنین الکامپ هجدهم در حالی نام بین‌المللی را به خود یدک می‌کشد که تنها 10 شرکت خارجی در آن حضور دارند.

بزرگان غایب


در حالی که سال گذشته و در غیاب بزرگان بخش خصوصی، دستگاه‌های دولتی توانسته بودند با برپایی نشست‌ها و همایش‌هایی در خصوص بالا بردن امنیت خصوصی کاربران در فضای اینترنت یا معرفی خدمات الکترونیکی سازمان‌ها دولتی کمکی به رونق این نمایشگاه تخصصی کنند امسال دولتی‌ها نیز سر ناسازگاری را با این نمایشگاه باز کردند.

چرا که  قبل از برگزاری الکامپ هجده ساله خبرهایی مبنی بر عدم حضور این دستگاه‌ها در نمایشگاه شنیده شد و این در حالی بود که قبل از شروع به ثبت‌نام شرکت‌ها در هجدهمین دور از نمایشگاه الکامپ معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس‌جمهوری در نامه‌ای تمامی دستگاه‌های دولتی را موظف کرد تا آخرین خدمات الکترونیکی خود را در این نمایشگاه ارائه کنند. اما گویا این اجبار در واپسین روزهای شروع نمایشگاه الکامپ به کاری غیرضروری برای این دستگاه‌ها تبدیل شده است.

 علی رضی،‌ رییس امور توسعه دولت الکترونیک معاونت توسعه و مدیریت انسانی رییس‌جمهوری در گفت‌وگو با خبرگزاری‌ها در خصوص انصراف بخش دولتی به حضور در این نمایشگاه می‌گوید: «ناهماهنگی و عدم پیگیری مناسب از سوی مجریان برگزاری نمایشگاه باعث این تصمیم‌گیری شده است. به‌رغم تشویق دستگاه‌های دولتی به حضور در نمایشگاه با رویکرد توسعه دولت الکترونیک و استقبال از فراخوان متاسفانه زمان از دست رفته و عملا فرصتی برای ادامه این موضوع وجود ندارد و به این ترتیب امسال سالنی برای موضوع دولت الکترونیک نخواهیم داشت.»

 وی به بدقولی برگزارکنندگان این نمایشگاه اشاره می‌کند و مي‌افزاید: «برگزارکنندگان این نمایشگاه با بدقولی  اطلاع‌رسانی دقیقی در خصوص سالن دستگاه‌های دولتی  و ارائه امکانات لازم را در این زمینه به ما اعلام نکردند.»به گفته وی، عدم وجود تجربه کافی مجری در برگزاری نمایشگاهی در این اندازه و وجود دغدغه‌های دیگر آنها مانند مشکل ارزی ریالی، موجب کم‌توجهی به این موضوع شده است. در مقابل این ادعا، اما برگزارکنندگان هجدهمین نمایشگاه الکامپ، دلیل انصراف دستگاه‌های دولتی برای حضور در این نمایشگاه را قرار گرفتن این گروه در کنار شرکت‌های بخش خصوصی و نداشتن یک سالن اختصاصی اعلام می‌کنند.


بازدید مجازی از نمایشگاه

از تحولات الکامپ هجدهم می‌توان به برپایی نمایشگاه مجازی در کنار نمایشگاه فیزیکی اشاره کرد. در واقع هجدهمین نمایشگاه الکامپ 15 آذر ماه با الگوبرداری از نمایشگاه‌های خارجی به صورت مجازی افتتاح شد. علاقه‌مندان با مراجعه به  سایت  www.elecomponline.com می‌توانند تمامی محصولات ارائه شده توسط شرکت‌ها را بازدید کنند.

 در کنار این سایت نیز برگزارکنندگان این نمایشگاه از  راه‌اندازی باشگاه مجازی الکامپ خبر داده بودند که  با راه‌اندازی این باشگاه بازدیدکنندگان مي‌توانند با شرکت‌ها تبادل داشته و یک فضای دادوستد مجازی را فراهم کنند. همچنین براساس توافقات انجام شده قرار است شبكه بازار در روزهاي برگزاري هجدهمين دور نمايشگاه، روزانه گزارشي 100 دقيقه‌اي به صورت زنده از رويدادها و فعاليت مشاركت‌كنندگان در اين نمايشگاه پخش كند. هجدهمین دور از نمایشگاه الکامپ 19 تا 22 آذرماه و از ساعت 9 تا 16 میزبان علاقه‌مندان به حوزه کامپیوتر خواهد بود.

علی بازدید : 32 سه شنبه 21 آذر 1391 نظرات (0)

دانشمندان با استفاده از فناوری نانو توانسته‌اند مواد مرطوب گزینشی را تولید کنند که برای نوشتن پیام‌های طولانی‌مدت با استفاده از آب قابل استفاده هستند.
خبرگزاری ایسنا: دانشمندان با استفاده از فناوری نانو توانسته‌اند مواد مرطوب گزینشی را تولید کنند که برای نوشتن پیام‌های طولانی‌مدت با استفاده از آب قابل استفاده هستند.

 این محققان اخیرا با تیمی از دانش‌آموزان و استادان دبیرستان مریماک، مفهوم موسوم به «hydroglyphics» را بصورت یک نسخه نمایشی آموزشی درآورده‌اند.

این نسخه به مردم در تجسم تفاوت میان سطوح دافع آب یا خیس شده کمک می‌کند. اصل اساسی این نسخه که به معنی «خط هیروگلیف آبی» بوده، این است که با تغییر ویژگیهای یک سطح می‌توان با استفاده از آب از چاپهای دلخواه برخوردار شد.


برای این کار به برچسبهای اسفنجی، یک فنر اصلاح شده تسلا و یک ظرف آزمایشگاهی نیاز است. در این نمایش هر فرد یک برچسب را در انتهای ظرف آزمایشگاهی قرار داده و در زیر مارپیچ تسلا قرار می‌گیرد که این کاغذ را از بین می‌برد.

در این زمان یک جرقه بنفش رنگ با صدای بلند ایجاد می‌شود. سپس به این ظرف آب افزوده شده و تمام بخشهای ظرف بجز محل چسب را پر می‌کند. این کار باعث نوعی حکاکی شده که تا یک ماه باقی می‌ماند.


ظروف آزمایشگاهی در اصل از یک ساختار پلاستیکی برخوردارند که دافع آب است. هنگامی که با فنر تسلا مورد درمان قرار می‌گیرند، هوا به شکل رسانا درآمده و اکسیژن با پلاستیک ترکیب می‌شود که باعث جذب آن توسط سطح این ماده خواهد شد.

با این حال ناحیه زیر برچسب از هوا مصون بوده از این رو هنوز آب را از خود دفع می‌کند. آب درون ظرف به بخشهای جاذب چسبیده و بخش پیام را خشک نگه می‌دارد.

علی بازدید : 32 دوشنبه 20 آذر 1391 نظرات (0)

موتورهای جستجو از جمله مهم ترین مکان هایی هستند که با ورود به اینترنت به سراغشان می رویم از ان ها استفاده می کنیم. این موتورها اطلاعات گسترده ای را تنها در یک چشم به هم زدن برای ما ردیف می کنند و به ما کمک می کنند تا در کمترین زمان ممکن به خواسته هایمان برسیم.



به گزارش زلال نیوز، به هر کجای دنیا که سفر کنید معمولا اولین سایتی که مردم آن با وارد شدن به فضای نت باز می کنند یک موتور جستجو است. این مسئله را آمارهای جهانی به خوبی نشان می دهد چرا که در رتبه بندی جهانی نیز گوگل، یاهو و ام اس ان که از جمله مهمترین موتورهای جستجو هستند در میان 20 سایت برتر قرار دارند.

در کشور ما نیز این آمار به خوبی قابل مشاهده است که موتور جستجوی گوگل در ابتدای تمامی سایت هایی است که روزانه توسط مردم ما باز می شود. این موتور جستجو که گاها فعالیت های ضد ایرانی نیز انجام می دهد یک موتور جستجوی بسیار قوی است که مبنای اطلاعاتی بسیار گسترده ای دارد وهمچنین محبوبیت آن در دنیا بسیار زیاد است.

گوگل در حالی به عنوان پربازدیدترین سایت توسط کاربران ایرانی قرار دارد که تعداد بسیار زیادی موتور جستجوگر ملی در فضای نت وجود دارد. تا به حال شده است که سایت سلام را باز کنید و موردی را در آن جستجو کنید؟ اگر جواب شما منفی است نشان می دهد که توجهی به زحمات مهندسین داخلی ندارید.

تا به حال تعدادی از موتورهای جسجوی فارسی کار خودشان را در فضای نت آغاز کرده اند که البته شاید به ندرت آن ها را دیده باشیم یا از آن ها استفاده کرده باشیم. این درحالی است که می توانیم از این سایت ها برای جستجوهای به زبان فارسی استفاده کنیم. در این گزارش نگاهی خواهیم داشت به تعدادی از این موتورهای جستجویی که امیدواریم از این پس بیشتر به آن ها سر بزنید.

جستجوگر سلام

موتور جستجوگر سلام چندی پیش به طور رسمی رونمایی شد  این روزها نیز نسخه آزمایشی آن به طور جدی در جال فعالیت است. این موتور جستجوگر دارای ویژگی های بسیار زیادی است که می تواند آن را حتی در برخی از موارد از بهترین موتورهای جستجوگر نیز برتر کند.


سلام جستجوگری است که در آن  از هوش مصنوعی و همچنین الگوریتم های دقیق ریاضی استفاده شده است. این امکانات به کلی باعث شده است که این موتور دارای سرعتی بسیار بالا و همچنین قدرت پردازشی بی نظیر باشد. یکی از ویژگی های این موتور جستجوی همزمان و موازی آن در بزرگترین جستجوگران دنیا است و باعث می شود تا شما در یک زمان اطلاعات مربوط به کلمه خاصی را در چندین موتور جستجوگر سرچ کنید که این خود در زمان صرفه جویی می کند.

این موتور جستجوگر به زودی دارای بخش های مختلفی نیز می شود که از جمله مهمترین آن ها می توان به توانایی جستجو در تصاویر اشاره کرد و همچنین چندین ابزار مهم به این سایت به زودی اضافه می شود.

موتور جستجوی پارسی جو

این موتور جستجو در سال 1387 برای اولین بار و با اطلاعات بسیار کم آغاز به کار کرد. تیم 12 نفره ای از مهندسین برق و کامپیوتر دانشگاه یزد با تلاش شبانه روزی به ساخت این موتور جستجو پرداختند که البته همچنان نیز در حال گسترش است و توقفی ندارد.

این روزها این سایت دارای نسخه 3.2 است و نزدیک به 120 میلیون صفحه فارسی را پوشش می دهد و همچنان نیز این تیم در حال کار بر روی تثبیت کردن میزان صفحه های وب آن هستند . این موتور جستجو به گون های است که به شما اجازه فعالیت های گسترده ای را می دهد.


با ورود به سایت پارسی جو با محل سرچ و گزینه های مختلفی روبرو می شوید که به شما اجازه سرچ بین صفحات وب، مطالب علمی و یا دانلودها را می دهد شما می توانید همچنین به بخش سادانا مراجعه کنید که طیف گسترده ای از امکانات را در اختیار شما قرار میدهد. این بخش دارای امکاناتی از جمله قرآن، پرسش های علمی، تعبیر خواب، ماشین حساب و ... است که باعث می شود بتوانید بسیاری از فعالیت های لازم روی نت را به راحتی انجام دهید.

موتور جستجوی تارجو

یکی دیگر از موتورها جستجوگر که می توانید آن را در فضای نت پیدا کنید موتور جستجوی تارجو است. این موتور از سال 1388 به طور رسمی کار خودش را آغاز کرده است و تعداد بسیاری از صفحات وب را پوشش می دهد.


این موتور جستجونیز دارای امکانات خاصی است که به آن کمک می کند تا در میان دیگر جستجوگرها برای خودش نامی دست و پا کند.  در این موتور شما قادر خواهید بود به دو زبان فارسی و عربی به جستجو بپردازید و همچنین می توانید جستجوی خود را در بخش دانشنامه نیز ثبت کنید تا مطالب علمی مربوط به کلمه ورودی برای شما نشان داده شود.

جستجوگر جاماسپ

یکی از موتورهای جستجوی ایرانی دیگری که شاید گفتن نامش نیز برای شما بسیار سخت باشد جاماسپ است. این موتور جستجو چندی پیش به طور رسمی کار خودش را شروع کرده است والبته صفحات زیادی را نیز در دنیای وب تحت پوشش خودش گرفته است.


یکی از امکانت بسیار خوب این سایت سیستم نقشه آن است که در میان جستجوگرهای ایرانی می تواند گفت که منحصر به فرد است.در این نقشه تا الان نزدیک به 1030 شهر مختلف و همچنین 5300 روستا به طور کامل پوشش داده شده اند. این نقشه همچنین راه های ارتباطی را بسیار دقیق نشان داده است و حتی نزدیک به نیمی از جاده های فرعی را نیز در دل خودش جای داده است.

موتور جستجوی جسجو

یکی دیگر از گسترده ترین موتورهای جستجوی ایرانی را می توانید با نام جسجو بر روی فضای نت یافت کنید. این موتور دارای امکانات گسترده ای از جمله سرچ کردن در میان عکس و فیلم است که در باقی سایت ها تقریبا به ندرت پیدا می شود.


این موتور جستجو همچنین به شما اجازه می دهد تا از امکانات بسیار مانند لغتنامه فارسی، استخاره باقرآن و ... استفاده کنید. شاید ابتدا ظاهر سایت بسیار زیبا نباشد اما با گذر زمان و جستجو در آن متوجه خواهید شد که این جستجوگر فارسی کارهای زیادی را بلد است به خوبی انجام دهد.

جستجوگر پارسیک

یکی از سایت های جستجوگر پارسی که طراحی جالب و زیبایی نیز دارد پارسیک است. این جستجوگر در سال 1381 کار خودش را با هدف ایجاد یک موتور جستجوی ایرانی اغاز به کار کرده است و تا به امروز تغییرات گسترده ای را پذیرا بوده.


این جستجوگر دارای امکانات متنوعی است که باعث میشود تا  به یک سایت بسیار جامع و در عین حال یک موتور جستجو تبدیل شود. این سایت به شما اجازه می دهد تا در میان مقالات علمی، تصاویر و همچنین صفحات  وب به جستجو بپردازید. یکی از نکات بسیار خوب در مورد این جستجوگر سامانه اخبار آن است که به طور کلی خبرهای مهم واقع در خبرگزاری ها را در اختیار کاربران قرا میدهد.

موتور جستجوی دیتایاب

سایت زیبا و شکلی دیتایاب یکی دیگر از سایت های جستجوی فارسی است که به شما امکان ویژه و متفاوتی را می دهد. این سایت به شما این امکان را می دهد تا داده های خود را در میان وبلاگ های ثبت شده در این سایت جستجو کنید.


از دیگر امکانات دیتایاب می توانیم به سیستم ثامن بلاگ آن اشاره کنیم که یک فضای امن اینترنتی را در قالب وبلاگ برای شما فراهم می کند. همچنین سیستم جستجو در میان وبلاگ ها سیستمی جدید است که به درد وبلاگ نویسانی می خورد که قصد دارند وبلاگشان را معروف کنند.

علی بازدید : 38 دوشنبه 20 آذر 1391 نظرات (0)

یوتیوب ایرانی راه اندازی شد

کد خبر: ۴۵۶۵۲. دو شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۱، ساعت ۸:۲۴ [ نسخه چاپی ]
معاون رسانه های مجازی سازمان صدا و سیما، از آغاز فعالیت و راه اندازی یوتیوب ایرانی یا سایت مهر نماد (mehr.ir) خبر داد.


به گزارش زلال نیوز ،‌ لطف الله سیاهکلی در حاشیه نخستین همایش فضای مجازی و آسیب های اجتماعی نوپدید گفت: از این پس مردم می توانند با ورود به این سایت، علاوه بر قرار دادن فیلم های ویدئویی خود در قالب بسته های کوتاه، از فیلم های مورد علاقه خود در صدا و سیما که دسترسی به آنها مشکل است، بهره مند شوند.

 
وی با بیان اینکه بزودی شاهد برگزاری جشنواره مجازی در سازمان صدا و سیما خواهیم بود، افزود : مردم می توانند با ارسال فیلمهای کوتاه و یا انیمیشن های خود به سایت مهر نماد، در این جشنواره شرکت کنند.
 
سیاهکلی همچنین از علاقه مندان خواست با مراجعه به این سایت در صورت مشاهده هرگونه مشکل، مراتب را از طریق همین سایت اعلام کنند تا در اسرع وقت این مشکلات برطرف شود.
 
وی از مردم خواست، فیلم های کوتاه از مراسم عزاداری در تاسوعا و عاشورای حسینی را در یوتیوب ایرانی قرار دهند تا همه علاقه مندان در سراسر جهان با فرهنگ مردم ایران بیش از پیش آشنا شوند.
 
معاون رسانه های مجازی سازمان صدا و سیما همچنین به آئین های خوب و ماندگار مردم در عید نوروز مانند سفره های هفت سین، دعای تحویل سال و دید و بازدید اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه دیدن تصاویر این صحنه های زیبا برای همه مردم لذت بخش است، سایت مهر نماد آمادگی دارد، این تصاویر را میزبانی کند.

علی بازدید : 24 دوشنبه 20 آذر 1391 نظرات (0)

رای کنگره امریکا علیه حاکمیت احتمالی ITU بر اینترنت

اینترنت - کنگره امریکا مخالفت صریح خود را با حاکمیت احتمالی اتحادیه جهانی مخابرات بر اینترنت اعلام کرد.

مردان کنگره به لایحه ای تحت عنوان "free from government control"  رای دادند با این هدف که به کنفرانس جهانی ITU در دوبی گفته باشند که حاضر به انتقال حاکمیت اینترنت به این نهاد بین المللی که زیرمجموعه سازمان ملل است، نیستند.
بر این اساس 397 نماینده بدون هیچ گونه رای مخالفی به این لایحه رای دادند. آنا ایشو دموکرات اهل کالیفرنیا گفت پشتیبانی دو مجلس امریکا از این لایحه پیام روشنی دارد.
به گفته وی ایالات متحده امریکا به وجود ساختاری باز و رهیافت چند سهامی موجود، در دهه های اخیر در حاکمیت اینترنت ایمان دارد.
گوگل نیز اخیرا با راه اندازی سایتی علیه ITU به ادامه حاکمیت امریکایی بر اینترنت تاکید کرده است. گوگل گفته آزادی موجود اینترنت باید کماکان به رهبری امریکا ادامه یابد.
کنفرانس جهانی ITU تا تاریخ 14 دسامبر در دوبی ادامه خواهد داشت و نماینده امریکا و گوگل و برخی اعضای مخالف، پیشنهاداتی که می تواند بر حاکمیت امریکا بر اینترنت لطمه بزند را از رده خارج می کنند.
امریکایی ها حاکمیت خود بر اینترنت موجود را عین آزادی قلمداد کرده و دادن اینترنت بدست ITU و نقش قائل شدن برای کشور ها را خروج اینترنت از آزادی تعبیر کرده اند.
با شروع کنفرانس کشورهایی مانند روسیه و چین بر خارج کردن اینترنت از دست امریکا تاکید کردند و هر چند اروپایی ها بر سر هزینه های ترافیک اینترنت با امریکا مشکل دارند اما در نهایت آنها نیز بر حاکمیت ITu با سبک روسی مخالفت خود را در کنفرانس اعلام کردند و به علی رغم موضع هفته پیش خود با امریکا از در سازش وارد شدند. هر چند تا هفته پیش ابراز کرده بودند بدشان نمی آید تا به امریکا و هم به ITU فشار بیاورند تا در نهایت خودشان را برنده این کنفرانس که تا 14 دسامبر ادامه دارند، اعلام کنند.
 

علی بازدید : 32 دوشنبه 20 آذر 1391 نظرات (0)

امکان قطع شدن یک کشور از اینترنت چقدر است؟ / نقشه

اینترنت - بعد از قطع شدن اینترنت در کشورهایی مانند مصر و سوریه کمپانی تحقیقاتی فرانسوی با تهیه نقشه ای نشان می دهد کدام کشورها ممکن است اینترنت شان بیشتر و یا کمتر در آینده قطع شود.

 

عمده ملاک سایت رنه در نقشه تهیه شده در ماه نوامبرش تعداد تنوع اینترنت در مرزهای بین المللی یک کشور (تعداد درگاه اینترنتی) است که ملاک قطع شدن بیشتر و یا کمتر عنوان شده است.
بدین معنا که اگر مثلا کشوری فقط از یک یا دو کانال بین المللی به اینترنت وصل است امکان قطع شدن اش زیادتر از کشوری است که درگاه بین المللی اینترنت اش مثلا بالای 10 تا است.
بر این اساس کشورهایی مانند تونس، سوریه، الجزایر، ترکمنستان، لیبی، اتیوپی، ازبکستان، میانمار، یمن و ... که فقط از یک یا دو کمپانی بین المللی سرویس اینترنت بین الملل می گیرند، امکان قطع شدن شان و یا قطع کردنشان بیشتر از سایر کشورهاست. در این طبقه بندی 61 کشور جهان همان طور که در نقشه نشان داده شده است، جای می گیرند.
در طبقه بندی دوم تعداد درگاه های بین الملل زیر ده و  بالای دو  است که 72 کشورجهان از جمله ایران، پاکستان، روآندا، اوگاندا، قزاقستان، عمان، بنین ، ارمنستان و ...  در این لیست جای می گیرند. مصر در زمان مبارک در این دسته جای داشت اما سرانجام خاموش کنندگان اینترنت موفق می شوند (دولت حسنی مبارک علیه انقلابیون).
در طبقه بندی سوم کشورهایی هستند که بالای ده درگاه بین الملل و زیر 40 درگاه را در اختیار دارند و ریسک قطع شدن کم خواهد بود. البته اینترنت قطع می شود اما به طور کلی خاموش نمی شود. در این طبقه بندی 58 کشور جهان از جمله هند، شیلی، ویتنام، چین، بحرین و ... جای می گیرند. حکومت مرکزی افغانستان نیز در این رده قرار دارد.  این کشور علاوه بر داشتن خطوط ترانزیت ایران و ازبکستان و پاکستان در کشور خود؛ تنوع اینترنت ستلایت و ماهواره ای هم دارد که زیر نظر حکومت مرکزی همیشه نبوده و این عامل باعث شده تا اینترنت در افغانستان (در مقایسه با سوریه که خاموش کردند) خاموش نشود.
و اما در طبقه بندی آخر کشورهایی هستند که بالای 40 درگاه بین الملل داشته و احتمال قطع شدن شان بسیار کم است. 32 کشور از جمله امریکا و هلند و کانادا و .. جای می گیرند.
 
 
 
منبع: رنه

علی بازدید : 33 دوشنبه 20 آذر 1391 نظرات (1)

شارژر چسبان خورشیدی برای اسمارتفون شما

سخت افزار - کمپانی ایکس دی دیزاین شارژر خورشیدی زیبایی را برای کاربران اسمارتفون و اجرا کننده موسیقی طراحی و راهی بازار کرده است.

نمایش اسلاید

دارای پنل خوش ساخت خورشیدی است که به شیشه چسبیده و با گرفتن نور خورشید از طریق کابل متصل به تلفن، اسمارتفون شمار را شارژ می کند.
پورت دستگاه مینی یو اس بی تعریف شده است و قیمت این دستگاه نیز 46 دلار تعیین شده است.
این دستگاه طوری طراحی شده که نه تنها اسمارتفون، بلکه هر نوع اجرا کننده موسیقی را نیز که پورت مینی یواس بی دارد را نیز شارژ می کند.
 

علی بازدید : 21 دوشنبه 20 آذر 1391 نظرات (0)

آزمایش بالگرد بلک هاوک بدون خلبان با الگوریتم کامپیوتری فوق پیشرفته 

سخت افزار - بالگرد بدون خلبان بلک هاوک آزمایش دو ساعته موفقیت آمیزی را در کالیفرنیا انجام داد.

 

کلنل کارل آت گفت بالگرد راسکال ساخته شده در لابراتوار Rotorcraft Aircrew Systems آزمایش دو ساعته موفقیت آمیزی به انجام رساند.
به گفته وی آزمایش نزدیکی سن خوزه کالیفرنیا صورت گرفت و بالگرد با دستوراتی که از مرکز می گرفت بین 200 تا 400 فوتی زمین در حرکت بود و بدرستی محل فرود خود را پیدا کرد.
ماتئو والی مدیر پروژه گفت الگوریتم نوشته شده با حداقل ریسک برای محاسبه دستورات دریافتی تعریف شده است و در یک سوتی پرواز، تا 23 مایلی رفته و بر می گردد. متوسط سرعت بالگرد 40 گره (هر گره معادل 1.852 km) است. البته درون بالگرد اپراتور سیستم راسکال همراه با توسعه دهنده نرم افزاری دکتر مارک تاکاهاشی حضور داشتند تا در صورت بروز خطا جلو هر نوع حادثه ای را بگیرند.
پروژه راسکال بیش از دو دهه است که توسط ارتش و ناسا دنبال می شود و طرح اولیه ان به سال 1992 بر می گردد. سیستم کامپیوتری طوری تعریف شده که محاسبه دقیق با زمین و موانع تعریف شده را در کسری از میلیونیم ثانیه انجام داده و حرکت بعدی را بدرستی انجام دهد. همانطوری که در فیلم دیده می شود نشستن کامل بر روی زمین هنوز نوشته نشده و گام دیجیتال بعدی برای پروژه همین موضوع خواهد بود.
این پروژه همچنان نشان داد تا حالت ایده آل فاصله زیادی وجود دارد. این در حالی است که گوگل از اتومبیل بدون راننده برای کارهای خود بهره جسته و برای گوگل استریت ویو موفیت آمیز هم بوده است هر چند بین اتومبیل و بالگرد تفاوت زیادی وجود دارد.
 
 
 

علی بازدید : 41 دوشنبه 20 آذر 1391 نظرات (0)

اوبونتوی جدید مانند مایکروسافت قدیم، نرم افزار جاسوسی دارد/ نصب نکنید

نرم افزار - مبدع و رهبر جنبش نرم افزار آزاد، جدید ترین نسخه اوپ سورس سیستم عامل اوبونتو را خطرناک و جاسوسی خواند.

ریچارد استالمن که پروژه گنو و جی پی ال را نوشته است در وبلاگخود هشدار داد نسخه سیستم عامل جدید اوبونتو کد جاسوسی در خود دارد.
وی کمپانی Canonical را بدلیل قرار دادن فیچر جدید سرچ و جستجو مورد انتقاد قرار داده و گفت این فیچر بدون اجازه کاربر، هنگام جستجو پکت ها و بسته های دیتا را از روی کامپیوتر کاربر بدون اجازه به سرورهای تعریف شده روی کمپانی  Canonical می فرستد.
اوبونتوی 12.10 با برنامه home lens در ترکیبی با محصولات آمازون نتایج جستجو را از روی کامپیوتر کاربر می خواند و این خود باعث به اشتراک گذاری دیتای کامپیوتر کاربر برای سایرین می شود.
شبیه این برنامه اولین بار روی ویندوز مایکروسافت بنام Microsoft OS phoning home قرار دادهشد که همان زمان بعنوان برنامه جاسوسی از روی کامپیوتر کاربران شناخته شد و چیزی که در حال حاضر روی اوبونتوی جدید نصب شده نیز دقیقا شبیه همین برنامه است. این ساختار نرم افزاری مانند بد افزار بوده و کدهای مهاجم در نهایت سکوت، بک دور می سازند.
استالمن نوشت مشکل در تبلیغات اینترنتی نیست بلکه مشکل بر سر جاسوسی است! کمپانی Canonical گفته ما به آمازون نیم گوییم چه کسی چه چیزی را روی سایتش جستجو می کند اما خود این کمپانی اطلاعات شخصی شمار را جمع آوری می کند. استالمن می گوید این کمپانی تحت فشار کرابران دکمه خاموشی سرچ را درست کرده اما این کافی نیست و ممکن است کار اصلی بدون اطلاع انجام شود.
 
منبع: اف اس اف

علی بازدید : 24 دوشنبه 20 آذر 1391 نظرات (0)

فاش شدن نام کشورهای خواهان کنترل دولتی بر اینترنت در کنفرانس دبی22

اینترنت - اجلاس کشورهای عضو اتحادیه جهانی مخابرات در دبی در حال برگزاری است و طبق سند لو رفته در اینترنت اسامی کشورهایی که می خواهند اینترنت منطبق بر قواعد حکومتی کنترل شود، در آن آمده است.

پروپوزال 22 صفحه ای بعد از هک شدن سایت ITU در اینترنت منتشر شد و در آن نحوه کنترل اینترنت توسط حکومتها با جزییات آن آمده است.
روسیه و چین همراه عربستان سعودی، الجزایر، سودان، مصر و امارات عربی متحده اعضای اصلی و پیشنهاد دهنده این پروپوزال هستند. روسیه و چین بدلیل ایجاد برخی محدودیت ها برای کاربران خود پیش تر مورد انتقاد واقع شده اند. روسیه اخیرا قانون لیست سیاه مصوب پارلمان را به اجرا گذاشته است. چین نیز سالهاست با فایروال خود ساخته دسترسی کاربران خود را به اینترنت محدود کرده است.
گفتنی است قوانین تحت ITU موسوم به ITR یا International Telecommunication Regulations است که سال 1988 تصویب شده و توسط 178 کشور جهان امضا شده است و اکنون در دبی قرار است قوانین مذکور به روز شوند و پیشنهادات پس از امضا به خصوص در مورد اینترنت لازم الاجرا شوند.
در اسناد لو رفته در مورد اینترنت این چنین تعریف شده است که اینترنت شبکه ای ناهمگون بوده که حاکمیت بر اینترنت باید از طریق توسعه دولتی و پیاده سازی سیاستهای عمومی تبیین گردد.
پوتین در سال 2011 در ملاقات با حمدون توره دبیر کل ITU یادآوری کرد که روسیه از مبدعان این اتحادیه بوده و می خواهد کنترل دولتی بر اینترنت را از طریق این سازمان جامه عمل بپوشاند.
اتحادیه عرب یک هفته قبل از اجلاس دوبی گرد هم آمدند تا سیاستهای خود را در این زمینه با یکدیگر هماهنگ سازند. پروپوزال تهیه شده توسط اتحادیه عرب مبنی بر اینکه ITU مسوول آدرس دهی آی پی های اینترنتی باشد نیز در این راستا ارزیابی شده است. البته بعد از تهدیدات امریکا این پروپوزال در اجلاس کنار گذاشته شد و قرار گذاشته شد تا مطالعات لازم جهت اینکه آیا ITU می تواند در آدرس دهی آی پی نسخه شش (IPv6) وارد عمل شود یا نه به سال 2013 موکول شد.
در زیر برخی پروپوزال هایی که از این سند لو رفته عینا آورده می شود:
 
 
 
 
 
منبع: زد دی نت

علی بازدید : 24 دوشنبه 20 آذر 1391 نظرات (0)

آغاز بکار هجدهمین نمایشگاه الکترونیک و کامپیوتر و تجارت الکترونیک ایران در تهران

ارتباطات - مهر نوشت:

هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک امروز یکشنبه با حضور 386 شرکت داخلی و خارجی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران آغاز بکار کرد. هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک - ایران الکامپ 2012 با حضور مهدی اخوان بهابادی- رئیس شورایعالی فضای مجازی، محمد نهاوندیان- رئیس اتاق بازرگانی، محمدرضا طلایی- رئیس مجمع تشکل‌های فناوری اطلاعات و ارسلان فتحی پور- رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی کلید خورد.

ایران الکامپ 2012 با شعار "فناوری اطلاعات محور توسعه اقتصادی کشور" و با رقابت 386 شرکت داخلی و خارجی از کشور‌هایی همچون هند، پرتغال و چین در مساحت 16 هزار و 500 مترمربع در بخش‌های نرم‌افزار، ماشین‌آلات اداری، اینترنت، شبکه‌های اطلاع‌رسانی، امنیت شبکه و بازی‌های رایانه ای آغاز به کار کرد و تا 22 آذرماه ادامه دارد. دستگاههای دولتی نیز در این نمایشگاه در فضایی بالغ بر 1750 متر و در سالن دولت الکترونیک آخرین دستاوردهای خود را در این حوزه به نمایش گذاشته‎‌اند. محمد نهاوندیان در مراسم افتتاح این رویداد بین‌المللی، ارتباطات و فناوری اطلاعات را سکوی پرواز اقتصاد ایران عنوان کرد و با بیان اینکه ICT سکوی پرواز هر کشوری به سمت اقتصاد دانش‌بنیان است تاکید کرد: در 20 سال گذشته این حوزه پیشرفت چشم‌گیری داشته و در سرمایه‌گذاری‌های زیرساخت و داشتن افق دراز‌مدت توانسته‌ خود را به خوبی نشان دهد. رئیس اتاق بازرگانی با اشاره به تاثیر فناوری اطلاعات در بخش‌های مختلف کشور حتی بخش‌های سنتی و کشاورزی گفت: کار آفرینی جوان‌ها در شرکت‌های ICT بیشتر شده و می‌تواند حوزه رشد ارتباطات بین‌دانشگاهی را بیشتر کند.
 وی با تاکید براینکه باید جذابیت تجارت الکترونیکی در این حوزه بیشتر شود، ادامه داد: برای دسترسی بهتر به بازار و ارتقاء عدالت در حوزه اقتصادی، سیاسی و اجتماعی این حوزه نیازمند پیشرفت بیشتری است و باید مورد حمایت کامل قرار بگیرد. امسال برای نخستین بار نمایشگاه الکامپ از 15 آذرماه به صورت مجازی آغاز بکار کرد و حضور 15 تشکل حوزه ICT در برپایی این نمایشگاه از دیگر تفاوتهای این نمایشگاه با رویدادهای سالهای گذشته بود.

 


علی بازدید : 31 دوشنبه 20 آذر 1391 نظرات (0)

جزییات برنامه های سرپرست جدید وزارت ارتباطات در خصوص اینترنت

فناوری اطلاعات و ارتباطات - سرپرست جدید وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد پروژه های قبلی را ادامه می دهد.

به گزارش خبرآنلاین  علی نیکزاد برنامه های خود برای اینترنت کشور را به شرح ذیل عنوان کرد:
- افزایش ترانزیت بین‌المللی ترافیک اینترنتی
- تبدیل ایران به هاب منطقه در حوزه ارتباطات
- کمک به ارتقاء دفاع سایبری
- توسعه و تکمیل شبکه ملی اطلاعات
- توسعه ایمیل بومی
- بومی سازی سیستم عامل
- توسعه موتور جستجوی بومی
- حمایت از پروژه‌‌های ملی با استفاده از منابع و منافع بخش خصوصی
- افزایش ضریب نفوذ تلفن همراه و ‌اینترنت، تلفن ثابت،
- افزایش پهنای باند بین‌الملل

 

علی بازدید : 24 دوشنبه 20 آذر 1391 نظرات (0)

 

 

روزنامه

عناوین روزنامه های امروز دوشنبه 20 آذر 1391

تیتر روزنامه

تاريخ مراجعه داوطلبان آزمون سراسري به سايت سنجش جهت ويرايش اطلاعات ثبت‌نامي در كنكور 91 اعلام شد 
جزييات توزيع کارت و برگزاري آزمون هاي فراگير پيام نور تشريح شد 
معاون وزير بهداشت: هيچ کس حق ندارد به بهانه افت تحصيلي با دانشجو برخورد کند 
محسن رضايي: سيستم بروکراسي امنيتي و سياسي، کشور را از پويايي انداخته است 
نشست رئيس‌جمهور و مخالفان؛ لغو اختيارات مرسي و برگزاري همه‌پرسي قانون اساسي در موعد مقرر 
جزييات کامل طرح فروش نفت به مردم

تیتر روزنامه محسن هاشمي و وکيل خانواده هاشمي : فايل صوتي منتسب به مهدي هاشمي جعلي است
حرف هاي خاص مردسرخ ونزوئلا با پيشرفت سرطان / هوگوچاوز تـمـام شد؟ 
بازخواني فاصله گرفتن تدريجي اصولگرايان از احمدي نژاد 
جزييات حمله به سرکنسولگري ايران در هرات 
احمد سالک: احمدي‌نژاد دنبال تمديد قدرتش است 
دبيرکل حزب مردم سالاري: برخورد تند با دانشجويان، خلاف حرکت انقلاب اسلامي است 
عضو مجلس خبرگان رهبري: پوشاندن حقايق، خطرناک است 
تاجگردون در نطق ميان‌دستور: آوازه بي‌تدبيري ما زبانزد عام و خاص شده است 
فوت يکي از دانش‌آموزان حادثه ديده در آتش‌سوزي مدرسه پيرانشهر
تیتر روزنامه مهدی کلهر :  قرار بود شهر مهر بسازیم نه مسکن مهر! 
روز استعفاهای بی‌سرانجام در مجلس 
رسول منتجب‌نیا :  دولت، شعر بدون قافیه اصولگرایان شده است 
رحیمی: ای کاش مخابرات را واگذار نمی‌کردیم
نرخ کارمزد بنزین افزایش یافت
فروش 10 میلیارد دلار 1226 تومانی توسط بانک مرکزی
حاجی بابایی توضیح داد، نمایندگان قانع نشدند /  معلم و شرکت « ارج» مقصر آتش‌سوزی مدرسه
تیتر روزنامه

كارت زرد مجلس به حاجي بابايي
اظهارات ضد و نقيض درباره شكل‌گيري طيف حامي مشايي در جبهه پايداري
شوراي هماهنگي محور خرد جمعي جبهه اصلاحات
رييس جمهورمصر فرمان قانون اساسي خود را باطل كرد / مرسي تسليم شد
سردار احمد وحيدي: بالاخره يك جوري پهپاد وارد ايران شده است
هشدار مجدد رسول جعفريان درباره غلو كردن در مساله مهدويت

تیتر روزنامه

گمانه زني‌ها درباره تشکيل يک جناح تازه؛ جريان سوم با محوريت احمدي نژاد شکل مي‌گيرد؟
تمديد قرار بازداشت «مهدي هاشمي» براي دو ماه ديگر 
وقتي سکه و دلار قيمت مسکن را تعيين مي کنند؛
هشدار پليس: داشتن زنجيرچرخ ابتداي جاده كنترل مي‌شود / آماده باش در111گردنه برف گير 
کارشناسان اقتصادي:1500 تومان، 2000تومان يا 2500تومان؟ پيش بيني قيمت جديد دلار 
نوسان در بازارخودروهاي خارجي در ايران / لوكس سواري ممنوع!

تیتر روزنامه

سردار اسماعیل احمدی‌مقدم فرمانده نیروی انتظامی:19000 نفر در تصادفات رانندگی سال 91 کشته شدند؟!
نمایندگان از پاسخ وزیر آموزش و پرورش قانع نشدند-کارت زرد مجلس به حاجی بابایی 
شرایط 8 گانه تقسیط بدهی-جزئیات بخشودگی جرایم بیمه‌ای کارفرمایان
نقشه فناوري ايران خودرو تا سال 1404تدوين شد
ایران در نمایشگاه گردشگری آلمان حضور می یابد

تیتر روزنامه

برخي از مردم زلزله‌زده همچنان در چادر سكونت دارند / آقاي نيكزاد آمارتان اشتباه است صادق زيباکلام: شاهد احمدي نژاد جديد هستيم
خالد مشعل: کمک‌هاي ايران در نبرد غزه را فراموش نمي‌کنيم
از هفته آينده تخصيص ارز براي تامين نيازهاي وارداتي صنايع بزرگ با صنايع خودروسازي آغاز مي‌شود / آغاز تخصيص ارز به صنايع بزرگ كشور
ولايتي: مخالفان مرسي، سال‌ها در خدمت مبارک بودند
مصدومان حادثه آتش سوزي پيرانشهر / دانش آموزي به ملاقات خدا رفت

تیتر روزنامه

ترکيه با سفر هيئت پارلماني ايران براي پيگيري آزادي ۴۸زائر ربوده شده موافقت نکرد
تصويب ده ها هزار دلار کمک داوطلبانه به سازمان هاي بين المللي
مرسي اختيارات ويژه خود را لغو اما برهمه‌پرسي در موعد مقرر تأکيد کرد
ولايتي: بهار عربي معادل پان عربيسم است
تذکرها و اخطارهاي پياپي نمايندگان در بررسي تعيين ترکيب هيئت اجرايي مرکزي انتخابات
ورود مجلس به بررسي رانت خواري بزرگ واردات خودرو
وزير نيرو: دولت در قيمت‌گذاري برق صادراتي دخالت نمي کند
ارائه طرح دوفوريتي درمجلس براي لغو ادغام وزارت ارتباطات

تیتر روزنامه

نرخ تورم آبان‌ماه در آستانه 26 درصد؟ 
مصوبه جديد دولت براي اجرا ابلاغ شد / قيمت‌هاي جديد مسكن مهر
براي سال آينده / تعرفه واردات نصف مي‌شود
از سوی سخنگوی مرکز مبادلات ابراز شد / انتقاد از ناهماهنگی‌ها در سیاست‌گذاری ارزی 
نبض بازار - رکود در اجاره آپارتمان به اتباع خارجی / چینی‌ها تنها مشتری ویلاهای دلاری در تهران
آرامش به مصر بازمي‌گردد؟ عقب‌نشيني مرسي از فرمان جنجالي

تیتر روزنامه

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی : نام بهار عربی، یک شوخی است
ریيس ديوان عدالت اداري: شکایات ازدستگاه‌های‌دولتی‌افزایش قابل توجهی داشته‌است
5 برابر شدن بودجه هم نتوانست مشکلات را حل کند / بنیاد شهید پول ندارد!
لاریجانی / دنبال روش نو برای بهبود وضع معیشتی محرومان باشیم
مدیر کل اقدامات تأمینی سازمان زندان ها: اشتغال مددجویان در اولویت زندان هاست
عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی خبر داد  / بدهی 6 هزار میلیاردی یک خودروساز

تیتر روزنامه

قلب‌ها در آبادان به تپش افتاده / پس از چهار ‌روز لحظه شماري براي رؤيت ضريح حسيني(ع) 
ایران میزبان اجلاس جهانی علماء و بیداری اسلامی
نصب تبلیغات ضد اسلامی جدید توسط گروه «پاملا گلر»



علی بازدید : 24 یکشنبه 19 آذر 1391 نظرات (0)

۱٫ اگر در حال تایپ کردن یک متن انگلیسی هستید و به دنبال مترادف یک کلمه خاص می گردید، کافیست نشانگر را در کنار و یا در زیر کلمه مربوطه ببرید و کلیدهای Shift + F7 را فشار دهید. با این کار فهرستی از کلمات مترادف آن کلمه خاص نمایش داده میشود.

۲٫ اگر فرمت قسمتی از متن را تغییر داده اید، مثلا رنگ یا نوع فونت آن را عوض کرده اید و حالا میخواهید به همان وضعیت پیش فرض ورد برگردانید، میتوانید آن بخش از متن را انتخاب و کلیدهای Ctrl + SpaceBar را فشار دهید.

۳٫ وقتی میخواهید بخشی از متن را انتخاب کنید، میتوانید کلمه Alt را پائین نگه دارید و با ماوس Drag کنید. این کار باعث می شود عمل انتخاب به صورت مستطیل شکل انجام شود و سرعت شما به طرز چشمگیری افزایش یابد.

۴٫ با فشردن کلید Shift + F5 میتوانید به قسمتی از متن که بتازگی تغییری در آن ایجاد کرده اید بروید. فشردن مجدد این کلیدها شما را به قسمتهای تغییر یافته قبلی متن میبرد.

۵٫ در پنجره Print Preview (نمایش چاپ) شما میتوانید پیش از پرینت گرفتن، پیش نمایشی از فایل خود را ببینید. اگر در همین پنجره بخواهید تغییراتی در متن بدهید، کافیست روی آیکون Magnifier (بزرگنمائی) کلیک کنید تا اجازه تصحیح در متن به شما داده شود.

۶٫ اگر میخواهید همزمان دو بخش مختلف از یک Document را ببینید، میتوانید فایل مربوطه را در نرم افزار Word باز کرده، ماوس را بالای فلش موجود در بالای نوار لغزان نگه دارید تا نشانگر ماوس به شکل دو خط موازی با دو فلش در بالا و پائین آن درآید. آنگاه کلیک کنید و بدون رها کردن ماوس آن را به سمت پائین بکشید. حال صفحه به دو قسمت تقسیم میشود که در هر دو بخش همان فایل نمایش داده میشود و همزمان میتوانید دو بخش مختلف فایل را ببینید و ویرایش کنید.

۷٫ اگر فایلتان بزرگ است و پیدا کردن مطالب برایتان دشوار است، کافیست گزینه Document Map را از منوی View انتخاب کنید تا فهرستی از عناوین Document شما را نشان دهد. حال با کلیک بر هر عنوان به آن قسمت از فایل خود پرش میکنید.

علی بازدید : 31 یکشنبه 19 آذر 1391 نظرات (0)
هشت اتومبیل از سوپراسپرت های خوش نام حضور دارند. ناگفته نماندSubaru BRZ که تنها عضو غیرسوپراسپرت گروه است نیز عملکرد قابل توجهی به اجرا گذاشته است. علی رقم ارائه چنین اعداد و ارقامی معیار اصلی انتخاب، میزان رضایت از حس رانندگی بوده است



مجله تخت گاز:  شکی نیست که در دنیای پرتلاطم خودروسازی کمپانی ای موفق است که رضایت مشتریانش را در راس اهداف خود قرار داده باشد و این مشتریان همان رانندگان اند. رانندگانی از مردم عادی تا قهرمانان پیست های اتومبیل رانی که همه و همه در پی آنند تا لذت ناب رانندگی را تجربه کنند. در این بین سالانه طی مراسمی اتومبیل های منتخب رانندگان اعلام می شوند. جالب است که این اتومبیل ها با در نظر گرفتن معیارهایی خاص انتخاب می شوند به گونه ای که در لیست اتومبیل های منتخب رانندگان 2012 با گزیده ای از برترین های این صنعت روبه‌رو هستیم.

معرفی 9 خودرو برتر 2012
در این لیست 9 اتومبیل جای گرفته است که تنها دو عدد از آن ها کمتر از 500 اسب بخار نیرو تولید می کند. هفت اتومبیل از این گروه در لاگوندا سکا حضور داشته که شش تا از آن ها جز پانزده اتومبیل برتر بوده است. کم شتاب ترین آن ها در مدت زمان 6/4 ثانیه صفر تا صد را پشت سر می گذارد و باقی در کم تر از 4 ثانیه به این مرز خواهند رسید. در این جمع هم چنین هشت اتومبیل از سوپراسپرت های خوش نام حضور دارند. ناگفته نماندSubaru BRZ که تنها عضو غیرسوپراسپرت گروه است نیز عملکرد قابل توجهی به اجرا گذاشته است. علی رقم ارائه چنین اعداد و ارقامی معیار اصلی انتخاب، میزان رضایت از حس رانندگی  بوده است.

معرفی 9 خودرو برتر 2012
  چگونه انتخاب شدند؟

طی عملیاتی 9 اتومبیل شرکت کننده در تست های استاندارد گوناگون محک زده شدند. تمامی اتومبیل ها به سنسورهایی فوق حساس مجهز شدند و Kim Reynolds، راننده متخصص، پشت فرمان تک تک آن ها قرار گرفت. این عملیات در یکی از جاده های کالیفرنیا صورت پذیرفت و در نهایت با ارزیابی داده ها هفت داور اتومبیل ها را به ترتیب در یک لیست 9 نفره طبقه بندی کردند. برای شرکت در این رقابت همچنین شرایطی نیز وجود داشته است. اول از همه این که اتومبیل های شرکت کننده باید به مرحله تولید رسیده باشند و به قصد فروش در آمریکا ارائه شده یا به زودی ارائه شوند. این امر علت اصلی عدم حضور اتومبیل هایی بی نظیر هم چون پاگانی زوندا، کوئینخ‌زگ یا حتی فراری F12برلینتا است. در این میان اثری از کوروت ZR1 نیز نیست. این مدل در سال 2009 در این رقابت شرکت کرده و مقام ششم را کسب کرده بود اما غیبت او از جایی آب می خورد که از آن زمان تا کنون هیچ تغییری بر آن اعمال نشده است. همین موضوع حضور مجدد نیسان GT-R را نیز توجیه می کند. مدل گودزیلای نیسان GT-R دستخوش تغییراتی شده است. کمپانی فراری نیز خود از شرکت در این رقابت سر باز زده است. در این جا به مرور این لیست خواهیم پرداخت. اتومبیل ها از آخر به اول طبقه بندی شده اند.

سریع ترین، نیرومندترین، گران‌ترین!

مقام نهم


معرفی 9 خودرو برتر 2012
  باور کردنش سخت است اما بخواهیم نخواهیم گاو خشمگین ایتالیا این بار در منتهی الیه این صف نه نفره سکنی گزیده است. لامبورگینی اونتادور LP700-4 که گران قیمت ترین، نیرومندترین و سریع ترین شرکت کننده رقابت است به مقام نهم نائل می شود. قیمت پایه آن 407695 دلار است. موتور5/6 لیتری 12 سیلندر V شکل آن 691 اسب بخار نیرو تولید می کند. گشتاور تولیدی این موتور 690 نیوتن متر است. این ابر خودروی استثنایی با سودجویی از طراحی و مهندسی کم نظیر یکی از نامی ترین سوپراسپرت های تاریخ است اما نقطه ضعف اصلی آن در این مقایسه نحوه سواری آن است.

معرفی 9 خودرو برتر 2012
 علی رقم میزان چشم گیر فیبرکربن به کارگرفته شده در این مدل، وزن 1868 کیلوگرمی اش آن را به سنگین وزن ترین شرکت کننده تبدیل کرده است. حتی کاماروZL1 سنگین وزن 7 کیلوگرم سبک تر از آن است. یک ورژن سفارشی اروپایی دیگر از این مدل نیز آزمایش و وزن شده است. ورژن سفارشی 136 کیلوگرم از اونتادور شرکت کننده سبک تر بوده است. این موضوع کمی عجیب به نظر می رسد اما گمان می رود مدل سفارشی از فیبرکربن سبک وزن تر از پیش اشباع شده ساخته شده باشد در حالی که در ساخت اونتادورهای تولیدی دیگر فیبرکربن سنگین وزن تری به کار گرفته می شود.

معرفی 9 خودرو برتر 2012
علاوه بر این مدل سفارشی از هندلینگ بهتر و سرعت بیشتری برخوردار بوده است. بدنه عریض LP700-4 ( 9/79 اینچ) سواری با آن را به امری مشکل مبدل می سازد. این مشکل در اکثر اتومبیل های سایز بزرگ به چشم می خورد. به عبارتی به راحتی نمی توان LP700-4 را در موقعیت دلخواه قرار داد. حتی در پیچ های مختلف عملکردهای متفاوتی ارائه می دهد. گاهی به راحتی پیچی را پشت سر می گذارد اما در پیچی دیگر چراغ زردرنگ سیستم کنترل کشش اش با خشم وارد عمل می شود. دماغه و دنباله اتومبیل با یکدیگر هماهنگ نیستند. این تناقض آرامش روانی راننده را مختل می سازد. در حالی که احساس هیجان آمیخته با آرامش از اصلی ترین معیارهای انتخاب بوده است.

 جعبه دنده LP700-4 نیز آن را در این راه یاری نمی رساند. در حالت خیابانی(Street mode) تعویض دنده ها بسیار کند صورت می پذیرد. در حالت Corsa نیز پروسه تعویض دنده با تکان های شدید همراه می شود. عده ای معتقدند علت عمده کاستی عملکرد این جعبه دنده میل وافر لامبورگینی به سبک وزن تر کردن این مدل بوده است. در این راستا لامبورگینی از روش ISR سود جسته است. عملکرد جعبه دنده و اجزایش از اهرم دنده گرفته تا کلاچ گاهی آن قدر نامطلوب است که جعبه دنده آستون مارتین Vantage S یا اسمارت ForTwo تداعی می شود. از طرف دیگر هندلینگ LP700-4 بهترین هندلینگ ممکن در این کلاس نیست. برای هر توقف باید پدال ترمز را دست کم سه بار فشار داد به طرزی که در نهایت اثری از لنت ها باقی نمی ماند



گربه خوش صدا

مقام هشتم


این جایگاه به جاگوار XKR-S تعلق دارد. این اتومبیل خوش ساخت از یک موتور 5 لیتری 8 سیلندر V شکل با توان 550 اسب بخار سود می جوید، طراحی داخلی اش کم نظیر و طنین اگزوزش ستودنی است. خروجی چهار سر اگزوز چنان طنینی می افکند که در کمتر موتورV8 مشاهده شده است. چنین آوایی از یک اتومبیل جاگوار انتظار نمی رفت. گشتاور موتور نیز 681 نیوتن متر است. اما چه چیز آن را در جایگاه هشتم قرار می دهد؟ عده ای معتقدند جاگوار به اشتباه XKR-S را به این رقابت فرستاده است. جاگوار XKR-S یک اتومبیل گرندتورینگ است و برای شرکت در چنین رقابتی گزینه مناسبی به حساب نمی آید. نخستین ایرادی که به XKR-S وارد است به عدم ارتباط میان راننده و جاده مرتبط می شود. در حقیقت فرمان حسی را که باید القا نمی کند هر چند بر سر پیچ ها عملکرد قابل قبولی را به اجرا می گذارد.

معرفی 9 خودرو برتر 2012
کمابیش به نظر می رسد مانعی میان دست‌های راننده و چرخ های جلو قرار دارد. در یک کلام فرمان دهی منقطع و گاهی مصنوعی است. علاوه براین لاستیک‌های پیرلی منتخب XKR-S بیش از اندازه بزرگ هستند و نیرو را آن طور که باید به آسفالت منتقل نمی سازند. در طول مسیر نیاز مبرم XKR-S به سیستم کنترل اصطکاک کاملا محسوس است. اجزای سیستم تعلیق: بازوهای کنترل، کمک فنرهای مارپیچ، آنتی رول بار و ضربه گیر تطبیق پذیر نیز کار را آن طور که باید به پیش نخواهند برد.چرخش بیش از حد چرخ ها و از کنترل خارج شدن گاه و بیگاه قسمت عقب اتومبیل از شواهد این امر هستند. تمایل به چرخش XKR-S حتی از لامبورگینی اونتادور LP700-4 نیز بیشتر است. اما جالب است که عملکرد XKR-S در خارج از پیست مسابقه کاملا متفاوت است. بهتر بود زيربندي کمی نرم تر ساخته شود با این وجود سواری با XKR-S در بزرگراه یا جاده های عمومی کاملا دل چسب و بسیار رضایت آمیز است.

معرفی 9 خودرو برتر 2012
 راحتی، سکوت و چالاکی ارمغان سواری با این اتومبیل در چنین مسیرهایی است. وزن آن 1822 کیلوگرم است و در مدت زمان 2/4 ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر در ساعت دست می یابد. XKR-S را یکی از بهترین جی تی های موجود می دانند. هواکش های عظیم، جلوپنجره اغراق شده، اسپلیتر و اسپویلر ساخته شده از فیبرکربن،چرخ های 20 اینچی پوشیده شده در لاستیک های پیرلی بخشی از پکیج منحصربه‌فرد XKR-S را تشکیل می دهند. هم چنین دیفیوزر طوقه ای مجهز به خروجی های دوسر اگزوز زیبایی نمای عقب را دو چندان می سازند. فرم منحنی پانل ها و خطوط روان بدنه از ویژگی های بارز طراحی XKR-S به حساب می آیند. این روانی خطوط در قاب شیشه های جلو، عقب و بقل نیز به چشم می خورد.

معرفی 9 خودرو برتر 2012


آخرین کبرای شلبی

مقام هفتم


این هم از آخرین شاهکار کارول شلبی، فورد شلبی GT500 که به مقام هفتم نائل شد. بسیاری آن را بهترین موستانگی می نامند که تا به حال ساخته شده و عده ای این لقب را به مدل Boss اختصاص می دهند که سال گذشته جایگاه پنجم را از آن خود ساخته بود. دو اتومبیل پورشه، نیسان GT-R و فراری 458 ایتالیا 4 رتبه اول را کسب کرده بودند. در هر صورت اگر به دنبال موستانگی ارزان قیمت با توانی دیوانه وار هستید GT500 گزینه مناسبی است. GT500 خوش قیمت ترین اتومبیل با عملکرد بالا در دهه اخیر شناخته شده است. شتاب و سرعت بی حد و مرزش مثال زدنی است.

معرفی 9 خودرو برتر 2012
 منبع تامین نیروی آن یک موتور 8/5  لیتری 8 سیلندر سوپرشارژردار است که توانی معادل 662 اسب بخار تولید می کند. گشتاور آن 855 نیوتن متر رقم خورده است. این میزان نیرو و گشتاور به درستي به چرخ ها انتقال می یابد اما کنترل آن نیاز به تبهر و دقتی خاص دارد. چرخ ها در صورت گرم شدن نیرو را با کمترين اتلاف به جاده منتقل می سازند. در نتیجه توان موتور GT500 در مدت زمان 3/5 ثانیه صفر تا صد را پشت سر می گذارد. با این اوصاف این سوال پیش می آید که چرا جایگاه هفتم؟ یکی از داوران در این باره می گوید: " GT500  موستانگ نیرومندی است اما نباید فراموش کرد که هنوز هم یک موستانگ است.

معرفی 9 خودرو برتر 2012
"متاسفانه نیمه عقب اتومبیل در سرعت های بالا و بر سر پیچ های تند آن را همراهی نمی‌کند. در این حالت با چرخش ناخوشایند قسمت عقب روبه‌رو می شویم. عملکرد زيربندي آن طور که باید نیست. احتمالا اکسل فعال اتومبیل به اطراف حرکت می کند و آرامش راننده را مختل می سازد. همان طور که می دانید احساس راننده در اولویت این تست قرار دارد. گروهی دیگر از داوران هندلینگ آن را به هندلینگ کامارو ترجیه می دهند. نحوه عملکرد ترمزها چنگی به دل نمی زند اما نمی توان منکر اهمیت ترمزگیری در پروسه رانندگی شد. در صورت داغ شدن ترمزها در لحظه عکس العمل نشان نمی دهند. در مقابل گریپ آن چندان بد نیست. در هر صورت جسارت، درشتی و خشونت موستانگ شلبی است که طرفدارانش را به آن جذب کرده است. 1751 کیلوگرم وزنی است که توده طراحی و مهندسی GT500 در پی داشته است. با در نظر گرفتن روش طراحی موستانگ شلبی و مشخصات آن چنین وزنی دور از تصور نیست. برای مالکیت این عضلانی پرجنب و جوش باید 63080 دلار هزینه اولیه را متحمل شد. در رابطه با کاستی عملکرد سیستم تعلیق چندان هم جای نگرانی نیست چرا که موستانگ از تمهیداتی نظیر آنتی رول بار، کمک فنرهای تطبیق پذیر و استرات یاری جسته است. 

معرفی 9 خودرو برتر 2012


هیولایی با هندلینگ بالا

مقام ششم

در مقایسه با موستانگ شلبی GT500، شورلت کامارو ZL1 آهسته تر می راند و نیروی کم تری تولید می کند. چالاکی GT500 نیز بر سر پیچ ها لذت بخش تر است بنابراین بازهم سوال پیش می آید که چرا دراین رده بندی ZL1 جلوتر از GT500 قرار گرفته است؟ بد نیست نگاهی به نتایج آماری بیندازیم: در لپ اول در لاگونا سکا شلبی با تفاوت نیم ثانیه(1:38.69) از کامارو(1:39.18) جلوتر بود. با این وجود در لپ دوم 1:39.3 و در لپ سوم 1:39.30 را به ثبت رساند اما همان طور که در ابتدا گفته شد این رقابت بر سر اعداد و ارقام نیست.

معرفی 9 خودرو برتر 2012
در شلبی GT500 شاهد کنترل بیشتری هستیم در حالی که ZL1 سواری پخته تر و حساب شده تری را به نمایش می گذارد. با بهره گیری از سیستم مواد مایع در شاسی و کمک فنرهای مغناطیسی ZL1 هم چنین هندلینگ و تعادل بی نظیری را ارائه می کند. مدل بی هم تای فراری 458 ایتالیا نیز از همین ترفند در کمک فنرهای مغناطیسی اش سود می جوید. این مدل سال گذشته مقام اول را از آن خود ساخته بود. در رینج رور ایووک، SUV سال 2012 نیز همین تمهیدات به کار گرفته شده است. شاید بد نبود اگر این هندلینگ قابل ستایش با توان نفس گیر شلبی آمیخته می شد اما نباید فراموش کرد که موتور 2/6 لیتری سوپرشارژردار 8 سیلندر V شکل ZL1 نیز 580 اسب بخار نیرو تولید می کند. این میزان توان به گشتاور 754 نیوتن متری آن می پیوندد.

معرفی 9 خودرو برتر 2012
 این موتور از عملکرد برتری نسبت به بسیاری از موتورهای دیگر برخوردار است. در ساختار آن هیچ نقصی مشاهده نمی شود. ناگفته نماند ممکن است در سواری با شلبی آن قدرها هوس تند رفتن نکنید اما ZL1 این اطمینان را به شما می بخشد که با هر سرعتی ایمن خواهید بود. بیراه نیست اگر بگوئیم سرعت آن حتی از میزان لازم هم بیشتر است. البته بر ZL1 ایرادهایی نیز وارد است. وزن زیاد آن سبب شده تا در رده بندی بعد از 5 اتومبیل دیگرقرار گیرد. 1857 کیلوگرم وزن نسبتا زیادی برای چنین اتومبیلی است. اگر تنها 136 کیلوگرم از وزن این اتومبیل کم می شد از موستانگ 1751 کیلوگرمی سریع تر می راند. در مقایسه با قیمت 57265 دلاری ZL1 داخل کابین آن بسیار ارزان قیمت و بی کیفیت طراحی شده است.

معرفی 9 خودرو برتر 2012

 با این همه ترکیبی از نیروی افسارگسیخته، ترمزهای توانمند، تعادل کم نظیر و سواری لذت بخش، آن را به اتومبیلی در میانه لیست نه نفره تبدیل می سازد. شتاب صفر تا صد ZL1 8/3 ثانیه رقم خورده است. نسل بعدی اتومبیل های کامارو ZL1 بر اساس ATS طراحی خواهند شد و از شاسی کوچک تر و سبک تر آلومینیوم فشرده سود می جویند.



فرمول یک عقب می ماند

مقام پنجم


نام پرآوازه مک لارن MP4-12C یک بار دیگر بر سر زبان ها افتاده است و این بار بهانه حضور در این رقابت تنگاتنگ است. اما این بر سر زبان افتادن مطلوب بسیاری از طرفداران مک لارن نبوده است چرا که در نهایت ناباوری شاهد عقب ماندن محبوب 267545 دلاریشان از یک اتومبیل سوباروی 28000 دلاری بوده اند. این که بهت زدگی این طرفداران به حق بوده یا خیر بحث دیگری است اما نباید فراموش کرد که MP4-12C دسترنج جدیدترین شعبده بازی مک لارن و مهندسین فورمول وان است. هم چنین باید در نظر گرفت که متخصصین رقابت تنها در مدت زمان 1:34.5 یک دور کامل با MP4-12C در پیست مسابقه مزدا زده اند. این زمان بندی آن قدر کفایت می کند که MP4-12C را برنده مسابقه سازد. در حقیقت مدت زمان مذکور تنها یک دهم ثانیه از رکورد ثبت شده توسط کوروت ZO6/7 ،که برنده همیشگی شناخته می شود، بیشتر است. مک لارن  مدل 2013MP4-12C را روانه مسابقه نکرده بود.

معرفی 9 خودرو برتر 2012
مدل 2013، 616 اسب بخار نیرو تولید می کند که در مجموع 24 اسب بخار بیشتر از نیروی تولیدی موتورهای توئین توربوی MP4-12C شرکت کننده است. بدین ترتیب جای شک باقی نمی ماند که مک لارن در صورت شرکت دادن مدل 2013 و استفاده از تایرهای مشابه کوروت ZO6 برنده مسابقه می شد. حتی ممکن بود رکورد دوج وایپر ACR(1:33.94) هم شکسته شود. ترمزهای بادی فعال MP4-12C یکی از امتیازات این مدل به حساب می آیند. تنها یک اشاره کافی است تا این اتومبیل به خواسته راننده اش جامه عمل بپوشاند. ممکن است هوس دستی کشیدن کنید یا مایل به گاز دادن تا بی نهایت باشید و این جاست که اتومبیلتان بدون لحظه ای درنگ سر تعظیم فرود می آورد اما این درست همان نکته ای است که عده ای ایراد بزرگ MP4-12C می دانند. کسانی که در رانندگی چالش می طلبند.

معرفی 9 خودرو برتر 2012
 آن ها تجربه رانندگی با نیسان GTR را به گوش به فرمان بودن MP4-12C ترجیح می دهند. حتی گاهی متوجه می شوید MP4-12C بیش از آن چه که باید در کار شما دخالت می کند. سیستم حفظ تعادل تا حدی قوی عمل می کند که آرزو می کنید یک تکان کوچک حس کنید. با این وجود این اتومبیل به معنای واقع بی نظیر است. فرمان دهی، ترمزگیری، عکس العمل پدال گاز و صدای خروجی های اگزوز همه و همه مثال زدنی هستند. در یک بازه 2/9 ثانیه ای اتومبیل از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت دست می یابد اما در نهایت داوران جایگاه پنجم را مناسب MP4-12C دیده اند.

معرفی 9 خودرو برتر 2012


کم قدرت خوش دست

مقام چهارم


در مقایسه با هشت شرکت کننده دیگر سوبارو BRZ دچار کمبود نیروی شدیدی است. موتور 2 لیتری آن تنها 200 اسب بخار نیرو تولید می کند. در ابتدا حتی گروهی از داوران از پذیرش آن در این رقابت امتناع ورزیدند. در طول مسیر BRZ برای عبور از سربالایی ها با مشکل روبه‌رو می شد. در مقابل ترمزهایش عملکرد بهتری از لامبورگینی اونتادور یا موستانگ شلبی به اجرا گذاشتند. این اتومبیل با قیمت 28000 دلاری طبیعتا کاستی هایی خواهد داشت اما با کسب رضایت رانندگان به مقام چهارم نائل شده است. BRZ مانند مزدا میاتا ثابت کرده است که داشتن یک ابرموتور لازمه یک اتومبیل سواری خوب بودن نیست. کلاچ و اهرم دنده آن بی نقص هستند.

معرفی 9 خودرو برتر 2012
 در جریان مسابقه شانه به شانه اتومبیل‌های دیگر به پیش می راند. حتی بر سر پیچ ها عملکردی اعجاب برانگیز از خود به جای گذاشت. کنترل آن فوق العاده است. پدال‌های ترمز و گاز به گونه‌ای طراحی شده اند که کوچکترین فشاری به پاشنه پا یا انگشتان وارد ننمایند. فرماندهی کاملا مستقیم، دقیق و سریع است. با یک اشاره می توان اتومبیل را به گاز دادن تشویق کرد. این اتومبیل کوچک می تواند الگوی مناسبی برای بسیاری از سازندگان اتومبیل باشد. هر شخصی می تواند با آن راه و رسم سریع راندن را بیاموزد.

معرفی 9 خودرو برتر 2012
 بدین وسیله خواهید آموخت تا چه میزان به پدال گاز فشار بیاورید، چقدر از ترمز استفاده کنید و تا چه حد دقت به خرج دهید تا به طور مداوم بر خط مستقیم قرار گیرید. به این ترتیب هیچ گاه لنت ترمزهایتان را هدر نخواهید داد. تمامی اجزای BRZ از فرمان گرفته تا پدال ها و اهرم دنده کیفیتی برابر با اجزای دیگر سوپراسپرت های حاضر دارند. با 1249 کیلوگرم وزن BRZ سبک وزن ترین اتومبیل شرکت کننده است. پس از آن پورشه با وزن 1510 کیلوگرم قرار دارد. تفاوت وزن 261 کیلوگرمی آن ها مورد توجه‌ داوران قرار گرفته است. بر فرض محال اگر کنترل BRZ را از دست بدهید، به آرامی و زیبایی نیم چرخی خواهد زد.

معرفی 9 خودرو برتر 2012
 این تعادل چشم گیر مدیون وزن کم و ساختار حساب شده آن است. در هر لحظه احساس اطمینانی وصف ناشدنی راننده را در بر خواهد گرفت. درست مانند مزدا میاتا، BRZ نیز یک وسیله آموزشی مناسب برای علاقه مندان به رانندگی و یک سرگرمی برنامه ریزی شده برای حرفه ای های اتومبیل رانی است. بسیاری از رانندگان تجربه رانندگی با آن را تجربه ای استثنایی و تکرارناشدنی توصیف کرده اند. البته بعید نیست گاهی کمبود نیروی آن شما را آزار دهد. اما کارشناسان معتقدند همین نیروی کم به حفظ بیشتر تعادل اتومبیل ها کمک خواهد کرد چرا که انتقال وزن های ناگهانی حاصل از گازدهی بیش از حد وجود نخواهد داشت. در آینده ای نه چندان دور سوبارو یک ورژن توربوشارژردار 274 اسب بخاری از BRZ را تولید خواهد کرد اما عملکرد خیره کننده مدل حاضر هرگز فراموش نخواهد شد.



اعتماد به نفس واقعي

مقام سوم


 Black Edition نیسان یک بار دیگر به میدان می آید تا پوزه رقبا را به خاک بمالد. در این میان سهم GT-R جایگاه سوم از مسابقه است. این اتومبیل ورژن 2013 GT-R ملقب به گودزیلا است. این بار گودزیلا نیرومندتر از همیشه ظاهر شده است. توان آن به 545 اسب بخار و گشتاورش به 628 نیوتن متر ارتقا یافته است. سیستم تعلیق تیونینگ شده و جعبه دنده از نو برنامه ریزی شده است. با این اوصاف GT-R یک سواری پرهیجان آمیخته با خشونت ارائه می کند. سواری چندان هم به نفع او تمام نمی شود. گروهی از منتقدین معتقدند GT-R یک سواری بی روح و تراک مانند ارائه می کند، صدای اگزوزش گوش خراش است و درون کابینش سکوت و آرامش آن جایی ندارد. از طرف دیگر بسیاری هنوز GT-R را سلطان میدان می دانند.

معرفی 9 خودرو برتر 2012
 به عقیده آن ها حضور دو اتومبیل بهتر تنها دلیل سوم شدن آن است و از ارزش GT-R کم نمی کند. GT-R مانند تانک تمام مسیرها را در می نوردد و معنای حقیقی شکست ناپذیر را به نمایش می گذارد. نیمه پر لیوان حتی بیشتر هم می شود چرا که GT-R اعتماد به نفس راننده را تا حد زیادی بالا می برد. این اتومبیل در خدمت راننده است و البته واژه راننده در این جا بیشتر متوجه رانندگان حرفه ای یا نیمه حرفه ای است. نه تنها اتومبیلتان بلکه خودتان هم شکست ناپذیری را با تمام وجود حس خواهید کرد. هر دستورالعملی را بی واسطه به اجرا می گذارد. در سرعت های بالا خم به ابرو نمی آورد. حتی وزن بالای 1763 کیلوگرمی‌اش خدشه ای به عملکرد آن وارد نمی کند. فرمان دهی اش با عملکرد سیستم تعلیق مصمم آن آمیخته می شود.

معرفی 9 خودرو برتر 2012
مثل این که هیچ چیز جلودار سیستم تعلیق آن نیست. در این زمینه مانند دو رغیب پیشرویش عمل می کند. پدال ها بلادرنگ عمل می کنند و هیچ جای نگرانی باقی نمی گذارند. درست مانند مدل های سال گذشته گودزیلا به سختی می توان از این مدل ایرادی گرفت. دریفت با آن تجربه ای است استثنایی. عملکردش بر سر پیچ ها مثال زدنی است. انتقال نیروی دو دیفرانسیله آن شگفت انگیز است. به معنای واقع از سیستم چهارچرخ محرک سود می جوید. در هر لحظه از دریفت  گرفته تا حرکت مستقیم سیستم حفظ تعادل هوشیار است و GT-R چهار چرخی زمین را چسبیده است. مدل های 2013 یک دهم ثانیه سریع تراز مدل های 2012 لپ ها را پشت سر می گذارند. مدت زمان ثبت شده سال پیش 1:36.4 بود در حالی که امسال به 1:36.3 ارتقا یافته است. مدل های 2014 همچنان تیونینگ خواهند شد. بعید نیست برنده سال آتی گودزیلایی دیگر باشد. 

معرفی 9 خودرو برتر 2012


افسانه سفید از سری سیاه

مقام دوم


نماینده مرسدس در این رقابت مدل C63  سری Black است. اتومبیلی که در بسیاری از موارد حیرت همگان را برانگیخته است. هندلینگ آن هر راننده ای را به وجد می آورد. از این نظر می توان آن را با مزدا میاتا مقایسه کرد. البته میاتا 1835 کیلوگرم وزن دارد. حفظ تعادل در کنار تولید نیروی وافر امری است بسیار دشوار که C63 به خوبی از عهده آن بر می آید. سال گذشته کمپانی مدل SLS AMG 2011 را روانه مسابقه کرده بود. مدلی که لاگونا سکا را در مدت زمان 1:38.8 دور زد. در مقایسه با این مدل، C63 53 اسب بخار نیرو و 30 نیوتن متر گشتاور کم تری تولید می کند. وزن آن نیز 113 کیلوگرم بیشتر و جعبه دنده اش در اعتراض به مدل Gullwing اتوماتیک است.

معرفی 9 خودرو برتر 2012
با این وجود سری Black همین مسیر 2/3 مایلی را در مدت زمان 1:38.9 پشت سر گذاشت- یک دهم ثانیه کم تر از مدل گالوینگ. حال تصور کنید اتومبیل های سفارش اروپا بدون سان روف و صندلی های عقب تولید شوند. در ایالات متحده حذف سفارشی صندلی های عقب هزینه ای در پی نخواهد داشت. شاید اغراق باشد اگر C63 را بهترین اتومبیل مرسدس بنز بنامیم اما بیراه نیست اگر آن را بهترین AMG موجود لقب دهیم. C63 با تمامی مرسدس بنزهای تولیدی دیگر تفاوت دارد. چرخش های بی نظیر، پاسخ دهی هوشمندانه، نیروی فوق العاده و ارتباط بی واسطه با جاده این تفاوت را ایجاد کرده است.

معرفی 9 خودرو برتر 2012
در طراحی C63 نکات منفی طراحی کلاس C به چشم نمی خورد. مثل این می ماند که به عنوان یک اتومبیل مسابقه مجهز به سان روف طراحی شده است. زیبایی و وقار در هر قطعه از آن فریاد می شود. گروهی از متخصصین آن را شاهکار مهندسین AMG می دانند که از ساخت مرسدس بنزهای یکنواخت به تنگ آمده اند. فرمان دهی آن غیر قابل قیاس است و ترمزهایش تحت هر شرایطی توقف را ضمانت می بخشند. عملکرد ترمز ABS و دیسک ترمزها در این امر فراموش ناشدنی است. موتور تنفس طبیعی 8 سیلندر V آن یکی از کم نظیرترین های این صنعت است. این قلب تپنده نیرویی معادل 510 اسب بخار و گشتاوری برابر 620 نیوتن متر را در ریه های کوپه 1835 کیلوگرمی مرسدس می دمد. نیروی تولیدی آن تا حدی است که  C63در لحظه به لحظه مسیر پدال ترمز را می طلبد. اما جالب است که در صورت هوشیار بودن راننده نیاز به سیستم کنترل تعادل به ندرت احساس خواهد شد. جعبه دنده اتوماتیک نیز به خوبی به وظایف خود آشنا است. این پکیج جز به جز و در مجموع عالی است. هر راننده ای نهایت لذت را با یک سواری کوچک با آن تجربه خواهد کرد.

معرفی 9 خودرو برتر 2012


برنده بازی

مقام  اول


و بالاخره نوبت به برنده این بازی می رسد. پورشه 911 کررا S که بر افتخار آفرینی اش پایانی نیست. این بار ورژن 911 کررا S که خوش ساخت ترین ورژن نسل ششم کررا است روی کار آمده است. یک کوپه اسپورت لوکس، موتور عقب و چهار سرنشینه. سایز آن از تمامی مدل های پیشین بزرگ تر است. موتورش نیز کمی جلوتر کشیده شده و سیستم کمک فرمان الکتریک بر آن تعبیه شده است. پیش تر علاقه مندان به پورشه از کارگزاری این سیستم ابراز نگرانی کرده بودند. آن ها دلواپس بودند مبادا در عملکرد پورشه خوش فرمانشان خدشه ای ایجاد شود.

معرفی 9 خودرو برتر 2012
 خوشبختانه کررا این بار هم سربلند بیرون آمد و جای هیچ نگرانی باقی نگذاشت. نام آفرینی کررا S در این رقابت همه را غافل گیر کرد. گروهی جایگاه اول را برازنده اونتادور می دیدند و طرفداران فرمول وان از برنده بودن مک لارن اطمینان داشتند. حتی پیش بینی می شد مرسدس بنز این افتخارآفرینی را با خود به خانه خواهد برد اما در نهایت تعجب کررا فکر و خیالات را در هم شکست. کررا S به لحاظ تولید نیرو رتبه یکی به آخر مانده جدول را به خود اختصاص می دهد. این ورژن مانند مدل هایی نظیر توربو، GT3، GTS یا مدل ویژه پنجاهمین سالگرد 911 یک مدل خاص به حساب نمی آید اما با این همه به لطف سواری دل نشینش گوی را از سایر رقبا می رباید. متخصصین مسابقه در همان دور اول کررا را بی‌رقیب دانستند. هر 7 داور به آن رای اول را دادند.

معرفی 9 خودرو برتر 2012
این تنها اتومبیلی است که داوران بر سر جایگاهش رای مشابه داده اند. حرکت کررا S در جاده مانند حرکت جیوه است- پیوسته و یکنواخت. گازدهی با پاسخ سریع روبه‌رو می‌شود. تعویض دنده ها بی وقفه و یکنواخت صورت می پذیرند و هیچ فشار ناخوشایندی ایجاد نمی شود. جعبه دنده دو کلاچه دستاورد نسل دوم پورشه PDK است. تفاوتی نمی کند که انتخاب کنید آرام برانید یا ویراژ بدهید در هر صورت PDK پشت شما را خالی نمی کند.

معرفی 9 خودرو برتر 2012
ذکاوت عملکرد آن تا حدی است که نیازی نیست انرژی تان را صرف کشیدن پدال ها کنید. یک مدل 911 با جعبه دنده 7 سرعته دستی نیز به بازار خواهد آمد. "هیچ ایرادی به کرراS وارد نیست." این جمله ای است که از تک تک داوران شنیده می شود. منبع تامین نیروی آن یک موتور 3/8 لیتری است که 400 اسب بخار نیرو تولید می کند. گشتاور آن 441 نیوتن متر رقم خورده است. در نتیجه کررا S در یک چشم بهم زدن 3/7 ثانیه ای از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر در ساعت می رسد. سیستم تعلیق هنرمندانه طراحی و مهندسی شده است. عملکرد منظم آن در سطوح ناهموار جاده نمایان تر می شود. شاسی یادآور شاسی فراری 458 ایتالیا است اما باز هم بهتر از آن عمل می کند. صندلی ها بسیار راحت هستند و آرامش کابین را دوچندان می سازند.

علی بازدید : 56 شنبه 18 آذر 1391 نظرات (0)

تقریبا تمام مکان‌هایی که تلفن لومیا 920 را پیش فروش کرده بودند از آلمان تا فنلاد و امریکا، همگی با استقبال بی سابقه کاربران روبرو شده و تمامی موجودی خود را پیش فروش کرده‌اند. الیسا که یکی از عرضه کنندگان لومیا 920 در فنلاند است، اعلام نموده که تنها در فاز پیش فروش، 5,000 دستگاه از لومیا 920 را به فروش رسانده است.


علاوه بر Elisa، دیگر سرویس دهنده‌های‌ مخابراتی فنلاند، DNA و Sonera نیز از تقاضای بسیار بالای این تلفن خبر داده‌ است.

در همین راستا نوکیا اعلام کرده که در حال تولید لومیاهای بیشتر است و تلفن‌های بیشتری را برای ماه دسامبر آماده خواهد کرد. سرویس دهنده‌های مطرح مخابراتی مانند AT&T دروبسایت خود و در مقابل نام لومیا 920 عبارت «همه موجودی به فروش رفت» را ذکر کرده‌اند.

یکوبسایت چینی نیز گزارش نموده که نوکیا در 20 روز اول عرضه لومیا 920 بیش از 2.5 میلیون دستگاه از این تلفن را به فروش رسانده است.

لومیا 920 در امریکا و اروپا نیز مورد استقبال بی سابقه‌ای قرار گرفته و در این مکان‌ها نیز تمام لومیاهای آماده شده به فروش رسیده‌اند. به دنبال استقبال بی‌سابقه از تلفن لومیا 920 نوکیا ارزش سهام این شرکت حدود 8% افزایش یافته و به 3.56 دلار برای هر سهم رسیده است.

nokia stock

فروش بی سابقه لومیا 920 و استقبال کاربران از این تلفن، نوید آینده‌ امیدوارکننده‌ای را به نوکیا می‌دهد، نوکیایی که هر آنچه در توان داشته در این تلفن ارائه کرده و همه امیدش به سری جدید لومیا است.


منبع: zoomit

علی بازدید : 27 شنبه 18 آذر 1391 نظرات (0)

برای ساختن بلند ترین آسمانخراش دنیا چقدر وقت لازم است؟ ساختمانی که ۲۲۰ طبقه دارد و مجموع ارتفاع آن به ۸۳۸ متر می رسد. چینی ها می گویند که این ساختمان را ۹۰ روزه می سازند! ساختمانی که Sky City نام دارد و به واقع یک شهر آسمانی به حساب می آید.

طراحان این برج همان مهندسان برج خلیفه هستند و می گویند با استفاده از فناوری prefabricated modular می توانند این ساختمان را با این سرعت بسازند. این سیستم قبلا هم برای ساخت یک هتل ۳۰ طبقه تنها در ۱۵ روز! مورد استفاده قرار گرفته بود و ضمنا ۲۰ ساختمان بزرگ دیگر هم با این فناوری ساخته شده است. بنابراین به نظر می رسد که احتمال ساخت این آسمانخراش در این مدت کوتاه چندان هم دور از ذهن نیست.

جالب است بدانید که برج خلیفه در شهر دبی که هم اکنون بلند ترین آسمانخراش جهان به حساب می‌آید ۸۲۹ متر ارتفاع دارد و قرار است این برج چینی با ۸۳۸ متر ارتفاع، رکورد آن را بشکند. برجی که در شهر چانگشای چین و در کنار یک رودخانه ساخته می شود.

در ساخت Sky City از ۲۲۰۰۰۰ تن فلز استفاده خواهد شد و ۳۱۴۰۰ نفر امکان زندگی در آن را پیدا می کنند. بنابراین می توان این ساختمان را یک شهر واقعی به حساب آورد. قرار است ۸۳ درصد این برج به صورت مسکونی مورد استفاده قرار بگیرد و بقیه آن به دفاتر اداری و تجاری، مدرسه، بیمارستان، فروشگاه و رستوران اختصاص پیدا می کند.

برای بالا و پایین رفتن در این برج عظیم هم ۱۰۴ آسانسور در آن تعبیه خواهد شد. اما رکوردهای شکسته شده توسط این ساختمان باز هم ادامه خواهد داشت و آخرین مورد آن هزینه ساخت آن است. شرکت سازنده می گوید که هزینه ساخت این برج به ازای هر متر مربع معادل ۱۵۰۰ دلار است در حالی که هزینه ساخت هر متر مربع از برج خلیفه معادل ۱۵۰۰۰ دلار بوده است و این به لطف استفاده از فناوری prefab است که امکان ساخت سریع و ارزان خانه ها را فراهم کرده است.

قرار است این برج در مقابل زلزله هایی تا ۹ ریشتر دوام بیاورد و در مقابل آتش سوزی هم تا ۳ ساعت مقاوم خواهد بود. در کنار آن مصالح به کار رفته سبب بهینه سازی در مصرف انرژی خواهد شد.

با یک جمع و تفریق ساده مشخص می شود که قرار است روزانه ۵ طبقه از این برج ساخته شود و اعلام شده که کار ساختمانی از پایان همین ماه میلادی آغاز خواهد شد. با این حساب باید به زودی منتظر خبر افتتاح آسمانخراشی باشیم که هنوز کار ساخت اش شروع نشده است.



منبع: نارنجی

علی بازدید : 26 شنبه 18 آذر 1391 نظرات (0)

شاید برای یک خوره ‌اینترنت هیچ چیزی، شیرین‌تر از اتصال به ‌اینترنت پرسرعت رایگان نباشد. حتی این روزها در کشورمان، همین بهانه‌ای برای پاتوق شدن برخی کافه‌ها یا سرزدن به بعضی مراکز خرید شده است. چرا که تبلت‌ها و گوشی‌های همراه، کار اتصال به شبکه‌های اینترنت را برای کاربران بسیار آسان‌تر از پیش کرده‌اند و دیگر نیازی به حمل لپ‌تاپ‌های سنگین و حجیم به ‌این مکان‌های همگانی نیست.

 به گزارش صبا آسا و به نقل از هفت صبح، گرچه اتصال به ‌اینترنت رایگان در این اماکن برای جذب مخاطب بیشتر امری عادی شده است ولی بسیاری از ارائه‌دهندگان این خدمات از سوءاستفاده کاربران نگرانند؛ به طوری که برخی کاربران فقط در مراکز خرید یا کافه‌ها حضور دارند ولی حتی پس از گذشت یک سال هم هیچ منفعت مالی مستقیمی ‌برای خدمات دهنده رایگان اینترنت ندارند. نتیجه آن که برخی شرکت‌های ثالث به فکر طراحی برنامه‌های کاربردی یا سخت افزارهایی خاصی افتادند که اتصال به ‌اینترنت را فقط با انجام عملیات خاص ممکن می‌کند؛ به طور مثال، «هات اسپات سیستم» به خدمات‌دهنده ‌اینترنت رایگان این امکان را می‌دهد که صفحه‌ای خاص مانند صفحه آن مرکز در فیس‌بوک را به هنگام اتصال دستگاه کاربر به ‌اینترنت نشان دهد و تا زمانی که کاربر بر صفحه لایک نزند، از اینترنت رایگان محروم خواهد بود. این شیوه اتصال به ‌اینترنت رایگان مراکز، به نام  «وای-فای اجتماعی» شناخته می‌شود و پدیده نوینی است که از ارتباط تنگاتنگ دنیای واقعی و مجازی شبکه‌های اجتماعی ظهور کرده است.

فیس‌بوک در فکر وای-فای اجتماعی

تاثیر بالای لایک اجباری بر صفحه‌های مراکز مختلفی که وای-فای اجتماعی عرضه می‌کنند، باعث شد که سرانجام خود شبکه اجتماعی فیس‌بوک هم به فکر ارائه چنین خدماتی بیفتد. آنچه پایگاه خبری «اینساید فیس‌بوک» منتشر کرده است، نشان می‌دهد که ‌این شبکه اجتماعی طرح تجاری مشارکتی را برای اتصال به ‌اینترنت برگزیده است؛ فیس‌بوک، روتر یا همان دستگاه ارائه دهنده ‌اینترنت را در اختیار قرار می‌دهد و مراکز و نهادها، اینترنت رایگان را در اختیار کاربران می‌گذارند.

در ازای این مشارکت، فیس‌بوک آمار کاربران خود را در طولانی مدت تضمین می‌کند و مراکز مختلف هم، از این امکان بهره‌مند می‌شوند که کاربران به محض وارد شدن به ‌اینترنت به صفحه فیس‌بوک آن مرکز سر بزنند. فیس‌بوک در حال حاضر، مشغول بررسی این طرح آزمایشی است و در صورت نهایی شدن آن، تجاری شدن فیس‌بوک بیش از پیش به چشم خواهد آمد. اتفاقی که بسیاری از کاربران جهانی فیس‌بوک در ماه‌های اخیر به آسانی لمسش کردند.

فیس‌بوک؛ پیش به سوی تجارت 

کاربران شبکه اجتماعی فیس‌بوک در ماه‌های اخیر شاهد تغییر شگرفی در ساختار این شبکه اجتماعی شده‌اند. به طوری که دیگر فرقی نمی‌کند کاربر حقیقی یا حقوقی باشد، در هر صورت برای همگانی کردن نوشته یا پست ارسالی خود و افزایش ضریب نفوذ نوشته‌ها، نیاز به پرداخت هزینه است. در ماه‌های اخیر تب بالای پیج یا همان صفحات اختصاصی نهادها در کشورهای در حال توسعه خوابیده است، چرا که کمتر نوشته‌ای به صورت عادی از آن صفحه، روی صفحه نخست کاربران عضو آن دیده می‌شود. علت این امر، آن است که فیس‌بوک فقط پست‌ها و تصاویر ارسالی مدیران صفحات را به درصد اندکی از کاربران نشان می‌دهد و برای نمایش همگانی آن، چند ماهی است که به ارزهای مختلف جهان، مبلغی را طلب می‌کند.

علی بازدید : 27 شنبه 18 آذر 1391 نظرات (0)

چگونه از اصل یا تقلبی بودن گوشی‌ اطمینان حاصل کنیم؟


یکی از دردسرهای خرید موبایل، اطمینان یافتن از اصل یا قاچاق و تقلبی بودن گوشی‌ است.

به گزارش صبا آسا و به نقل از فناوران، گوشی‌های رجیستر نشده که به طور قاچاق وارد کشور می‌شود، معمولا در حین استفاده مشکل‌ساز خواهد بود؛ هنگ می‌کند، به‌روز نمی‌شود، با بعضی برنامه‌ها بخصوص فارسی‌سازها مشکل دارد و غیره.

برای اطمینان از اصل بودن گوشی، می‌توان به این راه‌ها متوسل شد:

۱ -کد معروف ستاره نامبر صفر شش نامبر (#۰۶#*) را شماره‌گیری کنید. سریال مادربرد گوشی یا IMEI روی نمایشگر ظاهر می‌شود. اگر این سریال با بارکد روی کارتن یا باتری مطابقت داشت، احتمالاً گوشی مورد نظر اصل است (برخی قاچاقچیان بارکدهای تقلبی روی کارتن می‌چسبانند. این گوشی‌ها به «چنج» یا تغییریافته مشهور است و به همین سبب نمی‌توان چنین کاری را راهی مطمئن برای تشخیص اصالت گوشی دانست).

۲ – با اتصال بهاینترنت، سپس رجوع به وبگاه نمایندگی برند یا مارک گوشی مورد نظر، از اصل یا قاچاق بودن آن مطلع شوید.

۳ -هر کشوری بارکد خاصی دارد. به عنوان مثال بارکد اجناس چینی با اعداد ۶۹۰ یا ۶۹۱ یا ۶۹۲ شروع می‌شود. بارکد محصولات ایرانی با ۶۲۶، تایوانی با ۴۷۱، ژاپنی با ۴۵ یا ۴۹، و… (فهرست کامل بارکدهای مربوط به هر کشور را می‌توانید با سرچ در گوگل به دست آورید). اگر بارکد گوشی با نام کشور سازنده (که معمولا زیر محل قرار گرفتن باتری برچسب یا حک شده) هماهنگ است، احتمالاً گوشی شما اصل است (کاری که قاچاقچیان با برچسب روی کارتن می‌کنند، با برچسب یا حک کردن زیر باتری هم شدنی‌ است!)

۴ -مستقیماً به سایت‌های تحلیل و تشخیصجهانی دروببروید. به عنوان نمونه، نشانی اینترنتی یکی از این سایت‌ها www.numberingplans.com است. در این وبگاه، با کلیک روی عبارت «ابزار تجزیه و تحلیل شماره» یا Number analysis tools و ورود به صفحه بعدی، شماره سریالی را که از طریق شماره‌گیری کد #۰۶#* روی نمایشگر گوشی ظاهر شده، در قسمت IMEI number analysis وارد کنید. مشخصات گوشی از جمله کشور سازنده، کارخانه، مدل و… برابر دیدگانتان خواهد بود. اگر این مشخصات با گوشی مورد نظر همخوانی داشت، مطمئن باشید یک گوشی اصلی، چنج یا قاچاق‌ نشده را در دست دارید.


منبع: برسام

علی بازدید : 34 شنبه 18 آذر 1391 نظرات (0)


سرویس ارزش افزوده پیامکی ویژه مشترکین همراه اول، همزمان با آغاز به کار نمایشگاه تلکام فعال شد.

به گزارش صبا آسا و به نقل از فارس، این سرویس ارزش افزوده، روی پیامک فعال می شود و دارندگان سیم کارت های همراه اول می توانند با پیامک عدد ۶۰ به شماره ۷۰۳۵ عضو این سرویس جذاب شوند.

این سرویس در اولین روز معرفی خود چندین هزار مشترک به خود اختصاص داد.

اولین پیامی که مشترکین این سرویس دریافت کردند را بخوانید:

یادتون نمیاد، آرزومون این بود که وقتی از دوستمون می پرسیم درستون کجاست، اونا یه درس از ما عقب تر باشن.


منبع: برسام

علی بازدید : 24 شنبه 18 آذر 1391 نظرات (0)

در گوگل بنویسید: Let It Snow


 به گوگل بروید و عبارت Let it snow را بنویسید، هنگامی که این عبارت را جستجو کنید روی صفحه شما برف می بارد و می توانید با تکان دادن اشاره گر عبارتی دلخواه را بر روی مانیتور بخار کرده خود بنویسید.


منبع: گویا آی تی

علی بازدید : 29 سه شنبه 14 آذر 1391 نظرات (0)

طراحی پاکت نامه در Word 2013

 

پاکت نامه‌, طراحی پاکت نامه

در Word 2013 می‌توانید ظاهر پاکت نامه‌های ارسالی خود را در ابعاد و اندازه‌های مختلف و همراه با جزئیات فراوان طراحی کرده و نهایتاً چاپ کنید. همچنین می‌توانید برچسب‌های مختلف مورد نیاز خود را نیز از این طریق ایجاد کنید. در این ترفند به نحوه‌ی انجام این کار می‌پردازیم.

بدین منظور:
ابتدا Word 2013 را اجرا کنید.
سپس به تب MAILINGS مراجعه کرده و روی Envelopes کلیک کنید.
در پنجره‌ی باز شده در قسمت Delivery address بایستی آدرس گیرنده و در قسمت Return address نیز آدرس فرستنده را وارد کنید.
با کلیک بر روی قسمت Feed نیز می‌توانید محل قرارگیری طرح پاکت روی کاغذ را مشخص کنید.
همچنین با کلیک بر روی Options نیز می‌توانید ابعاد پاکت را تعیین کنید.
در نهایت با کلیک بر روی Print می‌توانید طرح را چاپ کنید.
برای طراحی برچسب نیز در همین پنجره به تب Labels بروید.
اکنون در قسمت Address آدرس فرستنده را درج کنید.
با کلیک بر روی قسمت Labels نیز می‌توانید اندازه برچسب را تغییر دهید.
در آخر با کلیک بر روی Print برچسب‌ را بر روی کاغذ چاپ خواهید کرد.

منبع:tarfandstan.com

علی بازدید : 36 سه شنبه 14 آذر 1391 نظرات (0)

۷ قابلیت چشمگیر ویندوز 8

 

ویندوز ویستا, فایل سیستم, ویندوز ۸

۱- معرفی رابط کاربری جدید در صفحه ی نمایش انتقال فایل
در ویندوز ویستا/۷ شما قابلیت این رو نداشتید که سرعت دقیق کپی را با جزئیات مشاهده کنید یا بتوانید فرایند کپی را Pause کنید ولی در ویندوز ۸ این قابلیت برای شما فعال هست همچنین وقتی شما با Error مواجه می شوید فرایند کپی متوقف نخواهد شد بلکه ادامه خواهد داشت و در آخر لیست Error ها و فایل هایی که کپی نشده است به شما نشان داده خواهد شد.

ویندوز ویستا, فایل سیستم, ویندوز ۸

۲- قابلیت mount کردن فایل های ISO
وقتی شما از یک سی دی یا برنامه فایل image می گیرید در صورتی میتوانید آن فایل را ببینید که آن فایل یا رایت بشود از طریق برنامه های رایت image یا اینکه mount شود.فرایند mount یا استقرار به این صورت است که شما فایل image را در قالب یک درایو مجازی بر روی هارد خود مشاهده می کنید و از محتویاتش استفاده می کنید.تا به امروز به این صورت بود که با برنامه های واسطه مثل Clone این عمل انجام شدنی بود ولی از این به بعد بدون برنامه ی واسطی این عمل امکان پذیر هست.

ویندوز ویستا, فایل سیستم, ویندوز ۸

۳- قابلیت Windows To Go
این قابلیت به شما اجازه میدهد یک نسخه ی Bootable از ویندوز خود را بر روی USB ذخیره کنید و بر روی سیستم هایی که آپگرید نشدند به نسخه ی جدید ویندوز ۸ را اجرا کنید.همچین دیگر نیازی نیست برای در آوردن USB از Remove Safetly استفاده نمایید زیرا ویندوز ۸ امکانی قرار داده است که با آن بطور خودکار USB freeze می شود.

۴- اضافه کردن محیط کاربری Metro
محیط دسکتاپ شما از این به بعد تغییر خواهد کرد ظاهرا این تغییر به این شکل است که وقتی شما برنامه ای را باز می کنید تمام صفحه باز خواهد شد بدون منوی Task Bar و منوی اضافه ی دیگری .

۵- سازگاری خودکار با USB3
در نسخه ی ویندوز ۷ و قبل از آن شما باید درایوری برای شناختن USB3 نصب می کردید ولی از این به بعد نیازی نیست این کار را انجام بدید زیرا ویندوز ۸ بطور خودکار از USB3 پشتیبانی می کند. همونطور که می دانید USB3 سرعتی معادل ۱۰ برابر USB2 را دارد و تا به امروز فقط لینوکس Linux از USB3 پشتیبانی کرده است.

۶- ویندوز ۸ به شما پیشنهاد استفاده از سرویس Cloud را می دهد
ماکروسافت SkyDrive به شما اجازه می دهد تا ۲۵ گیگ اطلاعات را بر روی اکانت Windows Live خود ذخیره کنید.به این صورت شما به راحتی می توانید اطلاعات و تنظیمات خود را بر روی SkyDrive ذخیره نمایید و هر موقع خواستید بطور آنلاین آن را دریافت کنید.

۷- ویندوز ۸ احتمال دارد فرمت مدیریت فایل سیستم NTFS را تغییر دهد
ماکروسافت قرار بود در ویندوز ویستا تغییراتی در فایل سیستم بدهد که انجام نداد باز هم گمانه زنی در مورد تغییر فایل سیستم هست که احتمالا فایل سیستم جدیدی بنام ReFS که مخفف Resilient File System که به زبان فارسی فایل سیستم ارتجاعی می شود پیاده سازی شود . هنوز اطلاعات جدیدی و مطمئنی در مورد این فایل سیستم نیست فقط در این حد اطمینان هست که روی درایوی که ویندوز نصب خواهد شد نمی شود همچنین فایل سیستمی داشت.
منبع:noorportal.net

درباره ما
این سایت باهدف کسب اطلاع از روش های کسب درامد ازاینترنت وسرگرمی راه اندازی شده باعضویت درسایت از اخرین اخبار سایت وبحث وگفتگودرسایت وهمچنین طرح هایی که بعدا"اعلام خواهد شد شرکت کنید اگر سوالی داشتید در قسمت تماس باما یا نظرات بیان کنید
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    ایا در این سایت مسابقه برگزار شود
    محتوای این سایت چقدر برای شما مفید بوده
    دسته بندی

    آمار سایت
  • کل مطالب : 631
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 6
  • آی پی امروز : 15
  • آی پی دیروز : 43
  • بازدید امروز : 20
  • باردید دیروز : 57
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 20
  • بازدید ماه : 1,828
  • بازدید سال : 9,803
  • بازدید کلی : 74,724
  • کدهای اختصاصی

    چت روم

    دیکشنری انلاین
    کسب درامد اینترنتی
    باکس 24

    کسب درامد اینترنتی
    باکس 24

    کسب درامد اینترنتی
    باکس 24

    کسب درامد اینترنتی

    باکس 24
    کسب درامد اینترنتی
    باکس 24

    کسب درامد اینترنتی
    باکس 24

    کسب درامد اینترنتی
    باکس 24

    کسب درامد اینترنتی
    باکس 24

    کسب درامد اینترنتی
    باکس 24

    کسب درامد اینترنتی
    باکس 24

    کسب درامد اینترنتی

    باکس 24